fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שכונה חדשה תיבנה בכפר עראבה

הועדה המחוזית מחוז צפון אישרה להפקדה את תכנית המנהל להרחבת הישוב עראבה ב- 722 יח"ד. המטרה: מעבר מיישוב כפרי לעירוני
כפר ערבי (צילום מאתר: פנתרמדיה)
(צילום מאתר: פנתרמדיה)

פורסמה להפקדה תכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונה חדשה, הצמודה לישוב עראבה, עם 722 יח"ד. התכנית נגזרה מתכנית שלד של רשות מקרקעי ישראל המשתרעת על שטח של כ- 1690 דונם ממזרח וצמוד ליישוב עראבה, אשר נועדה לפתור את מצוקת הישוב בכל הנוגע לשטחי ציבור, שטחים פתוחים, מקומות תעסוקה ופתרונות מגורים לאוכלוסייה מחוסרת קרקעות לבנייה.

כדי לקדם ולבחון את העקרונות של תכנית השלד, הזמינה רשות מקרקעי ישראל תכנון מפורט של אחת מהשכונות בתכנית השלד. שכונה מספר 10 נבחרה בשל הצמידות שלה לישוב הקיים ואחוז הגבוה של קרקעות מדינה הכלולות בה במטרה היא להביא למודעות שינוי בצפיפות מגורים ולבנות תדמית מושכת לשכונה המהווה מעבר מישוב כפרי לישוב סמי-עירוני מתוכננים מגורים בצפיפות של כ-4.5 יח"ד לדונם נטו , בשטחים שעל קרקעות המדינה, שירוכזו לאורך הכבישים הראשיים, אשר תכנונם ומשך בנייתם יוגדרו בתנאי השיווק.

תמהיל יחידות הדיור מורכב מ-197 יח"ד, ביעוד אזור מגורים א' למבני מגורים צמודי קרקע, מסוג דו-משפחתי, גן-גג או בתים מדורגים, 432 יח"ד על שטח ביעוד אזור מגורים ב',להקמת מבני מגורים מסוג קוטג'ים טוריים, גן-גג ובתים מדורגים ו- 93 יח"ד במבנים בהם קומת קרקע היא מסחרית.

בשלבים הראשונים יפותחו המגרשים הממוקמים על הצירים הראשיים, שם רוכזו הקרקעות בבעלות המדינה. לוחות זמנים מוגדרות והנחיות עצוב מחייבות יפתחו תדמית חדשנית ומטופחת. הקרקעות לבניה פרטית, בהן הבנייה לא מתבצעת במרוכז ובתקופה אחת, רוכזו לאורך הרחובות המשניים.  בראש הגבעה מתוכנן פארק גדול שניתן להגיע אליו דרך זרוע ירוקה גם מהשכונות הבנויות. בצמוד לגן יוקם בית ספר יסודי וכן מתוכננים 2 גנים שכונתיים נוספים ולכל אחד צמוד מבנה חינוכי.

כפר ערבי (צילום מאתר: פנתרמדיה)
(צילום מאתר: פנתרמדיה)

המנהל נלחם בפולשים
50 שוהים בלתי חוקיים באזור משגב פונו במסגרת מבצע של רשות מקרקעי ישראל, משטרת ישראל והשב"כ. במסגרת מבצע, לפינוי שוהים פלסטינים בלתי חוקים שפלשו לקרקעות המדינה בכפר עראבה, בשטחי מועצה אזורית משגב, פונו 50 שוהים בלתי חוקיים שטופלו על ידי המשטרה וגורמי ביטחון. המבצע נערך בשעות הלילה בליווי מסוק משטרתי ובסופו פינתה והרסה רמ"י את המבנים בהם שהו השוהים, שהוקמו בניגוד לחוק על שטח של 2000 מ"ר בקרקע חקלאית בבעלות המדינה. סה"כ נהרסו 10 מבנים. המשך הטיפול בשוהים הבלתי חוקיים ובגורמים המקומיים שסייעו להם יתבצע במשטרת ישראל.

שי קרפ סגן מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר בעבירות כפולות, גם הסגת הגבולות של מדינת ישראל בניגוד לחוק, וגם הסגת גבול ובנייה בקרקעות ציבוריות, שמהווה בפני עצמה עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל פועלים בנחישות יום יום לפינוי פולשים לאדמות מדינה הגוזלים מהציבור את קרקעותיו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות