fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלמה בוחבוט: מעלות-תרשיחא מצויה בתנופה כלכלית וצמיחה מואצת

שלמה בוחבוט, מעלות. בן 66, נשוי לקרן פלוס שבעה ילדים
באים לעשות כושר? שלמה בוחבוט (צילום: יח"צ)
הארנונה לא תעלה. שלמה בוחבוט (צילום: יח"צ)
מיזמים כלכליים מחוללי שינוי. שלמה בוחבוט (צילום: יח"צ)
מיזמים כלכליים מחוללי שינוי. שלמה בוחבוט (צילום: יח"צ)

מקצוע: ראש העירייה הוותיק בישראל – משנת 1976.

סיעה: מת"ש – מעלות תרשיחא שלנו.

רזומה: זוכה פרס הלורד זיו לדו קיום, חבר כנסת לשעבר ויו"ר קו העימות לשעבר.

במהלך כהונתי הושגו הישגים משמעותיים: פרס החינוך של משרד החינוך, פרס שרת התרבות – מקום ראשון בארץ, פרס שרת הספורט – מקום שלישי בארץ, מקום רביעי בארץ בגיוס לצה"ל, מקום ראשון במוכנות לחירום בדוח המשרד להגנת העורף, אלופים עולמיים בסיף, ראשונים בארץ בהתייעלות אנרגטית ובכמות הריאות הירוקות ומוסדות הציבור ביחס לתושב. הצלחתי לגייס יזמים להקמת מיזמים כלכליים מחוללי שינוי כגון: קניון צים סנטר, ארבעה מרכזי מחקר ופיתוח באזור התעשייה, בניית מתחם ספא ומלון בוטיק באגם, חממה לעסקים קטנים, מרכז עיר מקדמת תעסוקה בנוסף להיותה של מעלות-תרשיחא העיר הראשונה בארץ בפרויקט התייעלות אנרגטית בו תוחלף תאורת העיר ללד, בהיקף של 12 מיליון שקלים.

הקמתי את היכל התרבות האזורי בעלות של 35 מיליון שקלים, דבר שהוביל לקפיצת מדרגה בתחום תרבות הפנאי בעיר ובאזור כולו. עמדתי בראש קו העימות, ומאבקיי הניבו הטבות רבות לתושבי האזור, ביניהן הטבת המס. עד היום אני נלחם בנחישות נגד הכוונות החוזרות לבטלה.

החל משנת 2009 כיהנתי כיו"ר מרכז השלטון המקומי. בשנים הללו הצלחתי להגדיל משמעותית את תקציבי הרשויות המקומיות בפריפריה, לחזק את מעמדו של השלטון המקומי, להסיט תקציבים אדירים לפריפריה ומיליארדי שקלים ממפעל הפיס לפריפריה. בזכות מאבקים עיקשים, הבאתי להוזלת מחירי המים ושינוי בהתנהלות התאגידים.

מצע: בקרוב נפיץ דוח ומצע עשייה מפורטים בתחומי החינוך, הכלכלה, הדיור, התרבות, הספורט, איכות הסביבה והקיימות. נמשיך להשקיע את התקציב הגדול ביותר בחינוך – נשמר את מגמת העלייה בשיעור הזכאים לבגרות, המתגייסים לצה"ל והסטודנטים.

הקמנו מרכז צעירים ותעסוקה – בשנים האחרונות הענקנו מלגות לימוד בגובה 8.5 מיליון שקלים, וישנם כ-1000 סטודנטים מהעיר. הקמנו כיתה אקדמית בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה, ומכללת עתיד תקים מכללה אקדמית בסמוך להיכל התרבות. מרכז התעסוקה שלנו ביצע 1000 השמות עבודה בשנתיים בלבד. נמשיך להשקיע בהכוונת צעירים לרכישת השכלה גבוהה בתחום ההנדסה, מדעים מדויקים ומהנדסי תוכנה.

משאירים את בנות ובני המקום בעיר – פיתוח שכונת גבעת אורנים מתקדם במהירות לצד מתחם מעלה הבנים ונבנות 3000 יחידות דיור חדשות.

הקמנו היכל תרבות שמעניק תרבות איכותית ומובילה, יצרנו את התנאים להקמת קניון צים סנטר, וכדי לאפשר לכם ולילדיכם מרחבי פנאי איכותיים, אנו מקימים את "פארק החוויה לכל המשפחה", בנוסף לשדרוגם של מתקני משחקים רבים ברחבי העיר. קניון כוכב הצפון ישודרג, ותוכנית התיירות החדשה שלנו באגם הובילה לתחילת בנייתו של מלון ספא, להקמת כפר אמנים בשיתוף בית הספר בצלאל ולפרויקטים נוספים שיבואו.

מעלות-תרשיחא הפכה למוקד של תחרויות ספורט בינלאומיות. הבאתי את מכבי תל אביב ומכבי חיפה להקים ביחד איתנו בתי ספר לכדורסל וכדורגל, ובקרוב נקיים שיתוף פעולה עם מועדון הפאר של ריאל מדריד. השקענו בסיף ויש לנו אלופי עולם.

אזור התעשייה שלנו בתפוסה מלאה ופועלות בו תעשיות טכנולוגיות מתקדמות. הקמנו ארבעה מרכזי מחקר ופיתוח בנוסף לחממה לעסקים קטנים וליזמים. אזור התעשייה המתקדם והמשותף עם כפר ורדים מצוי בשלבי תכנון מתקדמים, והוא ייצר 2500 משרות חדשות ואיכותיות.

אנחנו מובילים את התוכנית הגדולה בארץ להתייעלות אנרגטית – כל תאורת הרחוב ומוסדות הציבור (13 אלף פנסים) תוחלף לנורות לד – דבר שיוביל ל-75 אחוז חיסכון בחשמל ובכסף שיופנה להשקעות בתושבים.

על העיר: מעלות-תרשיחא מצויה בתנופה כלכלית וצמיחה מואצת. לצד פיתוח העיר, העיר שומרת על צביונה הקהילתי עם ביטחון אישי מן הגבוהים באזור, חינוך מצוין ומהווה את בירת התרבות של הגליל.

הדבר הראשון שאעשה אם וכאשר אבחר: אמשיך לפעול לבניית 3000 יחידות דיור בחמש השנים הקרובות ולממש את תוכנית התיירות באגם מונפורט, שכבר החלה בימים אלה, בהם נבנה מתחם הספא. היזם רני צים רכש את המבנה לא גמור.

מילה טובה: אני מאחל לכל המתמודדים בריאות טובה.

דבר האשה, קרן בוחבוט: "שלמה בוחבוט הוא לא רק ראש עיר, הוא קודם כל איש משפחה, בעל, אב וסב נהדר. אדם שאוהב אהבת נפש את העיר ואנשיה. הוא נלחם עבורם זה שנים, באומץ, ללא שום שיקול פוליטי, תדמיתי או אישי. שלמה הצליח להפוך את מעלות-תרשיחא לעיר של הצלחה ומצוינות, כנגד כל הסיכויים. הניסיון הרב שלו, נחישותו, המסירות העצומה שלו לעיר וקבלות העשייה שהוא מציג קדנציה אחר קדנציה, מביאים לבחירתו פעם אחר פעם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות