fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש לפעול למרד נגד תשלומי הורים לבתי הספר"

כך אומרת אביטל בוחבוט-בורנשטיין המובילה בימים אלה מחאה על התשלומים הגבוהים שהורים נדרשים לשלם, למרות שאינם חובה
(אילוסטרציה )
(אילוסטרציה: פנתרמדיה )
(אילוסטרציה )
(אילוסטרציה: פנתרמדיה )

בית ספר בחינם זו רק קלישאה. משרד החינוך הבין שהורים כיום הם מפעל לצ'קים ולתשלומי רשות במגוון תחומים: סל תרבות, טיולים מסיבות כיתה ולימודי העשרה. ילדים שלא משלמים פשוט נפגעים. התשלומים מגיעים לגובה של אלפי שקלים.

את המחאה מובילה אביטל בוחבוט-בורנשטיין, יו"ר הנהגת הורים בתיכון אורט מעלות, חברה בפורום ההורים הארצי, שטוענת כי תשלומי הורים סופם להיעלם מהעולם ויש לפעול למרד צרכני שיביא לביטולם".

בוחבוט-בורנשטיין, הנחתה את מנהלת בית הספר סופי בן ארצי, כי החל משנת הלימודים הקרובה, הורים יחתמו על הסכם שהם מאשרים לשלם תשלומי רשות שאינם בגדר החובה, המכונים במשרד החינוך "תגבור לימודים נוסף", במסגרתו מתקיימים שיעורי העשרה, מורשת וזהות יהודית, שיעורי חינוך וסעיפים נוספים, בסכום של 424 שקלים. בנוסף ההורים ייודעו כי אינם מחויבים לשלם גם בסעיף של רכישת ספרים מרצון.

בוחבוט-בורנשטיין: "כך נוצרים פערים בחברה הישראלית בין תלמידים שאין להם, לבין הורים שהשיקול הכלכלי לא מכריע בעניין זה. אנו מתכוננים למחאה שתגיע לוועדות החינוך בכנסת ואם נצטרך, גם לבג"ץ. התפקיד של המדינה הוא לממן את כל הפעילות הזאת במסגרת תשלומי החובה וחוק חינוך חובה חינם. המחאה היא נגד תשלומי הורים באופן כללי והסעיף היחיד שחובה לשלם הוא ביטוח בסכום של 49 שקלים. מעבר לכך, כל שיעורי ההעשרה חייבים להיות בסל החינוך כמו לימודי הליבה.

"ההורים אינם מבינים שכל יתר התשלומים הם תשלומי רשות ומשנה לשנה המחירים עולים. השנה הבהרתי למנהלת בית הספר שההורים יידעו ויחתמו שאלו תשלומים מרצון ואם אין שיעור הסכמה של 60 אחוז לא ייפתח תגבור לימודים נוסף בבית הספר. ההורים נכנעים ומשלמים כי הם רוצים לימודי העשרה לילדיהם, אך לא לזה התכוון המשורר בחוק חינוך חינם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות