fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: מת הילד שטבע אתמול סמוך לחוף פארק הכלבים

במהלך כל הלילה נלחמו הרופאים על חייו במחלקה לטיפול נמרץ והבוקר נאלצו לקבוע את מותו.
צוות מד"א מנסה לייצב את מצבו של הילד צילום: דוברות מד"א

במהלך כל הלילה נלחמו הרופאים על חייו במחלקה לטיפול נמרץ והבוקר נאלצו לקבוע את מותו. הוריו החליטו לתרום את אבריו להשתלה

שעות לאחר שבע בים והובא למרכז הרפואי בגליל כשהוא במצב קריטי, מת הבוקר ילד כבן 6  שהובא לחדר ההלם כשמצבו קריטי.

חובש רפואת חירום, דור וקנין ופאראמדיק מד"א צבי זינגר שביצעו בילד פעולות החייאה והעבירו אותו לבית החולים לאחר שייצבו את מצבו, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו על החוף ילד כבן 6 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. סיפרו לנו שהוא נמשה מהמים לאחר שטבע ושהה מספר דקות במים. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, כשהתאפשר, העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קריטי".

הילד הובא לחדר ההלם במרכז הרפואי לגליל בנהריה, הרופאים הצליחו לייצב את מצבו והעבירו אותו למחלקה לטיפול נמרץ כשהוא במצב קשה, הבוקר הדרדר מצבו וכאמור, הוא נפטר.

בצל האבל הכבד, החליטו, כאמור, הורי הילד לתרום את איבריו להשתלה.

מדוברות מחוז החוף של משטרת ישראל נמסר כי הילד שהה בחוף עם אביו ושני אחיו וכרגע נבדקות הנסיבות שהביאו לטביעתו.

במד"א הדגישו הערב כי בשנת 2018 טבעו בחופי ישראל יותר מ-70 בני אדם ומוסיפים כי עם פתיחתה של עונת הרחצה במהלך סוף השבוע האחרון, יש להקפיד על כללי הבטיחות הבאים:

1. יש לרחוץ רק בחופים ובבריכות מוכרזים הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה. במידה שהמתרחץ מגיע לאחר שעות הפעילות של המציל בחוף או בבריכה -אין להיכנס למים!
2. אין לאפשר לתינוקות וילדים להישאר אף לא לרגע ללא השגחת מבוגר אחראי סמוך למקורות מים!  לעולם לא לנתק מגע או קשר עין!
3. תינוקות וילדים עד גיל 5 הם אוכלוסייה מועדת לטביעה. עקב מבנה גופם, בו הראש כבד וגדול יחסית לגוף, מרכז משקל גופם גבוה יותר ולכן הם עלולים להתהפך כשראשם קדימה אל תוך מי הבריכה, הים, הגיגית, האמבטיה וכו'. ילדים גם אינם מבינים את מהות הסכנה ואינם יודעים להיזהר. על כן, החשיבות בשמירה צמודה אליהם ליד מקורות מים משמעותית מאוד.
4. מצופים, גלגלי ים ודומיהם מקנים תחושה מוטעית של בטחון. זכרו שפריטים אלה אינם מעניקים הגנה מלאה לילד מפני סכנות הטביעה ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.
5. טביעה מתרחשת תוך רגעים בודדים. מספיקות דקות מעטות מאוד של חוסר תשומת לב מלאה, בהן הילד עלול לטבוע. יש להישאר כל העת בטווח יד מהילדים שבמים ולהתרכז רק בהם. במידה שנכנסתם למים עם מספר ילדים, אנא דאגו למבוגר אחראי שישהה לצדם.
6. הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה ומסוכנת בהחלט.
7. אחת הסיבות העיקריות לטביעה בים התיכון היא הילכדות של השוחה ב"זרם חוזר" (מערבולות). מדובר בזרמים שקיימים בין אזורי הגלים וניתן לזהותם כשרואים ים גלי ולא שקט, צבע מים שונה מסביבתו בגלל העומק הרב או סחף של אצות וחול. מי שנקלע ל"זרם חוזר" ובשמו האחר "זרם סחף" ומנסה לשחות כנגד הזרם חזרה לחוף, עלול לכלות את כוחותיו, להתעייף ובסופו של דבר לטבוע.  האפשרות האחת להיחלץ מהמצב המסוכן היא לא להתנגד לזרם, לחכות עד שהמים ייקחו אותך החוצה לתוך הים. הזרם ייחלש ויאפשר שחייה בקלות יחסית לצד וחזרה עם הגלים אל החוף. האפשרות האחרת, לשחיינים חזקים יותר, מי שנלכד יכול לשחות 90 מעלות לזרם עד ליציאה מהטווח שלו ובעזרת הגלים לשוב אל החוף. זרם הסחף הוא אחד מגורמי הטביעה העיקריים למי שאינו מנוסה בשחייה אך גם שחיין מנוסה עלול להילכד בזרם חזק ולהסתכן בטביעה.
8. ניסיונות לחלץ אנשים שנלכדו ב"זרם סחף" עלול להיות מסוכן. גם למסייע לא מנוסה שאין לו את ההכשרה ואת הידע כיצד לבצע את הדברים נכון. ישנם מקרים בהם מי שמנסה לסייע טובע בעצמו, לכן חשוב להבין קודם מה לעשות ולהיכנס רק עם אמצעי הצפה כמו גלגל או מצוף.
9. יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב – אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.
10. יש להימנע ממשחקים מסוכנים. אין לשחק "משחקי הטבעה" במים, אין לקפוץ על מי שנמצא במים ואין לקפוץ ראש במים רדודים מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ופציעה.
11. דע את יכולותיך. שחה תמיד במים שהם בשליטתך, אל תגיע לאפיסת כוחות. אם חבריך שוחים למרחק רב ממה שאתה רגיל ומסוגל – אל תצטרף! קח בחשבון תמיד את הדרך חזרה בשחייה. אם התעייפת, צא מהמים, שתה ונוח במקום מוצל.
12. חשוב מאוד להקפיד לא להיכנס למים בזמן של רוחות חזקות בשעות צהריים. הרוחות גורמות להיסחפות פנימה אל הים. בכנרת התופעה הזו בולטת במיוחד כשבשעות הצהריים ישנו שינוי במשטר הרוחות.
13. במקרה שנקלעים למצב של אי נוחות במים ועלולים לטבוע חשוב לשמור על קור רוח, לא להשתולל על מנת לא לאבד כוחות וכן לאותת לעזרה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות