fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: מסתמנת מגמת עלייה בפתיחת עסקים חדשים

מסעדות, בית מרקחת וסניף פארם ואפילו חברת סטארט-אפ. נדמה שיזמים ובעלי עסקים מביעים אמון מחודש בעיר
חן לוי ממסעדת "מאמא בפיתה" צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

בחצי השנה האחרונה נפתחו בנהריה סניף פארם ארצי, בית מרקחת שפתח סניף שלישי במרכז המסחרי המתחדש בנווה אלון (עמידר), מרפאות מקצועיות של קופות החולים, שנפתחו באותו מתחם וחברת סטארט -אפ

בקניון ארנה נהריה שבכניסה לעיר נפתח מכון כושר חדש וחנויות רשת נוספת, וגם בתחום הטיפוח נפתחו מספרות ומכוני יופי. בנוסף לאלה, נפתחו לא מעט מסעדות חדשות, מזון מהיר וגלידריות.

המגמה המסתמנת בנהריה עומדת בסתירה לסקר של משרד הכלכלה והתעשייה והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, שנערך בשנת 2018 ובו דירגו בעלי העסקים בישראל את מדד הרשויות המקומיות בכל הנוגע לעסקים. בסקר קיבלה נהריה ציון נמוך בדירוג הסופי (11), הכולל דירוג נמוך גם לנגישות המידע ברשות, דירוג הארנונה ודירוג שביעות הרצון של העסק משירותי הרשות.

במקביל, בשנת 2018 מספר העסקים שנסגרו בישראל עמד על שיא של 44.5 אלף , כ- 30.8 אחוז מהעסקים שנסגרו היו כאלה שפעלו באזור הצפון. בנהריה, כאמור,  מסתמנת עלייה ברורה במספר בתי העסק שנפתחו.

אחת המסעדות שנפתחה רק לפני חודש וחצי היא "מאמא בפיתה", הממוקמת בשדרות הגעתון סמוך לטיילת, ושהוקמה על יסודות מסעדה סינית, שנסגרה לפני כשלוש שנים ולא הושכרה, עד לאחרונה.  היזם והבעלים של "מאמא בפיתה", חן לוי: "המסעדה היא רעיון שהתגלגל בראשי די הרבה זמן, וחיכיתי לרגע הנכון להוציא אותו לדרך. את המסעדה פתחתי דווקא במיקום הזה בגלל האזור השוקק והקרבה לטיילת ולים. אין ספק שהשנה העסקים מרגישים יותר חופשיות ויצירתיות בגלל התחושה שיש יותר צעירים, שמחה ועניין בעיר. גם האוכל שלנו הוא שונה ומביא בשורה קולינרית חדשה, ובשילוב העיצוב הייחודי שלנו, זה נותן צבע לעיר. חשוב לי שהדור הצעיר ינסה להצליח כאן. העיר מפוצצת פוטנציאל. הים זה פלוס ענק לכולנו, יחד עם היופי והניקיון של העיר השמיים הם הגבול".

ראש העיר, רונן מרלי: "נהריה כעיר המרכזית בגליל המערבי, מעודדת ומטפחת יזמות והגברת פעילות עסקית. אנחנו מאמינים בצעירים ובצעירות שלנו שבוחרים להקים עסקים בעיר ולתת מקורות תעסוקה לתושבי נהריה. אנחנו מרגישים היטב את העלייה במספר הפניות להיעזר בעירייה לקידום פתיחת עסקים וזו בשורה חשובה. אנו פועלים גם לאגם משאבים על ידי יצירת קורסי הכשרה, כנסים מקצועיים והקצאת שטחים ייעודיים להרחבת הפעילות. עד שנת 2022 תוגש תוכנית מפורטת לשיפור מקומות תעסוקה במתחם "סער" ויוקם מרכז תעסוקה אזורי עם הרשויות הסמוכות ליד מושב בן עמי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות