fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: ייפתח בית ספר לחינוך מיוחד

בית הספר החדש, שיפעל כבית ספר צומח יחל את פעילותו כבר בראשית שנת הלימודים הקרובה
מבנה בית הספר בשכונת טרומפלדור שמשופץ בימים אלה צילום: דורות עיריית נהריה

רגע לפני ששנת הלימודים תשע"ט מסתיימת, בנהריה יצאו לדרך עבודות לבנייה והנגשת בית ספר לחינוך מיוחד אזורי שישרת את תושבי העיר וסביבתה. בית הספר הממוקם בשכונת טרומפלדור ייפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה ב-1 בספטמבר.

במסגרת בית הספר החדש יינתנו פתרונות עירוניים משמעותיים לילדים עם צרכים מיוחדים. בית הספר יאוכלס בתלמידים הנמצאים על רצף האוטיזם ולקויות תקשורת, שעד כה נאלצו ברובם להתחנך מחוץ לעיר, בבית הספר "חורשה" בעין המפרץ.

הקמת בית הספר היא פרי יוזמתו של ראש העיר רונן מרלי אשר זכתה לשיתוף פעולה ותמיכה ממנהלת מחוז צפון של משרד החינוך, ד"ר אורנה שימחון, והמפקחת על החינוך המיוחד של נהריה, אלסה שגב שהם.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "פתיחת בית הספר היא בשורה משמעותית לעיר נהריה. הילדים שלנו חשובים לנו ומגיע להם את הטוב ביותר. כחלק מהחזון החינוכי להפוך את נהריה לבית לכל החיים, החלטנו לקחת אחריות על ילדים עם צרכים מיוחדים. אנו נעשה כל מה שניתן בכדי לתת להם את המענה המיטבי בבית –  בתחומי העיר נהריה, ולהרחיב את הפעילות גם לילדי הסביבה, כבית ספר אזורי".

תמי ניב אלון, מנהלת מתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי) נהריה: "מדובר בבית ספר צומח. בתחילה הוא ייפתח עבור תלמידי כיתות א'-ג', ובשנים הבאות יתרחב ויתווספו כיתות בוגרות יותר. בנוסף יוכשרו חדרי טיפול ייחודיים ומרחבי תחושה עם ציוד טיפולי מקצועי כולל חצר עם מתקנים מותאמים לילדים".

צוות בית הספר הוכשר מקצועית בתחום החינוך המיוחד והוא יכלול מורות המתמחות בתחום לקויות תקשורת, פיזיותרפיסטית, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג מטעם השירות הפסיכולוגי  ומטפלות באמצעות אומנויות. כמו כן יהיו בבית הספר סייעות מטעם הרשות המקומית. צוות ביה"ס ילווה בהדרכה קבועה של צוות מתי"א נהריה כחלק מליווי פעילותו והתפתחותו העתידית.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות