fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בני זוג ממעלות מבקשים סיוע בהבאת תינוקם שנולד בתאילנד

25 שנה הם מנסים להביא ילד לעולם. עתה, כשנולד להם בן מאם פונדקאית בתאילנד, הם מתקשים להביאו ארצה בשל בעיות כלכליות
מודים מאוד לכל מי שעזר ממעלות-תרשיחא. בני הזוג ממעלות (צילום: חן דרור)
מודים מאוד לכל מי שעזר ממעלות-תרשיחא. בני הזוג ממעלות (צילום: חן דרור)

בני זוג ממעלות מנסים כבר 25 שנה להביא ילד לעולם. עכשיו, כשכבר נולד תינוק שהביאו באמצעות אם פונדקאית בתאילנד, הם נשארו בלי כסף בשביל לנסוע ולהביא אותו משם.

הוא – בן 55, נהג מונית; היא – בת 62, עקרת בית. הם נשואים 25 שנה וגרים 25 שנה במעלות אליה הגיעו מירושלים. "מעלות זה הבית שלנו. אנחנו אוהבים אותה ולא זזים מפה כי זה חלק מיישוב הגליל", הם אומרים. 25 שנה זה גם הזמן שהם מנסים להביא ילד לעולם. רצון בסיסי להיות הורים הפך לחלום שקשה להגשימו.

האשה עברה 10 הפריות שנכשלו. הזוג ניסה לאמץ או להפוך להיות משפחת אומנה בארץ אך בשל גילם, מצבם הכלכלי וסיבות נוספות, הם נתקלו בקשיים ובסירובים עד שבהמלצת הרופא שלהם, ד"ר אילייה בר, הם פנו לפונדקאות.

את תהליך הפונדקאות הם עשו בתאילנד, כאשר התינוק הופרה מזרעו של הבעל ומתרומת ביציות. תהליך זה יקר במיוחד ועלה להם יותר מ-300 אלף שקלים, אותם הם שילמו מכספי הירושה האחרונים שלהם, מהזהב שהיה להם וממעט תרומות.

לפני כחודש נולד בתאילנד התינוק של בני הזוג, אך הם נותרו ללא כסף כדי לנסוע ולהביא את ילדם. חסר להם סכום של כ-35 אלף שקלים על מנת לטוס לתאילנד, לטפל בניירת שם, לעבור בדיקות רפואיות ולהביא את התינוק הביתה.

בשל המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו, ולאחר פניות לעזרה מרבנים, מעיריית מעלות, משירותי הרווחה ועוד, ראו בני הזוג כי אין מנוס, והם פונים בבקשה לציבור הרחב שיעזור להם לגייס את הכסף הדרוש להבאת בנם הראשון, ובעצם להגשמת חלומם היחיד והאחרון.

בית חב"ד בבנגקוק הוא זה שבינתיים דואג לתינוק. אביו צריך להיות שם לא יאוחר מ-8 בנובמבר. אם לא יצליח להגיע, הוא ישלם לממשלת תאילנד קנסות כבדים ולבסוף הילד יימסר לאימוץ בתאילנד עצמה.

לעיתון "צפון-1" הוא אומר: "אני לא נוסע לבלות ולחגוג בתאילנד. אני נוסע כדי להביא ילד שכבר 25 שנה אנחנו חולמים עליו ורוצים לגדל אותו. כל שקל שאנחנו מוצאים ואוספים הולך למען הבאת הילד ארצה. במחיר של עבודה ואפילו החשמל בבית. אנחנו מודים מאוד לכל מי שעזר ממעלות-תרשיחא ולשלמה בוחבוט, ראש העירייה".

לתרומות, טל': 053-6217635, 053-6217637. עמותת חן לפריון תיתן קבלות.

מודים מאוד לכל מי שעזר ממעלות-תרשיחא. בני הזוג ממעלות (צילום: חן דרור)
מודים מאוד לכל מי שעזר ממעלות-תרשיחא. בני הזוג ממעלות (צילום: חן דרור)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות