fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 50 שנה: אושרה תכנית מתאר למעלות תרשיחא

במדינת ישראל לוקח עשרות שנים להכין ולאשר לגופי התכנון תכניות מתאר, שהן תכניות קריטיות לפיתוח ושגשוג העיר
הדיון במועצה ארצית לתכנון ובניה (צילום: רועי אלרום)
הישג גדול למעלות. הדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה (צילום: רועי אלרום)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי)את תכנית המתאר של מעלות- תרשיחא. במרכז התכנית: בניית שכונת צוריאל המונה כ-1700 יח"ד.  לפני מספר חודשים, חל עיכוב באישור התוכנית לאחר שתושבי צוריאל הגישו התנגדות לתוכנית.
הצדדים, הגיעו להבנות הוגנות, אשר מאפשרות, מצד אחד, את המשך פיתוח העיר  וקליטת 10,000 תושבים חדשים, ומצד שני התוכנית, לא תפקע בפן בחקלאים שימשיכו לעבד את אדמותיהם.

בתכנית המתאר של מעלות-תרשיחא מתוכננות  מעל ל-5000 יחידות דיור ובנוסף על כך, עיריית מעלות תרשיחא אף מקדמת תכנית אב של התחדשות עירונית ופינוי בינוי שתניב למעלה מ-2000 יחידות דיור. תכנית המתאר תכלול גם אזור תעשייה מתקדם, משותף עם כפר ורדים, ושטחי מסחר ומענה לכלל הצרכים העירוניים העתידיים של העיר.

ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט: "זהו הישג מאד חשוב ומשמעותי. לרוב הציבור אינו מבין את המשמעויות של תכנית המתאר, שיש לה, למעשה, מענים לכל מרקם החיים העירוני. בתוך כך, אנו ניתן תשובות לצרכים היומיומיים של התושבים- תעסוקה, תיירות, מוסדות ציבור ועוד. ברגע שיש לעיר תכנית מתאר, זהו בעצם המצפן שלה ואני שמח שיש לנו היום את מפת הדרכים שתאפשר לנו לקלוט למעלה מ-10,000 תושבים חדשים ולפתח מקורות תעסוקה טובים ואיכותיים."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות