fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא: הבית היהודי חבר לבוחבוט ויקים מועצה דתית

אחרי יותר מחמש שנים תוקם במעלות מועצה דתית שתורכב מנציגי הקואליציה ומסיעת הבית היהודי שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות. שמעון בן נעים ימונה ליו״ר חברה קדישא
הקמת מועצה דתית במעלות תרשיחא (צילום: דוברות עיריית מעלות תרשיחא)
משלבים ידיים. חברי המועצה דתית במעלות (צילום: דוברות עיריית מעלות תרשיחא)

סיעת הבית היהודי במעלות תרשיחא הצטרפה לראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט ותיקח חלק  בהקמת מועצה דתית יחד עם סיעות הקואליציה:  מת"ש, ש״ס והליכוד.
הבית היהודי בראשות חגי וינברג לא עבר את אחוז החסימה בבחירות 2013, והם אף הביעו את תמיכתם בארקדי פומרנץ. לפני חודש בדיוק נערך הסכם היסטורי במעלות כשחבר המועצה ליאור לסרי חבר לקואליציה של בוחבוט אחרי יריבות של 14 שנה.

אתמול (ראשון)  התקיימה ישיבה מועצה ואושר ההסכם שנחתם בין בוחבוט לנציגי כל המפלגות הקואליציה על הקמת מועצה דתית. במוצאי שבת נפגשו כל ראשי הסיעות בכדי לדון בהסכם.
כעת עם היוזמה לשיתוף הפעולה סיעת הבית היהודי תשתתף  בהרכבת מועצה דתית חדשה במעלות תרשיחא שלא קיימת יותר מחמש שנים. חבר המועצה שמעון בן נעים (מת"ש) אשר מחזיק את תיק הדת בעירייה ימונה ליו״ר חברה קדישא.

בשבועות האחרונים התקיימו מספר פגישות בין בוחבוט, לוינברג ונציגים נוספים מהבית היהודי במעלות.  בעירייה מסבירים כי חרף המשקעים הפוליטיים, הוחלט לפעול יחד ולהמשיך את תנופת העשייה בתחומי החינוך, הדיור, הפיתוח ועוד.

בעיריית מעלות מציינים כי במטרה להביא לייצוג הולם של כל הזרמים בקהילה ובמטרה להתלכד סביב המשך שיפור השירות לתושב, ובכלל זאת שירותי הדת, החליט ראש העירייה, שלמה בוחבוט, לאפשר הידברות עם סיעת הבית היהודי, בראשות חגי וינברג, כדי להקים מועצה דתית פעילה ויוזמת אשר תאפשר מענה איכותי לצורכי הדת השונים.  ההידברות התקיימה בשבועות האחרונים בין נציגי מת״ש, בהובלת חבר מועצת העיר שמעון בן נעים מתוך רצון לייצוג של כלל הזרמים בקהילה וצרוף נציגי הבית היהודי.

בוחבוט: ״ מאז ומעולם דגלתי בהרחבת השורות ושימת השירות לתושב ושגשוג העיר בראש מעייני, כאשר את יריבויות פוליטיות לגיטימיות, אני משאיר מאחור. סיעת הבית היהודי אמנם לא נכנסה למועצת העיר, אך ראינו חשיבות לצירופה לשורות העשייה, ביחד עם חברי הקואליציה, הן במסגרת המועצה הדתית והן בפורומים אחרים.  אני מאחל לחגי ולחברים הנוספים בסיעת הבית היהודי הצלחה, משום שבקרב הקהילה הדתית-לאומית יש צפייה גדולה לעשייה והישגים וצפויה לנו עשייה רבה ומשותפת במגוון תחומי חשובים".

יו"ר סיעת הבית היהודי, חגי וינברג: "המטרה העיקרית של סיעת הבית היהודי במעלות הייתה לשפר את רווחת הציבור ולתת מענה לצורכי הקהילה הדתית , כפי הידוע כבר מעל חמש שנים לא התכנסה המועצה הדתית ובכך נפגע הטיפול בכל שירותי הדת בעיר, בפני הסיעה עמדו שתי אפשרויות, האחת להמשיך להילחם על הרכב המועצה הדתית והיו"ר והשנייה למצוא מכנה משותף עם ראש העיר וש"ס ובכך לכונן מועצה דתית.

"למרות משקעי הבחירות הסיעה בחרה בדרך השנייה ובכך להסכים על הרכב אשר מקובל על כל הצדדים,כפי הידוע המשרד לשירותי דת נמצא היום בידי הבית היהודי כמו משרדים אחרים נוספים ואנו נעשה את המירב על מנת למנף את קירבתנו למשרדים אלה לטובת העיר ותושביה".

הקמת מועצה דתית במעלות תרשיחא (צילום: דוברות עיריית מעלות תרשיחא)
משלבים ידיים. חברי המועצה דתית במעלות (צילום: דוברות עיריית מעלות תרשיחא)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות