fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: אלמונים מפזרים אשפה ברחובות העיר

במקביל להשחתת מתקנים בגני שעשועים השבוע נראה כי התופעה מתרחבת לאור מה שנראה כהשלכה מכוונת של שקיות אשפה ברחובות העיר. ל: "צפון-1" הגיע סרטון ובו מתועד אדם המתחזה לעובד עירייה אשר מוציא שקיות מתוך הפחים ומפזר אותן ברחובות
עובדי העירייה מפנים אשפה מרחובות הער. צילום: דוברות עיריית נהריה

במקביל להשחתת מתקנים בגני שעשועים השבוע נראה כי התופעה מתרחבת לאור מה שנראה כהשלכה מכוונת של שקיות אשפה ברחובות העיר. ל: "צפון-1" הגיע סרטון ובו מתועד אדם המתחזה לעובד עירייה אשר מוציא שקיות מתוך הפחים ומפזר אותן ברחובות

בשבוע שעבר פורסם ב: "צפון-1 " על תופעה שבמסגרתה מושחתים מתקנים בגני שעשועים ובקבוקי שתייה חריפה מושלכים על הרצפה ובקרבת הפחים. השבוע מתברר כי התופעה רחבה הרבה יותר לאחר שעוד ועוד תושבים טוענים  כי גם רחובות העיר, הפארקים והשטחים הציבוריים מלאים באשפה, אף שברוב המקרים פחי האשפה דווקא ריקים.

ל"צפון- 1" הגיע לאחרונה סרטון, בו נראה אדם, הלובש אפודה שעליה סמל מחלקת התברואה של עיריית נהריה, המוציא שקיות מפח האשפה ומפזר אותן על הכביש. מדברי גורמים בעירייה עולה כי אין זה המקרה הראשון בו נתפס אדם המפזר אשפה בעיר, וכי התופעה מוכרת וידועה, בעיקר במקומות בהן לא מוצבות מצלמות פיקוח עירוניות.

מנהל מחלקת התברואה בעירייה, יעקב כהן: "העירייה משקיעה משאבים ואמצעים רבים הן מכניים והן ברמת כוח האדם, כדי לטפח את שיתוף הפעולה של הציבור, בכל הגילאים, לשמירה על עיר נקיה. התושבים חייבים להבין שהעיר הזו היא שלהם, לא של ראש העיר, וחשוב לשמור על ניקיון הסביבה. הרבה פעמים תושבים מניחים את האשפה בצד הפחים במקום לזרוק אותה בתוכם, ובעלי חיים מפזרים את האשפה בכל הרחוב. כשמגיעים לפארקים, הילדים זורקים את האשפה על הרצפה, ואפילו ברחוב הגעתון, אנשים פשוט זורקים את הזבל שלהם לתוך הגעתון, כך, שרוב העבודה שלנו, היא בראש ובראשונה תוצאה שנובעת מזלזול של האזרחים.  אני עובד בעירייה כבר 24 שנה, והדוחות שאנחנו מחלקים בעשר השנים האחרונות נראים אותו הדבר, רק שעכשיו זה יותר גרוע. יודגש כי אין כל שינוי בתפקוד המחלקה, אמנם העירייה נמצאת בתהליך של התייעלות, אך אין בכך כדי לפגוע במאמצים הרבים שמושקעים במישור הזה, עבודה מוסדרת ויעילה ומטרתה היא רווחת התושבים. אנשים מבקשים לנגח את העירייה, וכבר ראינו כאלה שמוציאים את הזבל באופן יזום, מצלמים ומעלים לפייסבוק כדי שייראה שהעיר מלוכלכת".

בתוך כך, בשעות הצהריים של יום שישי האחרון, התקבל דיווח במוקד 106 של העירייה מרוחצים בחוף "גלי גליל" על כך שרוכב אופנוע השתולל בחוף והטריד את הנופשים. עם הגעת הפקחים למקום הגביר רוכב האופנוע את מהירות האופנוע וניסה לנסוע אל תוך הקהל, הוא נתפס ועוכב על ידי הפקחים עד להגעת המשטרה, שהחרימה את האופנוע ועצרה את המתפרע.

פיזור האשפה בעיר וההתפרעות המכוונת בחוף "גלי גליל", ממנו הורדו לאחרונה הגדרות שסגרו אותו, מעלים חשד בקרב קברניטי העירייה כי יש מי שמבקש לפגוע במתכוון בעבודת העירייה, ולייצר תמונה של כאוס שאינה קיימת במציאות.

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות