fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצגת הבכורה "השוטר אזולאי"

התיאטרון הלאומי הבימה בשיתוף תיאטרון מעלות תרשיחא מעלים את ההצגה הנוסטלגית עטורת השבחים, "השוטר אזולאי". ההצגה תעלה ב-25 לאפריל בהיכל התרבות ואמנויות הבמה, מעלות-תרשיחא
שחקני ההצגה השוטר אזולאי
שחקני ההצגה השוטר אזולאי (צילום: עצמי)

התיאטרון הלאומי הבימה בשיתוף תיאטרון מעלות תרשיחא מעלים את ההצגה הנוסטלגית עטורת השבחים, "השוטר אזולאי". פרויקט זה הינו במסגרת פרויקט "נותנים במה" שהוקם לפני כשנתיים בעיר מעלות- תרשיחא. מדובר בפרויקט חדש וייחודי שיזמה השרה, לימור לבנת, כאשר גולת הכותרת שלו היא שיתופי פעולה בין מוסדות תרבות מובילים לקבוצות אמנים מקומיים. במסגרת הפרויקט מכשירים גופי התרבות המובילים בארץ את קבוצות היצירה המקומית, ומצמיחים יחד תוצרי תרבות ישראלית מקומית.

שחקני ההצגה השוטר אזולאי
שחקני ההצגה השוטר אזולאי (צילום: עצמי)

ההצגה "השוטר אזולאי" על פי הקומדיה הקולנועית שיצר אפרים קישון, שזכתה בפרס "גלובוס הזהב" לסרט הזר, בפרס הסרט הזר בפסטיבל הסרטים של ברצלונה, בפרס הבמאי בפסטיבל מונטה קארלו ובפרס השופטים באטלנטה.

המחזה מביא את סיפורו של אברהם אזולאי, שוטר שלומיאל, טוב לב ומסור שבמשך כל עשרים שנות שירותו במשטרה לא הצליח להתקדם מעל דרגת שוטר מקוף. אזולאי אוהב מאוד את עבודתו ומשקיע בה את כל כולו אך ללא הועיל. מפקדיו, פקד לבקוביץ וסמל בז'ראנו, מגיעים למסקנה כי עליהם לפטר אותו משורות המשטרה, חרף הקושי הטמון בכך למרות הבורקסים שמכינה אשתו שחביבים עליהם במיוחד.

את תפקיד השוטר אזולאי, מגלם מאיר ויצמן, נכה 100 אחוז ישראל, בן ה- 84, יגלם את "מצליח הקבצן" ועוד רבים מתושבי העיר והאזור, ילדים, נערים ובוגרים, שעברו חזרות רבות וקיבלו שיעורים שמועברים על ידי מיטב מורי המשחק.  באירוע תהיה נוכחת רננה קישון, בתו של אפרים קישון ז"ל.

לפני כשנה עלתה הצגת הבכורה של אנסמבל "הבימה הגלילית" – "קן הקוקיה" על פי ספרו של קן קייזי בעיבודו הבימתי של דייל וסרמן ובגרסה העברית מאת כפיר אזולאי ובבימויו של אייל בוחבוט, מנהל התיאטרון "הבימה הגלילית". בעקבות ההצלחה האזורית שקצרה ההצגה, היא הוזמנה להופיע בתיאטרון היהלום ברמת גן וכן, על בימת אולם רובינא, האולם המרכזי בתיאטרון הלאומי "הבימה" בתל אביב. עד מהרה, תושבי העיר והאזור התגברו על החששות ורבים פנו להפקה כדי להגשים חלום – להיות שחקן.

בוחבוט מלהק תמהיל מגוון של אנשים שלעולם לא חשבו שיהיה להם האומץ להעלות ולהופיע. "אני לא מכיר את המושג הזה בעלי מוגבלויות או חסרי יכולת. בכל אחת ואחד שבוער בו החלום והתשוקה לבמה יש את היכולת. זה מרגש אותי לראות איך מי שמוגדר כבעל מוגבלות הופך עד מהרה, לבעל יכולות בלתי רגילות. אנו מוכיחים קודם כל לשחקנים, אשר חלקם עסוקים ביום ביום בהתמודדות מול אתגרי החיים, כי בנחישות והתמדה ניתן להתגבר על הכל. בשנתיים האחרונות, גיליתי במעלות-תרשיחא ובאזור כישרונות פורצים ובלתי רגילים, ואין לי ספק שההצגה "השוטר אזולאי" תזכה להצלחה אדירה".

בשנים האחרונות עוסק  בוחבוט, שחקן לשעבר שכיכב במחזמר "שיער" בלימודי תיאטרון לבעלי מוגבלויות ולבני נוער בסיכון. לפני כשנתיים כתב את ההצגה "חדר משלי" שעוסקת בעולמו של הילד המוגבל , בשיתוף ילדים חריגים ובעלי מוגבלויות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות