fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה הכל בראש

כיצד רמי לוי סגר את העסקה הראשונה שלו? כיצד יאיר טאומן עשה 14 אקזיטים? איתן עזריה, פעם כדורגלן בליגת העל, החליט למנף פציעה קשה שקטעה את הקריירה שלו והקים חברה לייעוץ מנטאלי לספורטאים ובעלי עסקים. בספריית הסרטונים הענקית שלו מספרים בכירים במשק ואנשי עסקים, מהמצליחים בארץ, על סוד ההצלחה שלהם
איתן עזריה (צילום: עמית משעל )
איתן עזריה (צילום: עמית משעל )

עד לפני שש שנים, איתן עזריה עוד שיחק בליגת העל בכדורגל וצבר יותר מ-40 הופעות בינלאומיות במדי נבחרות ישראל הצעירות, שתי אליפויות עם מכבי חיפה ושני גביעי מדינה. החיים התנהלו במסלול הנכון, דירה מפנקת בכרמל, משכורת דופקת בכל חודש, רכב ודלקן, אך ברגע אחד הכל השתנה. הסיוט הכי גדול בקריירה של עזריה התממש כשפציעה קשה קטעה לו את הקריירה כשהוא בן 25 בלבד וכל עתידו עוד לפניו.  בגיל 19, לאחר שבע שנים אותן סיים בהצטיינות במחלקת הנוער של מכבי חיפה, הוא קיבל הודעה שלא ימשיך בקבוצה הבוגרת. "אמרו שאין לי מספיק ניסיון, שאני לא מספיק טוב לרמות הגבוהות. ראיתי שחור בעיניים".

אבל באותו השבוע קרה משהו. חבר טוב שלו חזר מארה"ב עם מתנה עבורו – דיסק עם הרצאה של המאמן המנטאלי מספר 1 בעולם, שהסביר כיצד להפוך את עצמך לספורטאי עילית ברמות הגבוהות באמצעות אימון מנטאלי. בתחילה זלזל עזריה ברעיון. "מה זה השטויות האלה? אני צריך לעבוד על המנטאליות שלי? אם אני רוצה להגיע לרמות הגבוהות, אני צריך לעבוד על הרגליים שלי ולא על הראש".

למחרת נכנס עזריה לרכב שלו ומסיבה שלא ברורה לו עד היום החליט להאזין לדיסק. "התחלתי לשמוע, ובום. פשוט קיבלתי חום, לא האמנתי למה שאני שומע. הדיסק הזה היה מפוצץ בשיטות פשוטות וכלים למימוש פוטנציאל בכדורגל ובחיים האישיים. בתוך פחות מ-20 דקות של האזנה לדיסק, הבנתי בדיוק מה מבדיל בין הכדורגלנים המצליחנים ברמות הגבוהות לבין שאר הכדורגלנים שגמרו את הקריירה בתור פספוס", הוא מספר.

באותו החודש הוא טס לארה"ב כדי לעבור באופן אישי שבוע הכשרה מנטאלית עם המאמן האישי של מיטב כוכבי הספורט הגדולים, בהם סרינה ויליאמס, אנדרה אגאסי ושחקני אן ביי איי מפורסמים.

20 ביולי 2009 הוא תאריך שעזריה כנראה לא ישכח לעולם. "הסיוט הכי גדול שלי התממש. עד אותו היום הייתי כל מה שחלמתי להיות בתור ילד קטן ממעלות. זכיתי בשתי אליפויות עם מכבי חיפה, שני גביעים, ייצגתי את המדינה ביותר מ-40 הופעות בינלאומיות במדי נבחרות ישראל הצעירות, הייתי מסודר בחיים". היה זה כששיחק במשחק אימון במדי הפועל עכו נגד עירוני קרית שמונה. עזריה נפל ונפצע. הוא נזכר: "צעקתי מכאבים. בבית החולים אמרו לי: זהו, איתן, זה נגמר, קרעת את גיד האכילס, אתה עם כדורגל גמרת, אסור לך לחזור לשחק יותר כדורגל מקצועני. חשבתי שאני מדמיין".

אבל אז, בניגוד לכל הגיון, הוא התעורר בבוקר, לקח דף ועט וכתב באמצע הדף את המשפט הבא: "אכילס הוא מקור הכוח שלי". אין לו מושג מה גרם לו לכתוב את זה, אולי זה המורפיום שנתנו לו לשיכוך כאבים. אבל המשפט הזה גרם לו להחליט שהמשבר הזה הוא הדבר הכי טוב שקרה לו. את החודשים האחרונים בקריירה "בילה" עם גבס, עט ומחברת ובמשך חצי שנה כתב שיטה שכל כדורגלן יוכל להשתמש בה, כדי לממש את הפוטנציאל שבו ולהתקרב עוד צעד להגשמת החלום שלו.

באחד הימים נכנס עזריה לבלוג שלו וראה ש-400 שחקנים הורידו את המדריך המנטאלי שכתב, וסיפורי ההצלחה שלהם בעקבות יישום המדריך הדהימו אותו.

עזריה הבין שעליו לעשות משהו עם זה, והדבר הראשון שעלה לו בראש הוא למנף את הפציעה שלו לעולם העסקים. הוא נרשם ללימודי תואר ראשון במינהל עסקים, ולדבריו, רק אחרי שזרק כל שנה לפח 30 אלף שקלים כשכר לימוד, הוא הבין שהוא לומד מינהל עסקים מאנשים שבחיים שלהם לא הקימו עסק.

הוא החליט לקחת מצלמה, והחל לצלצל לכל אנשי העסקים הגדולים: רמי לוי, שמוליק זיסר, איל הנדל"ן, יאיר טאומן, שעשה 14 אקזיטים בעשור, אייל ולדמן הבעלים של מלאנוקס, מנכ"ל בזק בינלאומי ועוד מאות אנשי עסקים. את כל הפגישות תיעד עזריה בווידיאו, על מנת שהידע הזה יגיע לבעלי עסקים קטנים בישראל. "מרמי לוי למדתי מה זה כישלון. אתה יודע כמה פעמים הוא נכשל? הרבה יותר ממה שהצליח. אבל הוא לא רואה את זה ככה. בשבילו זה חוק המספרים הגדולים. כמה שתעשה יותר, ככה תגדיל את הסיכויים שלך להצליח".

איתן עזריה (צילום: עמית משעל )
איתן עזריה (צילום: עמית משעל )

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות