fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטרנד הבא: דירות לופט

גיל רון צילום עצמי
גיל רון צילום עצמי

בשנים האחרונות נוספו לעולם הנדל"ן מינוחים חדשים ההופכים את הרכישה מורכבת יותר בשל מגוון המושגים אליהם הרוכש נחשף, כמובן שחלקם מינוחים שיווקיים על מנת למנף את מחיר הדירה בעיקר לקהל מחפשי דירות היוקרה אשר צריכים לבחור ולהכריע בין:: פנטהאוז, מיני-פנטהאוז, דופלקס, טריפלקס, דירת גג, דירת-גן, ובקרוב – גם דירות לופט.

כמה מן העוסקים בענף הנדל"ן מודים בפה מלא כי גם בעבורם מהווים שמות אלה מושג עמום או עלום  ומסכימים כי אינם עומדים בקצב התפתחות היצע הדירות החדשות, ובמידת גיוונו ההולכת וגוברת. הימים בהם היתה דירה "פשוט דירה" חלפו – ואחוז הדירות "הייחודיות" המקבלות מינוחים מיוחדים  בפרויקטים עולה בהתמדה, ומי מאיתנו לא רוצה להיות מיוחד וייחודי.

כמשווק נדל"ן בעל מוניטין רב שנים אני מביא מפניכם את מגוון המינוחים והמושגים החדישים בהיצע דירות יוקרה על מנת שתוכלו לבחון את הדברים לעומק כאשר אתם ניגשים למשרדי המכירות לרכוש דירה חדשה ולהבטיח את עצמכם שלא רכשתם רק מינוח ייחודי שיעלה לכם בין עשרות למאות אלפי שקלים יותר לשווא.

דירה רגילה

היא יחידת מגורים, ובדרך כלל נקראת גם "דירת מגורים" והיא מהווה יחידה בתוך בית משותף. דירה יכולה לשמש למגורים או למטרות אחרות, כגון פעילות עסקית. תשתיות הדירה, כגון צנרת מים, ביוב ורשת החשמל, מחוברות לאלה של שאר הדירות בבית המשותף. זהו המינוח השכיח יותר והסטנדרטי בין כלל המינוח

דירת גג

נחשבת כבר למושג מיושן – דירת גג היא דירה בקומה העליונה שבבניין, המהווה את המפלס העיקרי (המטבח, הסלון ומרבית יחידות המגורים) – כאשר על הגג החשוף מוקמת יחידה מצומצמת נוספת, בת חדר אחד בדרך כלל.

דירות הגג כמעט שאינן משווקות בבנייה חדשה – היות שהיזמים מעדיפים לנצל את שטחי הבנייה לפנטהאוזים/דופלקסים (הרווחיים יותר). דירות הגג הישנות אף איבדו בשנים האחרונות מתהילתן בגלל נגישות בעייתית בין חלקי הדירה, ובדרך כלל משמש הגג ליחידה נפרדת עבור הילד או משכיר חיצוני.

גיל רון צילום עצמי
גיל רון צילום עצמי

הדופלקס והטריפלקס

הדופלקס הוא דירה דו-מפלסית (בבנייה רוויה), הכוללת בדרך כלל מרפסת גג (אם המדובר בקומה עליונה) – או גינה (בקומה תחתונה). הדופלקס, אדריכלים רבים יציינו כי הוא דוגמה לניצול זכויות בנייה מלא בידי הקבלן – המשווק מוצר יוקרה בתוספת שטח של עד 35% יותר בלבד לעומת דירה רגילה, ולמעשה מהווה ברירת מחדל במקרה בו לא החזיק בהיתר לבניית פנטהאוז. בכל זאת, הדופלקס הינו אחד המוצרים המבוקשים בישראל משום שהוא מאפשר מרחב מחייה גדול יחסית, ועלותו תואמת ליכולתם הכלכלית של משפרי הדיור – אשר עדיין אינם מסוגלים לאפשר לעצמם מוצרי יוקרה דוגמת פנטהאוז או צמוד-קרקע.

דירת גן

דירת גן הינה דירה בקומת הקרקע, לה צמודה גינה פרטית בשטחים משתנים (250-50 מ"ר). "לפני כעשר שנים לא ראינו כמעט דירות גן, והחלל שמתחת לעמודי הבניין נוצל למטרת חנייה, כאשר הגינה היתה משותפת לכל הדיירים", דירות הגן החלו אף הן כחלופה זולה (ופרטית פחות) לצמודי הקרקע – אך נהפכו עד מהרה למוצר מבוקש בפני עצמו.

"דירות הגן מסמלות את הרצון לנפנף על האש בכל מחיר – גם אם השכנים מלמעלה מתבוננים ואין ממש פרטיות

 המלך הבלתי מעורער

הפנטהאוז הוא דירה הממוקמת במפלס העליון של בניין המגורים, וכוללת מרפסת ענק בקו הסלון (או סביב), כאשר שטחה המקסימלי חופף לשטח הקומה כולה שתחתה. "הפנטהאוז הוא למעשה צמוד קרקע עם נוף", לכן את הפופולריות שצבר בקרב דיירי וילות וקוטג'ים המעתיקים את מקום מגוריהם למגדלי היוקרה.

הפנטהאוזים נחשבו מאז ומעולם למוצר יוקרתי ומבודל בשוק הנדל"ן מאחר שאיפשרו ניצול אופטימלי של שטח הבנייה על הגג, תוך מתן האפשרות ליציאה ישירה אל מרפסת הגג בפרטיות מרבית. בחמש השנים האחרונות, החלה מגמה אינטנסיבית יותר של בניית פנטהאוזים – ואלה הנהנים כיום מביקושים ומקהל יעד מוגדר וחזק.

הפנטהאוזים, נהפכו מיד למוצר מבוקש במיוחד בגלל שטחם הגדול, המרפסת רחבת-הידיים הממשיכה את חלל האירוח, הפרטיות האבסולוטית, עיצובם המוקפד וכמובן – הנוף.

בגלל מיעוט ההיצע, מחירי הפנטהאוזים הרקיעו שחקים, והגיעו עד כדי כפליים ממחיר דירה סטנדרטית בבניין,אנשים לא אוהבים מדרגות בחלל הבית, ולכן הביקוש לפנטהאוז רק יעלה.

מיני-פנטהאוז

המצאה ישראלית של השנים האחרונות. המצאה שיווקית וחדשנית, המיני פנטהאוז הוא דירה במפלסיו העליונים של בניין  הנהנית מפרטיות וממרפסת גדולה יחסית. כך או כך, המיני-פנטהאוזים עלולים להיות דומים למדי לדירות הסטנדרטיות, ויש להקפיד לוודא לפחות את שטחה של המרפסת יעלה על 25 מ"ר כי בסה"כ מדובר בדירה ככל הדירות בבניין רק בגלל יקומה והגדלת המרפסת קיבלה את המינוח אשר יעלה לכם מאות אלפי שקלים יותר

הטרנד הבא: דירות לופט

הלופט האופנתי נהפך עם השנים לסימן היכר לנדל"ן הניו יורקי, ומקורו, בהסבת שטחי תעשייה למגורים. מדובר בשתי דירות, תחתונה ועליונה, אשר חוברו יחדיו למעין חלל ענק – המותיר לרוב בקומה העליונה חדר שינה ושירותים בלבד. שיווק דירות לופט בבנייה רוויה חדשה בישראל נדיר ביותר, ואומץ רק באחרונה בתל אביב

לאחר שעשינו מעט סדר במינוחים תוכלו להבין יותר בקפידה מה רוצים למכור לכם במשרדי המכירות והאם המינוח שווה הפרשי מחיר.

 

באדיבות גיל רון, משווק נדל"ן בכיר במשרד "מידע שיווק נדל"ן" בנהריה. 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות