fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות: כשהראש בגביע, מפסידים בליגה

ביום שלישי הקרוב תעשה מעלות היסטוריה כשתשחק בשלב שמינית גמר גביע המדינה נגד הפועל פ"ת מהלאומית. רגע לפני המפגש, היא הפסידה בליגה לבועיינה. בית"ר נהריה רשמה משחק שישי ברציפות ללא ניצחון, מה שלא הפריע ליו"ר להציע למאמן להמשיך עונה נוספת
מכבי מעלות
מכבי מעלות vs בית"ר ירושלים (צילום: שלמה שרביט)

ליגה א': בית"ר נהריה
הקבוצה לא מצליחה לבלום את ההתדרדרות ובמחזור האחרון ספגה הפסד ביתי מביך למכבי קרית אתא, 3:0, ובכך השלימה מאזן של 6 משחקים רצופים ללא ניצחון (נקודה אחת מתוך 18 אפשריות). לנהריה, שכבר פיגרה 2:0, היתה הזדמנות לחזור למשחק בדקה ה-73 כשנקבעה לזכותה בעיטת עונשין מ-11 מ'. אך כשלא הולך, לא הולך ופאדי זיאדה, החטיא את הפנדל. בעקבות ההפסד ירדו הבית"רים למקום השביעי בטבלה, כשהם רחוקים 2 נקודות מהמקום החמישי שמוביל למבחני העלייה.

המאמן תומר אסולין, שמתקשה לעצור את הצניחה החופשית של קבוצתו, קיבל הצעה להאריך את חוזהו ולאמן את בית"ר נהריה גם בעונה הבאה. אסולין טרם השיב לפנייה. היו"ר ניסים אלפסי: "אנחנו מאוד מעריכים את הידע המקצועי של תומר וחוות הדעת שלנו עליו לא השתנתה גם לאחר התוצאות האחרונות". במחזור הקרוב תארח נהריה בביתה את הפועל דלית-אל-כרמל. 

ליגה ב': סקציה מעלות
כנראה שהחגיגות הגדולות בעקבות ההעפלה ההיסטורית לשלב רבע גמר גביע המדינה, פגמו בהתמקדות במשחקי הליגה ובמחזור האחרון נוצחה מעלות על ידי הפועל בועיינה, 2:1. המארחים מבועיינה עלו ליתרון בדקה ה-42. אילן טל איזן בדקה ה-52. בדקה ה-83 כבשה בועיינה את השני והכריעה את המשחק. המאמן יוסי (ג'רי) בן חמו: "העומס של 3 משחקים בשבוע הכריע. היינו טובים, אבל בדקות האחרונות, ראיתי את הקושי של השחקנים. המטרה עכשיו היא לשמור על מקום בצמרת כדי להיות בחמישייה הראשונה ולהיות במבחנים".

הקבוצה צירפה השבוע את החלוץ אריאל בוזורגי, שחוזר לקדנציה שנייה בקבוצה. במחזור הקרוב (יום שישי) תארח מעלות את הפועל מ'רר.

ביום שלישי הקרוב (11.2) מעלות שוב תלבש חג כשתארח את הפועל פ"ת מהלאומית למפגש במסגרת שמינית גמר גביע המדינה. בן חמו: "למרות שהפועל פ"ת זו הקבוצה הכי איכותית שפגשנו עד היום בגביע, אני מאמין שזה אפשרי לעבור אותם. הלחץ הוא עליהם כי לנו אין מה להפסיד. יש לנו שחקנים שרוצים להוכיח את עצמם והם יתנו את הנשמה שלהם על המגרש. אנחנו מאמינים בעצמנו ולפ"ת יהיה קשה". המשחק יחל בשעה 13:00.

ליגה ב': מכבי עכו
הקבוצה חילצה נקודה יקרה במשחק החוץ שלה נגד השנייה בטבלה, מכבי כפר קנא כשסיימה את המפגש בתיקו, 2:2. המכבים מעכו כבר פיגרו, 2:0, אך לא נשברו ובדקות ה-60 וה-64, השיגו את השוויון משני פנדלים מדויקים של הרכש החדש שגיא פיצ'חדזה. למרות התיקו המחמיא, הקבוצה עדיין מסובכת עמוק במאבק ההישרדות שלה נגד הירידה.

יוסי (ז'וז'ו) אלמקייס, שאימן בעבר את הקבוצה, הוזעק לסייע לה במאבקי התחתית והתמנה ליועץ מקצועי. אלמקייס, שנענה לפנייתו של היו"ר אשר (ג'וקי) בן חמו, יעבוד בשיתוף פעולה עם המאמן ג'קי שריקי. בן חמו: "המצב של הקבוצה הצריך אותנו לבצע כמה מהלכים שאחד מהם הוא החזרתו של ז'וז'ו. אני שמח שהוא נענה לבקשתי ונתרם לסייע. אני בטוח שעם הידע שלו בכדורגל והאהבה שלו לעכו, הוא יוכל לעזור לנו להיחלץ מהמצב בו אנחנו נמצאים כיום. התוצאות כבר נראות ובשבועיים האחרונים אנחנו משחקים טוב יותר ורואים שיש מגמת שיפור. אני מקווה שהתקופה הרעה מאחורינו ואם נמשיך ביכולת הנוכחית, אני אופטימי לגבי ההמשך. במשחק האחרון חזרנו מפיגור בכפר קנא, וזה מראה גם על אופי. כל משחק מעתה הוא מלחמת הישרדות". היו"ר בן חמו גם שוחח בשבוע האחרון עם אלכס לויט ונאור נחום, שעזבו את הקבוצה בעקבות מחלוקת. בעקבות השיחה עמם נסללה דרכם חזרה לקבוצה. במחזור הקרוב תצא עכו למשחק חוץ נגד הפועל סכנין.

ליגה ב': אחי עכו
הקבוצה נכנעה בביתה למוליכת הטבלה, איחוד מג'ד-אל-כרום, 1:0. היו"ר מוחמד בכר, הודיע על עזיבת התפקיד. בכר: "העיסוקים האישיים לא משאירים לי הרבה זמן פנוי לקבוצה ולכן החלטתי להתפטר מתפקיד היו"ר ולהשאיר את הניהול בידי חברי ההנהלה. אמשיך להיות אוהד אחי עכו ותמיד אאחל להצלחתך". בכר אומנם פרש מתפקיד היו"ר, אבל ימשיך לשמש כנציגה המשפטי של הקבוצה. במחזור הקרוב תצא אחי עכו למשחק חוץ נגד בני כאבול. 

טבלת ליגה ב' (מחזור 17)
1. איחוד מג'ד-אל-כרום – 41 נק'

2. הפועל כפר כנא – 37 נק'

3. הפועל שפרעם – 34 נק'

4. אחווה מנדא – 30 נק'

5. סקציה מעלות – 29 נק'

6. בני כאבול – 26 נק'

7. הפועל בועיינה – 25 נק'

8. מכבי טמרה – 22 נק'

9. בני סמיע – 22 נק'

10. הפועל כאוכב – 21 נק'

11. בית"ר חיפה – 20 נק'

12. אחי עכו – 18 נק'

13. הפועל סכנין – 18 נק'

14. הפועל מ'רר – 15 נק'

15. מכבי עכו – 14 נק'

16. בני עראבה – 14 נק'

 

( * הראשונה עולה אוטומטית לליגה א'. מקומות 2-5 יתמודדו במבחני עלייה. 2 האחרונות ירדו לליגה ג')

 

ליגה ג': שומרים מרחק מהפסגה

שתי הנציגות הנהרייניות, הפועל ומכבי, ניצחו במחזור האחרון ושמרו על מרחק בר השגה מהמוליכה, הפועל צפת. הפועל נהריה בעידן המאמן ברוך סעדון, רשמה ניצחון שישי רצוף כשגברה על הפועל פקיעין, 0:1, משער יחיד שכבש ישראל טטרו.

מכבי נהריה ניצחה בחוץ את הפועל חורפיש, 1:4. חניכיו של המאמן אמיל חורגין, פיגרו 1:0, אבל הגיבו ברביעייה שנכבשה על ידי אורן בן חמו, יועד אברג'ל, שלומי לוי ואבירן הפוטה. במחזור הקרוב תצא הפועל נהריה למשחק חוץ נגד מכבי ירכא בעוד מכבי נהריה תארח למפגש צמרת את הפועל רמה.

צמרת טבלת ליגה ג' (מחזור 14)
1. הפועל צפת – 31 נק'

2. מ. ס. ג'וליס – 28 נק'

3. הפועל רמה – 27 נק'

4. הפועל נהריה – 26 נק'

5. מכבי נהריה – 24 נק'

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות