fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משדרגים את מתחם הרכבת בכרמיאל. בקרוב: מתקני טעינה לכלי רכב חשמליים

עיריית כרמיאל ומשרד הבינוי והשיכון מקדמים תוכנית להתחדשות מרכז העסקים בתחנת כרמיאל. במסגרת תוכנית מע"ר ייבנה מתחם מסחר והייטק ממתחם הקניון ועד מרכז העיר. רכבת ישראל מתעתדת להוסיף מתקני טעינה לכלי רכב חשמליים.
מתחם מסחרי והיי טק בתחנת רכבת כרמיאל פלנקון אדריכלים ותכנון הנדסי
מתחם מסחרי והיי טק בתחנת רכבת כרמיאל פלנקון אדריכלים ותכנון הנדסי

רכבת הגליל, המובילה לאחיהוד וכרמיאל, ממשיכה בפיתוח מתחם התחנה בכרמיאל ובקידום תוכנית להתחדשות מרכז העסקים

 

רכבת (1) צילום רכבת ישראל
רכבת (1) צילום רכבת ישראל

מע"ר , מרכז עסקים רכבת, היא תוכנית לפיתוח אזור הכניסה הראשית של כרמיאל, בסמוך לתחנת הרכבת. מדובר באזור שנמצא ממרכז העירה צפונה, כולל הקניון הישן והשטחים של רצועת מד"א, חברת חשמל, מרכז השווקים, ואזור מרכז התחבורה ממערב.

עיריית כרמיאל בשיתוף משרד השיכון והבינוי, מקדמים תוכנית להתחדשות מרכז העסקים, במסגרתה נקבעים עקרונות תכנון, שיאפשרו הגדלה משמעותית של שטחי הבניה במקום והגדלה של מגוון השימושים כמו: חברות תוכנה (הייטק), תעסוקה, בילויים, משרדי ממשלה ומסחר. התוכנית תאפשר בניה של מבנים גבוהים, תיצור רחבות עירוניות חדשות ותקבע מדדים לחניה, תוך עידוד התחבורה הציבורית והתנועה הרגלית.

חלק מתוכנית מע"ר (מרכז עסקים רכבת) כרמיאל, יכלול רצף של מסחר ותעשיית היי טק ממתחם הרכבת עד קניון כיכר העיר ומרכז העיר.

בימים אלו בהם רכבת ישראל מקדמת גם פריסת עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניוני תחנות הרכבת, מיושמת התכנית גם בתחנת כרמיאל. במקביל לעבודות אלו יחלו בעוד כחודשיים עבודת בניית הבניין המערבי שיכלול בשלב ראשון קומת מסחר ושלוש קומות משרדים כשבטווח של שנה שנתיים יבנו עוד ארבע או חמש קומות.

במקביל מתקדמות עבודות הפיתוח של רחוב דרור, ציר נוסף שיוביל למתחם התחנה מהכניסה המערבית לעיר, ללא רמזורים, ובנסיעה על כביש דו נתיבי, כמו גם שביל אופניים לבטיחות המגיעים רכובים על אופניים. לשם כך עשרות מתקני חנייה הולנדיים הוצבו בשנים האחרונות, וכיום פועלים במשרד התחבורה וברכבת ישראל לקידום פיילוט במסגרתו יותקנו מתקנים רובוטיים לחניית אופניים אשר יאפשרו ניצול אופטימלי של שטח הקרקע, ושימוש מהיר ובטוח באמצעות אפליקציה ייעודית. מהלך זה, שמטרתו לעודד הגעת נוסעי הרכבת באמצעות רכבים חשמליים, מהווה חיבור טבעי להשקעה של מיליארדי שקלים במהפכת חישמול רשת המסילות, לצד רכש של רכבות חשמליות.

על פריסת עמדות הטעינה נמסר מרכבת ישראל: "זהו הניסיון השני של החברה לפרוס תשתית טעינה, לאחר שבשנת 2008 נחתם הסכם עם חברת בטר פלייס שלא יצא אל הפועל. רכבת ישראל מקדמת את מהפכת התחבורה הירוקה,  מפרסמת  קול קורא להתקנת מתקני טעינה לכלי רכב חשמליים בחניוני תחנות הרכבת ופונה לקבלת מידע בנושא מגופים המעוניינים לפרוס את תשתית הטעינה החשמלית בחניונים".

ברכבת מקווים שהמהלך הנוכחי יצלח בזכות התקדמות הטכנולוגיה בשנים האחרונות והחדירה של כלי רכב חשמליים לשוק המקומי. לפי מחקר של משרד האנרגיה, בשנת 2025, נתח השוק של כלי הרכב החשמליים יעמוד על 16% בממוצע, מספר הרכבים החשמליים יעמוד על 188,000 והם יהוו כ- 5% מכלל ציי הרכב באותה שנה.

ברכבת ישראל מקווים כי פריסת עמודי הטעינה תעודד נוסעים אלה לעבור לכלי רכב חשמליים, אשר ייטענו במהלך שעות החנייה. ברכבת בוחנים כיום מודלים כלכליים לפריסת המתקנים, ונעזרים בתקדימים שבוצעו בעולם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות