fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: בהלה במרפאת הכללית בשל תינוק שנחשד כחולה בחצבת

סוף שבוע מתוח עבר על מספר הורים מודאגים שהגיעו עם ילדיהם למרפאת הילדים בערב החג השני עם זאת, בסופו של דבר התברר כי לא מדובר במקרה של חצבת.
מעבדת חיסונים
אילוסטרציה: פנתרמדיה

סוף שבוע מתוח עבר על מספר הורים מודאגים שהגיעו עם ילדיהם למרפאת הילדים בערב החג השני עם זאת, בסופו של דבר התברר כי לא מדובר במקרה של חצבת.

חודשים אחרי ההתפרצות המחודשת של מחלת החצבת, בהלה בנהריה בעקבות חשד לחצבת אצל תינוק שהגיע בסוף השבוע האחרון למרפאת "הכללית" בנהריה.

הכל החל בשמועה על תינוק שעלה עם הוריו במעלית למרפאת הכללית בגעתון, והביא לבידודם של מטופלים במרפאה, לאחר שנחשד כי  חלה בחצבת.

אחת האימהות שהגיעה עם בתה למרפאת הילדים בבוקר יום חמישי האחרון מספרת:  "הגעתי למרפאה, וכבר מהחניה ראיתי שבכניסה מתגודדות אימהות רבות שהגיעו אף הן למרפאה עם ילדיהן. הן היו בפאניקה וסיפרו שהוציאו אותן מחוץ למרפאה וכן, סגרו את מחלקת הילדים ותלו על הדלת שלט 'סגור עקב מחלה מדבקת'. כמה דקות לאחר מכן הגיעה אימא נוספת, מבוהלת שסיפרה שביקרה במרפאה מוקדם יותר, אך אחרי שיצאה קיבלה שיחה מהמרפאה במהלכה התבשרה כי ככל הנראה אותר מקרה של מחלת החצבת בזמן ששהתה עם תינוקה שנולד רק לפני שבעה חודשים ולכן סביר כי  יהיה צורך בחיסון מידי. מסתבר, שעובדי המרפאה התקשרו לכל מי שהיה שם מהבוקר. האם התחילה לבכות, והרגישה אובדת עצות ומתוסכלת מאחר שבשיחה נאמר לה כי במהלך סוף השבוע ייערכו בדיקות נוספות כדי לוודא את האבחנה וכי התוצאות יודעו רק בראשית השבוע".

יצוין כי בתחילה הודיעה "כללית" כי החשד אושר והתינוק אכן חלה בחצבת, אלא שלמחרת היום חזרה מהודעתה והסבירה כי חלה טעות וכעת ברור מעל לכל ספק כי התינוק אינו חולה בחצבת.

על פי נתוני משרד הבריאות, החל מחודש מרץ 2018 ועד סוף פברואר 2019 נדבקו מעל ל-3,600 אנשים בחצבת כתוצאה מהדבקה של המחלה על ידי מספר מצומצם של תיירים ומבקרים ובהמשך לאור התפשטות המחלה בקרב אוכלוסייה לא מחוסנת.

במהלך השנה האחרונה אובחנו מספר מקרים של המחלה בגליל המערבי, על פי ההתפלגות הבאה: במעלות-תרשיחא אובחנו עשרה מקרים, בעכו  שני מקרים בכפר ורדים מקרה אחד  ובמושב בן עמי מקרה אחד. כאמור, מקרה נוסף של הדבקה התרחש בנהריה.

מקופת חולים כללית נמסר: "אין מקום לדאגה! אכן במהלך חול המועד נראה היה שאובחן במרפאת געתון נהריה תינוק בן שנה כחולה חצבת. הצוות פעל מיד בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכן העביר לגורמים האחראים במשרד רשימה מפורטת של כל הנוכחים במרפאה. עם זאת, בבדיקה נוספת התברר כי חלה טעות והתינוק אינו חולה בחצבת. לאחר שמשרד הבריאות תיחקר את האירוע, הוחלט שאין צורך בזימון למתן חיסונים לכל הנוכחים. עם זאת ובכל שאלה נוספת יש לפנות למשרד הבריאות אשר מרכז את כלל הטיפול בחצבת בארץ".

משרד הבריאות אישר את הדברים והודיע באמצע השבוע באוחפן רשמי כי לא מדובר במקרה של מחלת החצבת, כפי שנחשד בתחילה.

כך או כך, יצוין ויודגש כי על פי הנחיות משרד הבריאות במקרה של חשיפה לחולה חצבת והתפתחות תסמינים כגון חום או פריחה, יש להתקשר לרופא המטפל כדי שהמרפאה תהיה ערוכה לקבלתם ללא חשיפה של מטופלים אחרים לנגיף. כמו כן, עם הגעה לחדר המיון, או למוקד רפואי לאחר חשיפה לחולה חצבת, יש לעדכן בכך את הצוות, מיד עם ההגעה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות