fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא: מעל 4600 נרשמים לפרויקט מחיר למשתכן בגבעת אורנים

גבעת אורנים צילום: שלמה שרביט
גבעת אורנים צילום: שלמה שרביט

מעל 4600 נרשמים לפרויקט מחיר למשתכן בגבעת אורנים במעלות תרשיחא

ביקוש עצום לדירות במסגרת פרויקט 'מחיר למשתכן' בגבעת האורנים במעלות~ תרשיחא.  טרם סגירת ההרשמה מחר (שבת) סך הנרשמים עומד על 4611. ניתנה עדיפות של כ-35 אחוז לבני מקום מתוך 247 הדירות בפרויקט. כלומר 157 דירות יהיו מיועדים לבני מעלות.

ההרשמה להגרלת דירות במחיר מוזל במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" נפתחה בתחילת חודש ספטמבר. ההגרלה נפתחה לכ-192 דירות, אך הקבלן הגיש, כפי שמתיר החוק, בקשה לתוספת הקלות בנייה, כך שסך הדירות צפוי להגיע לכ-247 דירות, מתוכן 85 דירות יהיו רק לבנות ובני המקום שנרשמו לפרויקט. בנות ובני העיר שלא עלו בהגרלה המיועדת לבני מקום הועברו אוטומטית להגרלה על יתרת הדירות.

לפני כחודשיים קיימה עיריית מעלות תרשיחא ערב חשיפה למחיר למשתכן: דירת 80 מ"ר כולל מחסן, חניה ומרפסת תעלה כ-545,714 שקלים, דירת 100 מ"ר תעלה כ-683,376 שקלים ודירת 120 מ"ר תעלה כ-821,038 שקלים. כמו כן, העירייה פתחה מוקד מידע ראשוני, הכוונה וסיוע במרכז הצעירים.

דירות אלו, היו אמורות כבר בחודש אוגוסט 2015 לצאת למכרז רגיל, בו כל קבלן זוכה היה מוכר את הדירות במחיר השוק הרגיל. בחודש זה פורסמה לראשונה רק הכוונה לשנות את מכרזי הדירות בישראל לשיטת מחיר למשתכן. ראש העירייה שלמה בוחבוט, רצה שגם בגבעת האורנים יימכרו דירות מוזלות לזכאים, לצד שיווקים רגילים של הקבלנים שכבר היו בתהליך שיווק, פעל לעצירת המכרז כדי להפוך אותו למחיר למשתכן.

גבעת אורנים  צילום: שלמה שרביט
גבעת אורנים צילום: שלמה שרביט

דרישה לגנט: אפשר עדיפות  לבני המקום בצמודי קרקע

עיקר הבנייה המתוכננת במעלות  בעשור הקרוב תהיה בנייה רוויה, של בנייני מגורים, זאת בשל העובדה שמעלות תרשיחא הינה יישוב עירוני, ומשכך כפופה לתמ"א 35. בנוסף, תנאי הקרקע  מקשים כלכלית על פיתוח יחידות צמודות קרקע, ופיתוח רחב של צמודי קרקע יביא את עלויות הפיתוח ללא ריאליות.  למשל: הוקצו בגבעת אורנים רק 77 צמודי קרקע מתוך 600 יח"ד דיור.

בוחבוט פנה השבוע לשר גלנט והסביר כי יש לתת תעדוף של 100 אחוז בהגרלות בני ביתך לבני מעלות תרשיחא. בוחבוט טוען כי נוצר עיוות בלתי סביר בהיצע. לאור העובדה כי 11 שנים לא הייתה בנייה בעיר.  לדבריו בני  מעלות יתקשו לזכות בבתים צמודי קרקע שכן משרד הבינוי והשיכון מוכן להעניק העדפה בהגרלות "בנה ביתך" בהיקף של 50 אחוז בלבד. כלומר בשכונת גבעת האורנים, 39 יחידות דיור מתוך 77 יחידות הדיור מוקצות כעדיפות לבני המקום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות