fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית ספר כצנלסון תורם לקהילה בבית החולים נהריה

ההורים והמורים ביקרו במחלקות השונות וחילקו שוקולדים וחברי המשלחת תלו סביבוני נייר במחלקות השונות והציגו את מעשיית החנוכה "חנה-זלדה ורבי קלמן" בפני המאושפזים

ביום ראשון השבוע, נר רביעי של חנוכה, התארחו צוות מורי בית הספר היסודי כצנלסון, יחד עם חלק מהורי התלמידים וחברי ועד ההורים בבית החולים המרכז הרפואי בנהריה, במטרה לחלק לילדים ולחולים המאושפזים ולמשפחותיהם מטבעות שוקולד, להדליק נרות חנוכה ולחגוג עימם את אווירת החג.

ההורים והמורים ביקרו במחלקות השונות וחילקו שוקולדים וחברי המשלחת תלו סביבוני נייר במחלקות השונות והציגו את מעשיית החנוכה "חנה-זלדה ורבי קלמן" בפני המאושפזים.

לדברי מנהלת בית הספר, נורית וולף, נושא התרומה לקהילה מעוגן בבית הספר כצנלסון בשכבות השונות, כאשר כל שכבה תורמת בדרכה לקהילה בפרויקט ייחודי, ואף "בית הקשיש", הצמוד לבית הספר לוקח חלק בלתי נפרד בפעילויותיו. לדבריה, היא וצוות המורים מחנכים את התלמידים בבי"ס לראות את האחר ואת צרכיו, לתרום ולעזור, כאשר המורים וההורים משמשים דוגמא לשיתוף פעולה ותרומה לקהילה. לביקור בבית החולים היו שותפים גם תלמידי ביה"ס, שלמרות שלא הגיעו למקום (עקב חשש מהידבקות במחלות), הכינו את הסביבונים שנתלו במחלקות וקישטו את מטבעות השוקולד שחולקו לחולים.

צילום: תאיר פז

וולף: "אנו בביה"ס מחנכים את הילדים לתרום בתוך הכיתה, לביה"ס וגם לקהילה וחשבנו, שבתור מחנכים לילדים, שגם אנחנו ניתן תרומה אישית. הגענו לכאן מתוך מחשבה, קודם כל, לשמח, גם את הילדים וגם את המשפחות וגם את הצוות של בית החולים, שעובד קשה מאוד ודבר שני, להיות שותפים. נורא חשוב לנו לחנך את הילדים, שמלבד לדבר ערכים גם לעשות ערכים. כלומר, לעבור מהמילים למעשים. זה חלק מאוד חשוב בעינינו. מעבר מלחנך ל"אהבת לרעך כמוך" ולראות את האחר, לעשות את זה בפועל. ההורים ואנחנו הגענו לכאן בתור הנציגים, אבל אפשר לומר שכל ביה"ס שותף לתרומה הזו".

חברה בוועד הורי כיתות א', פרומית משה, ששיחקה את דמותה של זלדה בהצגת החנוכה, סיפרה על מטרת הביקור: "תרומה לקהילה, לשמח ילדים ואנשים חולים, ושיהיה להם חג שמח. כמה שנוכל לתת ולתרום, זה עושה לנו טוב בלב". את רבי קלמן שיחק אלי דדו, יו"ר וועד ההורים הבית הספרי.

מן הביקור נהנו ההורים והמורים וכמובן גם החולים, ששמחו על הביקור הלא צפוי ומן האפשרות לחגוג ביחד את חג החנוכה.

צילום: תאיר פז

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות