fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: הושגה פשרה בעניין המכרז לייעוץ ארגוני לעירייה

בהתערבות בית המשפט הוחלט כי תוקם ועדה שתבדוק את הליך המכרז, מנגד חברות האופוזיציה ימחקו את עתירתן ותבוטל התביעה של צביאל רובין נגד שטרקמן
אורנה שטרקמן צילום: אדריאן הרבשטיין
אורנה שטרקמן צילום: אדריאן הרבשטיין

כשלושה חודשים לאחר אישור המכרז למתן שירותי ייעוץ ארגוני לעיריית נהריה, נראה שהסאגה מגיעה השבוע לסיומה. על פי הסכם פשרה שהושג בין הצדדים הבוקר (שני), בהתערבות שופט בית המשפט לעניינים מנהליים, נאסר ג'השאן, הוסכם כי שלוש חברות האופוזיציה, אורנה שטרקמן, שרית נס-פררו ועו"ד לירז איתמר, יימשכו את עתירתן נגד המכרז בתמורה לכך שהעירייה תמנה ועדה מייעצת שבראשה לא יעמוד מנכ"ל העירייה, אלי אלבז, אלא אדם אחר שימונה על ידי משרד הפנים. הועדה תבחן את הליך המכרז ואת ההצעות שהוגשו בשעתו ותמסור את המלצותיה בתוך 30 יום.

יצוין, כי בא כוחה של העירייה הסכים לבחינה מחודשת של ההליך אף שהדגיש כי היא אינה סבורה שנפל פגם בהליך הראשוני של המכרז.

לחברות האופוזיציה, כך על פי ההסכם, תישמר הזכות להעלות מחדש את טיעוניהן, אם לא ימולאו התנאים כפי שנכתבו בהסכם הפשרה.

במהלך 30 הימים הללו, תמשיך חברת "ד.ר. אלפא" שזכתה במכרז לתת שירותים לעירייה, כפי שמתחייב מהחוזה שנחתם בין הצדדים.

כמו כן, הוסכם כי תביעת הדיבה שהגיש צביאל רובין, מבעלי החברה, נגד אורנה שטרקמן תבוטל.

כזכור, בישיבת המועצה שנערכה בחודש מרץ האחרון עלה לדיון  עניין המכרז שפרסמה עיריית נהריה לשכירת שירותיה של חברה העוסקת בייעוץ ארגוני. הזוכה במכרז הייתה חברת "ד.ר. אלפא" שנמצאת בבעלות חלקית של צביאל רובין. בעקבות כך התחוללה סערה בישיבה, עת חברות האופוזיציה ושטרקמן בראשן, תקפו את ראש העיר מרלי בטענה כי הוא "תפר" את המכרז לרובין, חברו הטוב.

ראש עיריית נהריה רונן מרלי (צילום: עיריית נהריה

כאמור, בעקבות אמירותיה של שטרקמן, הגיש נגדה רובין תביעה שעניינה לשון הרע ואשר תימחק בעקבות הסכם הפשרה.

בסייפא של הסכם הפשרה כתב השופט ג'השאן כי הוא מעניק להסכם תוקף של פסק דין והדגיש: "במהלך ניהול המכרז נאמרו אמירות רבות בין הצדדים, אשר מסכימים כי הסכמה זו, מסלקת את כל טענותיהם בגין אמירות אלה ומתחייבים, באמצעותם ובאמצעות אחרים, שלא להגיש תביעות, האחד נגד משנהו בגין התנהלותם בכל הפרשה, מושא המכרז, או באשר לאמירות הנוגעות בקשרים שבין ראש העיר, רונן מרלי לצביאל רובין בנוגע למכרז".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "הוגשה עתירה שדרשה לאלתר את ביטול המכרז, ביטול החוזה עם החברה המייעצת והפסקת עבודתה – דבר מזה לא התקבל על דעת בית המשפט, ההר הוליד עכבר. על אף שהעירייה הייתה סבורה שלא נפלו פגמים במכרז, למען השקיפות והסרת כל ספק, הוחלט בהסכמת הצדדים, כי וועדה מייעצת חדשה, תוקם ותבחן את ההצעות שהוגשו. בית המשפט לא הורה דבר לעיריית נהריה, אלא ביקש מהצדדים להגיע לפשרה וכך נעשה".

צביאל רובין מסר בתגובה: "אני שמח כי על אף הטענות הקשות שהועלו נגד חברת "דר אלפא", משכו היום חברות המועצה את עתירתן. הסכמתי בשמחה לכך שוועדת ההמלצות תתכנס ותדרג בשנית את היועצים, שכן אין לי ספק שזה ייתן חותם נוסף ליכולותיהם. בימים אלו ממשיכים יועצי החברה להוביל את תהליך הייעוץ הארגוני ומשקיעים מאמצים רבים להצלחתו. תמוה מאוד שהגברת שטרקמן הסכימה לוותר על כל הטענות הקשות שהעלתה בעתירה וזאת כדי להציל את עורה ולבקש כי תביעת לשון הרע כנגדה תסולק. מבחינתי, ומתוך כבוד והערכה לעירייה ולשקיפות שהיא מובילה, הסכמתי להצעת הפשרה על מנת להביא את המחלוקת לסיומה ולהמשיך בעבודתם המקצועית של צוות היועצים"

חברת המועצה אורנה שטרקמן: "פסק הדין שניתן היום מאשר את שטענו לכל אורך הדרך והוא שהמכרז התנהל באופן לא תקין ופגום ויש הכרח לשוב ולבחון את ההצעות על ידי ועדה בהרכב חדש. מי שנאלץ לוותר על כל טענותיו, לרבות כל האיומים על הגשת תביעות שונות ומשונות הוא מר רובין. לו היה ממש באחת מטענות מר רובין, ודאי היה מתעקש על המשך ניהול ההליכים. משלא עשה כן, והסכים להצעת בית המשפט לדון מחדש במכרז ולוותר על כל תביעותיו, מוטב יחדל מהטחת האשמות שווא בניסיון לגמד מגודל ההישג של העתירה.
אנחנו מאחלות לו בהצלחה בהתמודדות בעתיד בכל מכרז בעיר בהתנהלות המתחייבת במנהל תקין".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות