fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התקווה האולימפית של ישראל ערקה לרוסיה

אלונה קומרוב ממעלות הדהימה את ענף הסיף בישראל כשהחליטה לעזוב את הארץ בחשאי. אפילו באורט מעלות, שם למדה, הופתעו מהעזיבה הפתאומית
תחליף מדים לאומיים? קומרוב על הפודיום באליפות העולם ( צילום: עצמי)
תחליף מדים לאומיים? קומרוב על הפודיום באליפות העולם ( צילום: עצמי)

אלונה קומרוב, בת 17 ממעלות, סייפת הדקר הצעירה הטובה בעולם ומי שסומנה כתקווה האולימפית של ישראל לאולימפיאדת ריו 2016, הדהימה את ענף הסיף בישראל כשהחליטה, במפתיע, לעזוב לרוסיה. קומרוב הוגדרה כ"עילוי" לאחר שבשנה האחרונה זכתה בגביע העולם בסיף עד גיל 20, הוכתרה לאלופת העולם לקדטיות עד גיל 20 ולסגנית אלופת אירופה בנוער.

קומרוב עזבה את הארץ בחשאי ואפילו לא נפרדה מחברותיה לספסל הלימודים. באורט מעלות, שם למדה, מספרים על הלם ותדהמה. "בתום חופשת החגים, כשכולם חזרו ללימודים, אלונה נעדרה. כשביררנו איפה היא, נאמר לנו שהיא חזרה לרוסיה. אנחנו בהלם מוחלט. לא ידענו על כוונותיה והיא אפילו לא נפרדה מהמורים או מהחברות שלה".

המאמן יעקב פרדמן, שגידל וטיפח את קומרוב, סיפר השבוע על תחושותיו הקשות: "הופתעתי כמו כולם. היא פשוט ברחה בלי להיפרד ובלי לומר תודה. אני מאוד מאוכזב מאחר שהיא קיבלה מאיתנו הכל".

לדברי מקורבים למשפחה, אלונה קיבלה מהרוסים הצעה לייצג את רוסיה תמורת מלגת לימודים, שכר חודשי וסידור עבודה מפתה להוריה. פרדמן טוען כי שמע מהמשפחה גרסה אחרת. "ההורים שלה חששו מהמצב הביטחוני בישראל ולא פעם שמעתי אותם מתלוננים על כך שקשה לגדל ילדים במתח הגדול שיש במדינה".

לפי החוקה הבינלאומית, קומרוב לא תוכל לייצג את רוסיה ללא טופס שחרור מאיגוד הסיף של ישראל והנטייה כרגע באיגוד היא להערים קשיים על שחרורה של קומרוב. קומרוב אמורה להתגייס בקיץ הקרוב ואם היא לא תתייצב לשירות, היא גם לא תוכל לחזור לישראל.

לגבי העתיד אומר פרדמן: "למרות שאלונה היתה הסייפת הכי בולטת ועזיבתה שיבשה לנו את התוכניות לקראת האולימפיאדה, נצטרך עכשיו לטפח סייפות אחרות. האולימפיאדה תיערך בעוד שלוש שנים, ככה שיש לנו מספיק זמן להשקיע בדור הסייפות הבא".

 תחליף מדים לאומיים? קומרוב על הפודיום באליפות העולם ( צילום: עצמי)
תחליף מדים לאומיים? קומרוב על הפודיום באליפות העולם ( צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות