fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: אלי באבא מצפה לנס

אלי באבא, אב הבית המיתולוגי של המקיף הרב תחומי "עמל" בנהריה נולד עם כליה אחת שעכשיו מתפקדת בקושי והוא זקוק לתרומת כליה. רעייתו: "בגילו ובהתחשב בסוג הדם שלו זה לא יהיה פשוט, אבל אנחנו אופטימיים"
נולד עם כליה אחת. אלי באבא ואשתו ענת. צילום: פרטי
נולד עם כליה אחת. אלי באבא ואשתו ענת. צילום: פרטי

אלי באבא, אב הבית המיתולוגי של  המקיף הרב תחומי "עמל" בנהריה נולד עם כליה אחת שעכשיו מתפקדת בקושי והוא זקוק לתרומת כליה. רעייתו: "בגילו ובהתחשב בסוג הדם שלו זה לא יהיה פשוט, אבל אנחנו אופטימיים"

אלי באבא, אחת הדמויות המוכרות והאהובות בנהריה, ממתין בימים אלה לנס, באבא זקוק לתרומת כליה באופן מידי לאחר שהכליה היחידה איתה נולד מתפקדת בקושי. עד לא מזמן עבד באבא כאב בית הספר התיכון "עמל" בנהריה במשך 25 שנה ולאחרונה יצא לפנסיה בריאותית. תלמידי ובוגרי בית הספר יודעים לספר על חוש ההומור שלו ועל החיבור המצוין שהיה לו עם בני הנוער לאורך השנים.

באבא. שבאוגוסט הקרוב יחגוג 61, נולד וגדל בנהריה והוא תושב העיר עד היום, הוא נשוי לענת והם הורים לבן אחד וסבים לשלושה נכדים. למרות שבגופו מתפקדת רק כליה אחת, הוא הצליח לחיות עד לא מזמן רק בעזרתה, אך לפני כשש שנים, החל מצבו להידרדר ותפקוד הכליה היחידה הלך ופחת ככל שחלף הזמן.

לפני כשנתיים הורע מצבו באופן דרסטי ובעקבות כך, החליטו הרופאים לנתח אותו מתוך הבנה שבתוך זמן קצר ייאלץ להתחיל בטיפולי דיאליזה, הוא נותח במטרה לחבר את הוריד עם העורק הראשי ולהבטיח זרימת דם מהירה בזמן הטיפולים. מאז הניתוח הוא נמצא במעקב חודשי אצל הרופא המטפל. לפני כחודש החמיר מצבו שוב, מה שהביא את רופאיו להחליט על התחלת טיפולי הדיאליזה באופן מידי. באבא נערך בימים אלה לשגרה מפרכת של טיפולים במשך ארבעה ימים בשבוע.

השבוע הוא סיפר "לבלינקר" על מה שעובר עליו ועל החשש מפני הבאות: "מאוד קשה לעבור את הטיפול הזה כמה פעמים בשבוע.  גם כך אני סובל מקושי בהליכה, חוסר תיאבון, לחץ דם גבוה ומצבי רוח משתנים. עכשיו אני חייב לעשות טיפולים כדי להישאר בחיים".

במקביל, החלו בני משפחתו לפנות לקרובי משפחה וחברים בתקווה למצוא לבאבא תרומת כליה: "קשה לנו לראות את הירידה הניכרת בתפקוד שלו, אבל אנחנו אופטימיים ומאמינים שיהיה בסדר" אומרת אשתו, ענת, בקול מלא תקווה, "אנחנו מייחלים לאדם אחד שיהיה מוכן ומתאים לתרום כליה לאלי. כולנו נבדקנו, וגם החברים של הבן התגייסו למטרה. פנינו גם לעמותת "מתנת חיים", אבל אנחנו מודעים לכך שמפאת גילו וסוג הדם, O פלוס (רק סוג דם O יכול לתרום דם ל O פלוס), הסיכוי למצוא תורם דרך עמותות או דרך מרכז ההשתלות הוא נמוך".

ויש בלבם גם חששות מהלא נודע, מחוסר הוודאות כתוצאה ממצבו:  "אלי היה מלא הומור ושמחה"  ממשיכה רעייתו ומספרת על הימים שלפני ההידרדרות במצבו של בעלה. "בכל אירוע הוא היה תמיד מסמר הערב. היום זה כבר לא כך. היום אני ממש צריכה להתחנן בפניו לצאת מהבית. הוא בפנסיה וכיוון שאני עובדת, רוב היום הוא לבד. אני רואה עד כמה נפגע התפקוד שלו. בעבר הוא נהג לעזור לי בבית, את הקניות הוא היה עושה, אבל היום הוא לא יכול לעמוד הרבה על הרגליים, הנשימה שלו כבדה, הוא לא ישן ובתקופה האחרונה אני מכריחה אותו לאכול. אלו סימנים לכך שהרעלים בגופו גבוהים. אני מקווה שיהיה בסדר ואני פונה לכל מי שמוכן להירתם למשימה – לבוא ולהיבדק". אלי באבא: טלפון  054-9933331מייל anatbaba26@gmail.com

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות