fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: גידול במשקל חמישה ק"ג הוצא מגופו של מטופל

במשך עשור סבל אלן שיקלי מנהריה מקשיי נשימה חמורים שהסיבה להם לא הייתה ברורה. לאחרונה אובחן בבטנו גידול סרטני שהוצא בניתוח במרכז הרפואי לגליל. שיקלי: "עכשיו אני מרגיש מצוין"
תביעה נגד המרכז הרפואי לגליל | כאילו ילדתי תאומים. אלן שיקלי צילום: ריטבו צילומים
תביעה נגד המרכז הרפואי לגליל | כאילו ילדתי תאומים. אלן שיקלי צילום: ריטבו צילומים

במשך עשור סבל אלן שיקלי מנהריה מקשיי נשימה חמורים שהסיבה להם לא הייתה ברורה. לאחרונה אובחן בבטנו גידול סרטני שהוצא בניתוח במרכז הרפואי לגליל. שיקלי: "עכשיו אני מרגיש מצוין"

גידול במשקל של חמישה קילוגרמים הוצא לאחרונה מגופו של אלן שיקלי, גמלאי כבן 71 מנהריה. במשך כעשר שנים התמודד שיקלי, עם קשיי נשימה, ונתמך באינהלציה על בסיס קבוע, אך ככל שחלפו השנים פחתה והלכה השפעתה של האינהלציה ושיקלי החל לסבול מקשיים בעת שעלה במדרגות ובעצם, בביצוע  כל פעולה פיזית המצריכה ממנו לקחת אויר. במהלך השנים עבר שיקלי עשרות בדיקות ובכללן צילום ריאות, C.T ואלטרסאונד, אך למרות הכל לא הצליחו הרופאים  לאבחן את הסיבה שבעטייה הוא כה התקשה לנשום, עד שלאחרונה הוא הגיע  לרופא ריאות מומחה ממרפאה מקצועית בנהריה של שירותי בריאות כללית, ד"ר תמיר נוימן אשר הפנה אותו לבדיקות CT בטן וחזה במרכז הרפואי לגליל. במהלך הבדיקה, התברר כי בבטנו התפתח גוש עצום ששלח זרועות מהכבד לכיוון הסרעפת, וככל שגדל, כך החמיר יותר מצבו הנשימתי. בעקבות ממצאי הבדיקה הופנה שיקלי לניתוח אותו עבר לאחרונה במרכז הרפואי לגליל.

במשך כשלוש וחצי שעות עמל ד"ר זכר ברמניק, מומחה לכירורגיה כללית, ומנהל שירות בתחום מערכת עיכול עליונה ואחראי תחום כירורגיה אונקולוגית (כבד ולבלב), על הסרת  הגידול שמשקלו הגיע לכ- 5.200 ק"ג. בבדיקה פתולוגית שנערכה בתום הניתוח התברר  כי מדובר בגידול סרטני.

"עשר שנים שאני סובל מקושי חמור בנשימה", סיפר השבוע שיקלי, "אני חושב שיש לי בבית לפחות 20 דיסקים של בדיקות סיטי ואולטרסאונד וזה מדהים שאף אחד לא עלה על זה. הרופאים בבית החולים אמרו לי שהם לא מבינים איך לא עלו על דבר כזה. אחרי הניתוח, הרופא שלח לי את תמונות הגידול ואין לתאר את שעיניי ראו: לראות את הרופא מחזיק את הגידול בשתי ידיים, כשהוא נתמך ביד נוספת של  מתמחה. תמיד אמרו לי בבית 'מה קורה לך, אלן הבטן הולכת וגדלה ואתה לא אוכל כלום'! לפני הניתוח שקלתי 91 ק"ג והיום אני שוקל 79 ק"ג. כאילו שילדתי תאומים. נכון להיום, אני עדיין מטופל באונקולוגיה ויש תסמינים  שהרופאים מנסים לייצב, כנראה בעקבות הטיפולים, אבל בסה"כ אני מרגיש טוב".

ד"ר ברמניק: "בבדיקת CT חזה שנעשתה למטופל, התגלה גוש במשקל 5 ק"ג מאחורי חלל הבטן, בין הכבד והמעי הגס הימני. בתחילה חשבנו שמדובר בבקע, אך הבדיקה שללה זאת. כנראה שהגוש הלך וגדל במהלך השנים, ואם הוא היה מחכה עם זה, כבר אי אפשר היה לנתח אותו. במהלך הניתוח נאלצנו לכרות חלק מהכבד ואת הגוש כולו. רק לאחר שהניתוח הסתיים, התברר שמדובר בגוש סרטני, מה  שממחיש עוד יותר עד כמה הניתוח היה קריטי".

לאחר הניתוח אושפז שיקלי לפרק זמן קצר ושוחרר לביתו כשהוא במצב מצוין, תוך קבלת טיפול תרופתי והנחיה להישאר במעקב.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות