fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: "אלוהים נתן לי את הכוח להציל את בני"

מהא עווד, עובדת משק במרכז הרפואי לגליל, הצליחה למשות מהמים את בנה הפעוט, שטבע בבריכה. בעקבות מקרי הטביעה הרבים, עורכים במרכז הרפואי קמפיין למניעת טביעות, הכולל סדנת החייאה, לצד חלוקת פלאיירים והסברים למבקרים
הצילה את בנה למרות שאינה יודעת לשחות. מהא עווד ובנה עלי

עוד שנים רבות לא תשכח מהא עווד, עובדת משק במרכז הרפואי לגליל, את התאריך 17 ביולי 2019. ביום זה הביאה מהא את בנה הפעוט עלי, בן 3.5, לבריכה באחד היישובים בגליל המערבי, שם השתתף בחוג שחייה. בתום החוג יצא עלי מהבריכה והתקרב לאימו, שהתכוונה להלביש אותו, אלא שלדבריה, ברגע של פיזור נפש, היא לא הבחינה שהוא חזר במהירות לבריכה, קפץ למים והחל לטבוע לנגד עיניה. "היה לי חושך בעיניים, לא ידעתי מה לעשות", מספרת מהא, בת 39 מהכפר מזרעה, אם ל-4 ילדים. "אני לא יודעת לשחות וכל חיי פחדתי ממים, כך שהייתי חייבת להזעיק עזרה. התחלתי לצרוח כמו שלא צרחתי מעולם, אבל המציל היה רחוק וגם ההורים האחרים לא שמעו אותי. בלית ברירה קפצתי למים, למרות שאני לא יודעת לשחות, ובכוחותיי האחרונים הצלחתי לחלץ את עלי, שהיה שניות ארוכות מתחת למים".

למרבה המזל, עלי לא הספיק להיות מתחת למים פרק זמן ארוך, ולכן לא נגרם לו נזק מוחי. לדברי האם, אחד האנשים שהיו בקרבת מקום ביצע בו החייאה והוא הועבר באמבולנס למרכז הרפואי במצב קל. לאחר שקיבל טיפול, הועבר עלי להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, וכעבור יממה שוחרר. "כנראה שאלוהים נתן לי את הכוח להציל את בני. למזלי, היה שם מישהו שעשה לו החייאה, ובינתיים הגיע אמבולנס במהירות ולקח אותנו למרכז הרפואי. דבר אחד בטוח: את הלקח שלי אני למדתי", אומרת מהא ומוסיפה: "בעקבות המקרה, הבנתי שבמצבים כאלה העיניים חייבות להיות פקוחות עד הסוף, במיוחד כשמדובר בילדים קטנים. אסור להתעסק עם הפלאפון או מסיחי דעת נוספים, אלא להיות 100 אחוז עם הילד, גם כשהוא יוצא מהבריכה. בנוסף, ביקשתי מבעלי שיתלווה אלי באופן קבוע לחוג השחייה, כדי שיהיו עוד זוג עיניים על הילד".

הסיפור הדרמטי של מהא ועלי מהווה את תמצית הסיפור של הקיץ הנוכחי, שהינו אחד הקטלניים והקשים ביותר שהיו בשנים האחרונות בכל הקשור לטביעות ילדים. כבר בתחילת עונת הרחצה, בסוף שבוע אחד בחודש יוני, טבעו לא פחות מארבעה ילדים, שלושה מהם בבריכות פרטיות. שניים מהילדים הגיעו לבתי החולים במצב קשה מאוד ואחד מהם נפטר כעבור זמן מה. מאירגון "בטרם" נמסר, כי עד כה טבעו למוות 12 ילדים בשנת 2019, שמונה מהם מתחת לגיל 4, רובם בבריכות פרטיות.

בעקבות גל הטביעות האחרון, הוחלט במרכז הרפואי לערוך קמפיין מיוחד למניעת טביעות ילדים, תחת הכותרת "עושים סוף לקיץ טובעני". בתחילת הקמפיין נערך אירוע מרגש בטיילת נהריה, במהלכו נפגשו עשרות מעובדי המרכז הרפואי עם הוריו של הילד ליעד הרוש ז"ל מנהריה, שטבע למוות בחודש אפריל השנה. הפגישה התקיימה בטיילת עין שרה, בדיוק בנקודה בה ליעד טבע. כמו כן ערכו העובדים צעידה סמלית של כ-4.5 ק"מ לאורך הטיילת וערכו סדנה להחייאת ילדים. בימים האחרונים נמשך הקמפיין, כאשר ברחבי המרכז הרפואי הוקמו עמדות בהן הדגימו אחיות כיצד לבצע החייאת ילדים, חולקו פלאיירים עם טיפים שונים וניתנו הסברים על בטיחות ילדים בקיץ, בעיקר בקרבת מים.

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, מסר כי הוא מברך על הקמפיין החשוב, שמטרתו להציל חיים ולהביא למודעות הציבור את החשיבות הגדולה שבשמירה על הילדים ליד מקורות מים. מהמרכז הרפואי נמסר, כי לאור חשיבות העניין, בכוונתם להמשיך בקמפיין עד תום עונת הרחצה, כדי שהנושא יישאר בראש סדר העדיפויות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות