fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות-תרשיחא: פומרץ נותר עם קואליציה צרה במיוחד

השבוע התפטרו סגנו שמעון בן נעים ומחזיק תיק הצעירים שמעון ביטון. פומרנץ יאלץ לפעול עם שבעה חברי קואליציה בלבד מול שישה חברי אופוזיציה
ארקדי פומרנץ צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

הקואליציה במעלות-תרשיחא סופגת מכה נוספת עם התפטרותם השבוע של סגן ראש העיר שמעון בן נעים וחבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים שמעון ביטון.

באחד המשברים הגדולים שידעה הקואליציה של ראש העירייה החדש, באפריל האחרון, פיטר פומרנץ את שני סגניו, שמעון בן נעים ומוטי בן דוד, מפיטוריהם של השניים נותר פומרנץ ללא קואליציה במשך שבועות, כשלבסוף הודיע בן נעים כי הגיע להסכמות מחודשות עם פומרנץ והחליט לחזור לשורות הקואליציה כסגן בשכר.

עם זאת, נראה שהשבוע נתגלעה מחלוקת נוספת בקואליציה, כשסגן ראש העיר שמעון בן נעים וכן, חבר הקואליציה שמעון ביטון, פרסמו דרך הרשתות החברתיות את בקשתם מפומרנץ לבטל את הקרנת הסרט "לאה צמל – עו"ד" במסגרת פסטיבל דוקאביב שהתקיים בסוף השבוע שעבר במעלות-תרשיחא, למורת רוחו של ראש העירייה.

לטענת פומרנץ, במכתב שהעביר אליהם, בוחרים השניים לנהוג כאופוזיציה על אף ההסכם הקואליציוני עליו חתומים. עוד מסר פומרנץ במכתבו, כי הוא שוקל את צעדיו ויודיע על החלטתו באשר להתנהלותם בשבוע הבא. בתוך כך, בן נעים וביטון לא המתינו להחלטתו של פומרנץ והגישו את התפטרותם מהקואליציה.

חבר הקואליציה הפורש שמעון ביטון אמר השבוע לצפון 1: "נבחרנו ע״י אלפי תושבים מתוך כוונה להמשיך לפתח ולקדם את העיר, במהלך השנה האחרונה הענקנו לראש העיר חופש פעולה ותמיכה אך לצערנו הרב העיר נמצאת בנסיגה גדולה, ראש העיר בוחר לדאוג לאינטרסים שלו ולא לטובת הציבור, העירייה נמצאת בגירעונות כספיים גדולים ומנוהלת ע"י גורמים חיצוניים שמנותקים מצרכי התושבים . לאור כך ולאור חוסר שיתוף הפעולה של ראש העיר ואי כיבוד ההסכם הקואליציוני עליו הוא חתום ומתוך אחריותנו כלפי תושבי העיר האהובים החלטנו להתפטר מהקואליציה ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו לטובת כלל תושבי העיר. לגבי מכתב שלילת הסמכויות,  ארקדי שוב מתנהג בבריונות ובחוסר כבוד והבנה ציבורית".

על כך שפומרנץ נטל את סמכויותיהם של השניים, אמר ביטון: "חברי מועצת העיר מינו אותי למחזיק תיק צעירים ורק הם רשאים לשנות זאת".

יש לציין כי דעתו של פומרנץ לגבי הקרנת הסרט היתה זהה ובסופו של דבר אף החליט פומרנץ לבטל את הקרנת הסרט במעלות-תרשיחא, והפקת הפסטיבל העתיקה את הקרנתו לאולם המופעים מטה אשר בקיבוץ כברי.

כפי הנראה, הן עבור פומרנץ והן עבור בן נעים וביטון, הגיעו מים עד נפש משיתוף הפעולה הקואליציוני. בשיחות מסדרון שמע השבוע כי חברותם בקואליציה לא הביאה תרומה כלשהי, וכי היו אדישים לגבי החלטות שהתקבלו, ולכן התפטרותם לא באה בהפתעה.

כעת נותרה לפומרנץ קואליציה של שבעה מול שישה באופוזיציה. אם היה זה המשבר הקואליציוני האחרון בקדנציה הנוכחית, ואם חברי הקואליציה יישארו יציבים ואיתנים, את זה רק הזמן יגיד.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות