fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיעת הבית היהודי תומכת בארקדי פומרנץ

תמיכת הסיעה הוצגה במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה הבית היהודי במעלות
ארקדי פומרץ במהלך מסיבת העיתונאים (צילום: תאיר פז)
ארקדי פומרץ במהלך מסיבת העיתונאים (צילום: תאיר פז)

במהלך מסיבת עיתונאים שקיימה סיעתו של ארקדי פומרנץ "מעלות תרשיחא ביתנו", הודיעה סיעת הבית היהודי בעיר, כי תתמוך בפומרנץ לראשות העירייה. כמו כן, הוכרז כי חגי ויינברג, נציג הבית היהודי בעיר חבר לרשימתו של פומרנץ במרוץ לראשות העירייה.

במסיבת העיתונאים שהתקיימה במטה הבית היהודי במעלות, נכחו פומרנץ, רלי עזרא וחגי ויינברג נציג הסיעה. ליאור לסרי שחבר לפומרנץ בשלב מוקדם יותר, נעדר מן האירוע כיוון ששהה עם אימו בבית החולים באותה השעה. באירוע נאמר כי הצטרפותו של ויינברג לרשימה היא חלק ממהלך אסטרטגי כולל, שהחל עם הצטרפותו של לסרי לרשימה לפני כשלושה שבועות.

רלי עזרא, טענה כי הצטרפה לבית היהודי כיוון שזיהתה אצלם עניין זהה בנושאים שמעסיקים אותה, ביניהם תעסוקה וחינוך וכי על אף היותה חילונית, היא מתחברת מאוד למצע הבית היהודי ולשינוי אותו הם מייחלים להביא לעיר.

ויינברג אמר, כי זוהי הפעם הראשונה במעלות-תרשיחא בה מביעה סיעת הבית היהודי תמיכה פומבית במועמד כלשהו לראשות העיר. לדבריו, נבע הדבר, בין היתר, בשל הסכמים שלא כובדו על ידי העירייה המכהנת כלפיו וכלפי הציבור הדתי בעיר. כמו כן, הועלו במסיבת העיתונאים טענות בנושא אכיפת חוקי העזר של הבחירות לרשויות המקומיות כלפי מטה הבחירות של בוחבוט.

יועצו של פומרנץ, יוסי לייבוביץ', טען כי מטהו של בוחבוט אינו אוכף את החוק המדיני האוסר על עובדי עירייה בכירים וזוטרים לתלות שלטי תמיכה במועמד מכהן וכי ניתן לראות בעיר שלטי תמיכה שכאלו על גבי בתיהם של עובדי עירייה שונים.

ארקדי פומרץ במהלך מסיבת העיתונאים (צילום: תאיר פז)
ארקדי פומרץ במהלך מסיבת העיתונאים (צילום: תאיר פז)

בנאומו, דיבר פומרנץ על מטרתו לשמור על הסטאטוס-קוו החילוני-דתי והבדלי הלאום במעלות-תרשיחא ועל רצונו העז לשלב את כל המגזרים בעיר לעיר אחת מלוכדת ושלמה. עוד הוסיף פומרנץ, בהתייחסו לאיחוד עם הבית היהודי ורלי עזרא, כי ביחד, יהיה קל יותר להביא שינוי למעלות וכי אחדות היא הדבר החשוב ביותר.

באירוע נכחו גם נציגים מתרשיחא, שהפנו שאלות לפומרנץ והביעו בו את תמיכתם. למרות שטענו הנציגים באירוע כי ידוע להם על 4 מתוך 5 רשימות אשר תומכות בבוחבוט, הציג יועצו של פומרנץ, במסיבת העיתונאים תוצאות של סקר "דלת לדלת" שקיים מטהו של פומרנץ בתרשיחא ממנו עלה, כי 65% מתושבי תרשיחא מביעים תמיכה בפומרנץ לראשות העיר.

לסיום, אמרו שלושת חברי הרשימה שנכחו במקום- פומרנץ, עזרא ווינברג – כי הם מעוניינים  לשפר את מצבה של מעלות תרשיחא מבחינות רבות וזוהי הסיבה העיקרית בגללה התאחדו. איחודו של  בוחבוט עם לסרי ועזרא וכעת אף עם ויינברג (למרות שאינו התמודד לראשות העיר, רק למועצה), משאיר כעת ארבעה מתמודדים לראשות העיר מעלות-תרשיחא: בוחבוט, פומרנץ נחלי טנוס ושמעון זגורי, שרץ ברשימה עצמאית משלו.

בתגובה לטענות שהועלו כלפיו במסיבת העיתונאים, מסר מטה הבחירות של שלמה בוחבוט כי מדובר במחזור של טענות עבר וכי הם מגנים את "צעדיו הנואשים של ארקדי לקושש קולות ונחישותו לזלזל בציבור". בתגובה לתוצאות הסקר בתרשיחא אשר הוצגו באירוע, מסר מטהו של בוחבוט כי "ראוי שמועמד יפעל לחלוקת דו"ח עשייה ברור, מצע מקורי, יציג את ניסיונו בצורה אמינה ולא שקרית ויענה על שאלות. ארקדי נואש שאינו מצליח לשכנע אנשים לשים שלטים ולהביע בו תמיכה, לכן הוא נחוש להפריח שקרים, מתוך תקווה אבודה, שאולי יצליח לייצר אווירה מדומה של אהדה. זוהי שיטת קמפיין נדושה שעברה מן העולם, ואינה עושה רושם על ציבור הבוחרים במעלות תרשיחא, שימשיכו ויביעו אמון גורף בניסיון הרב והעשייה האדירה של שלמה בוחבוט".

כתבה: תאיר פז.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות