fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית מעלות תרשיחא חתמה על הסכם ליישום "חוק האריזות"

אתמול נחתם הסכם עם תאגיד המחזור ת.מ.י.ר
גאה בעיר. בוחבוט ודר (צילום: שלמה שרביט)

עיריית מעלות תרשיחא חתמה אתמול (שלישי) על הסכם עם תאגיד המחזור ת.מ.י.ר במעמד ראש העירייה ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט לבין מנכ"ל התאגיד קובי דר.
על פי הסכם זה, תאגיד מחזור האריזות תמיר שהוקם מתוקף "חוק האריזות", ייקח על אחריותו את עלות הפינוי והטיפול בפסולת האריזות שנאספת על ידי הרשות המקומית לצורך מחזורה.
חוק האריזות נכנס לתוקף בקיץ 2011 כחלק ממהפכת הטיפול בפסולת. חוק זה נועד, לחנך את האזרחים לטפל נכון בפסולת הביתית שלהם על ידי הפרדתה לזרמים השונים ובכך להגדיל את כמות הפסולת הממוחזרת בישראל.

גאה בעיר. בוחבוט ודר (צילום: שלמה שרביט)

החוק מטיל אחריות על היצרנים והיבואנים לטפל בפסולת האריזות שהם מייצרים ובעצם להביאן למיחזור. תאגיד תמיר הוקם על ידי היצרנים והיבואנים בכדי לעמוד ביעדיי חוק האריזות. תאגיד תמיר הינו חברה ללא כוונת רווח, ולתועלת הציבור. התאגיד קיבל הכרה מהמשרד להגנת הסביבה בדצמבר 2011, ומאז עוסק בעיקר בהתקשרות עם יצרנים ויבואנים מצד אחד, ובהתקשרות עם רשויות מקומיות אשר מחויבות בקיום הסדרי הפרדת פסולת לפי חוק האריזות מהצד השני.

במעלות יוצבו  ברחבי העיר פחים סגולים שנועדו למחזור זכוכית. "אני שמח כל פעם מחדש לרתום רשות נוספת למען השמירה על איכות הסביבה ומחזור האריזות", אמר דר. "עד עתה חתמו 43 ערים על ההסכם עם תאגיד המיחזור ת.מ.י.ר ומספר הרשויות החותמות רק הולך ועולה.

החתימה עם תאגיד ת.מ.יר היא צעד אשר מצטרף לצעדים נוספים שבה נוקטת העיר בדרך להתייעלות אנרגטית. בחודש הבא עתידה העיר לעבור לאנרגיית תאורת LED שתביא לחיסכון של מיליוני שקלים בצריכת החשמל.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות