fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות-תרשיחא: העירייה מנסה לקדם תוכנית פינוי ובינוי בשכונת כהן

שש ערים נבחרו לפרויקטים שאישר משרד השיכון והבינוי, אף לא אחת מהן מהפריפריה הצפונית. ראש העיר שלמה בוחבוט לא מתכוון להרפות
תמ"א 38
גם במעלות תרשיחא רוצים תמ"א 38

משרד השיכון והבינוי אישר בשבוע שעבר הקצאה למכרזים לפרויקטים תמ"א 38 לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה בדיור הציבורי. שש ערים בארץ בהיקף של 630 יחידות דיור נבחרו, אף לא אחת מהן מהפריפריה הצפונית. במעלות- תרשיחא מתכוונים להילחם על ההחלטה וכבר הגישו בקשה לפיילוט עבור התחדשות עירונית בשכונת כהן. במשרד השיכון מסבירים, כי המכרזים יצאו באזורי הביקוש, שבהם יש היתכנות לרווחיות כלכלית עבור הקבלנים.

שכונת כהן, אחת השכונות הוותיקות בעיר, כוללת שני מבנים, ובהם 32 דירות בשטח ממוצע של כ-50 מ"ר לדירה. בכוונת העירייה ליזום תוכנית פינוי – בינוי שתכלול 7 דונם, 250 דירות ושטח דירה ממוצע של כ- 105 מ"ר.

שלמה בוחבוט
מבקש תקציב למימון התוכנית. ראש העיר שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לדברי ראש העיר שלמה בוחבוט, לפני כשנה ניגשה העירייה לקול קורא של המשרד להתחדשות עירונית, אך המשרד לא אישר לטענת בוחבוט, בגלל חוסר היתכנות לכדאיות כלכלית. לפני חודש נפגש בוחבוט עם מנהלת המחוז של משרד השיכון, נירית מיכאלי, וביקש תקציב תכנון לפינוי- בינוי בשכונת כהן. בוחבוט טוען כי מדובר בהיתכנות כלכלית גבוהה מאוד.

בשבוע שעבר פנה בוחבוט למנכ"ל משרד השיכון במכתב: "תהליך של התחדשות מאפשר חידוש ורה- תכנון של אזורים עירוניים מדורדרים הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית, תהליך זה מאפשר לשקמם ולשלבם במרקם העירוני. להליכים של התחדשות עירונית ופינוי- בינוי, או בינוי- פינוי יש יתרונות רבים, הן בפן החברתי והן בפן הפיזי וחזות העיר. מתחם שכונת כהן הוא בעל סיכויים גדולים ליישום תוכנית בינוי – פינוי, כלומר לבנות ראשית את המבנה שיכלול את הדירות של הדיירים הקיימים, לפנות אותם ולאחר מכן להקים את יתר הבניינים שבמתחם ללא צורך בפינוי הדיירים הקיימים לדירות זמניות לתקופת ביניים. עיריית מעלות-תרשיחא רואה בתוכנית בינוי ופינוי בשכונת כהן היתכנות גבוהה, על כן אבקש תקציב למימון עלות הכנת תוכנית מפורטת מתאימה. העלות המשוערת היא כ- 800 אלף שקלים ויראה בנו כפיילוט בגליל".

מעיריית מעלות – תרשיחא נמסר: "העירייה לא שוקטת על השמרים ולמרות הטענות כי אין היתכנות עסקית מבחינת הקבלנים כיום להתחדשות עירונית, פינוי- בינוי בפריפריה, ולמרות שאין מדיניות ממשלתית שתעודד קבלנים כן לעסוק בנושא בפריפריה, התקשרנו עם חברה מובילה בתחום לגיבוש תוכנית אב להתחדשות עירונית. לצערנו  הבחירות הגיעו, אך אנו נמשיך ביחד עם היזמים, הקבלנים,  בעלי העסקים והתעשיות את תנופת הפיתוח של העיר  תוך תקווה שאם הממשלה לא עוזרת, רק שלא תפריע".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות