fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת הכספים אישרה העלאת שכר הבכירים בעיריית מעלות תרשיחא

זאת חרף קיצוצים בשירותים חיוניים שונים. העירייה: " העירייה סיימה זו השנה הרביעית ברציפות את שנת העבודה בעודף תקציבי"
אין קיפוח במעלות תרשיחא. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

חודשים לאחר הקיצוץ בהטבות המס שפגע קשות בעובדים בשכר גבוה, החליטו  בעיריית מעלות~תרשיחא, באופן מפתיע, להעלות שכר לחמישה בכירים בעירייה, זאת באישורה של ועדת הכספים בעירייה. היועצת המשפטית של העירייה עו"ד אורית טואף, מנכ"ל העירייה סילס ליביליה, בקר העירייה אלכס קרונייב ומנהל אגף החינוך יזכו בתוספת שכר של חמישה אחוזים. מהנדס העירייה יזכה בתוספת של שלושה אחוזים. יצוין כי החלטת ועדת הכספים תלויה באישור מועצת העיר שתתכנס מחר (שני) בעירייה.

חבר מועצת העיר עו"ד יוסף ברדא: "על רקע הטענות על המצב הקשה, נראה לי בלתי סביר להעלות כעת, באופן כמעט גורף, את השכר של הבכירים בעירייה, כששכרם בלאו הכי גבוה מאוד. אציין, כי אני תומך בחיזוק עובדים מסורים ומקצועיים במערכת, וחלק מהבכירים שמתכוונים להעלות את שכרם אכן ראויים לכך, אולם דווקא כשהעירייה

בלתי סביר להעלות את השכר. חבר מועצת העיר עו"ד יוסף ברדא (צילום: עצמי)
בלתי סביר להעלות את השכר. חבר מועצת העיר עו"ד יוסף ברדא
(צילום: עצמי)

מקצצת בשירותים חיוניים לתושב כמו תאורה ברחוב, מן הראוי שהעלאת שכר לבכירים המקורבים לצלחת תתבצע באופן מתון, שקול ואחראי. האם לא ראוי שראש העירייה והבכירים ישמשו דוגמה לצניעות ולזהירות בשימוש בכספי ציבור, דווקא כשהוא מצהיר מפעם לפעם שנדרשים קיצוצים?

"מעלות-תרשיחא היא עיר קטנה יחסית וכולם מכירים את כולם. הדברים עוברים מפה לאוזן וגורמים לתחושה קשה בקרב התושבים. הייתי מצפה להתנהלות אחרת. לכן אמשיך לשמש כמצפן של אלה המאבדים לעיתים את הדרך".

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר בתגובה:" שכרם של רוב העובדים הבכירים לא עודכן משנת 2011 למרות חוזי העסקה שאושרו על ידי משרד הפנים. לא רק זאת, שכר הבכירים בעירייה ירד בשנתיים האחרונות לאור הצמדה למדד. הצוות הבכיר בעירייה גייס רק בשנה החולפת האחרונות יותר מ~50 מיליון שקלים לטובת פרויקטים ציבוריים ופיתוח. הצוות הזה עובד קשה, בלחצים ובשעות לא שגרתיות. עיריית מעלות תרשיחא מבקשת לשמור על הון אנושי איכותי ולמנוע עזיבה למגזר הפרטי או לעיריות גדולות יותר, בהם השכר גבוה יותר.

"מעלות-תרשיחא כבר איננה עיר קטנה. רק בשנתיים האחרונות התווספו לה 1000 יחידות דיור, עשרות אלפי מטרים של מסחר ותעשייה ועוד. כל אלו מגדילים דרמטית את היקף המשימות והעבודה לכל בעלי התפקידים שהוזכרו. העירייה סיימה זו השנה הרביעית ברציפות את שנת העבודה בעודף תקציבי תוך הגדלה דרמטית של היקף ההשקעה בציבור וייזום פרויקטים".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות