fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות-תרשיחא: ההפגנה שכשלה והאופוזיציה שרתחה

העירייה עודכנה מבעוד מועד על ניסיון של האופוזיציה להלהיט את הרוחות בתוך ישיבת המועצה, כשמחוץ לבניין העירייה מתקיימת הפגנה
ניסיון ההפגנה במעלות. צילום: פרטי

ניסיון להלהיט את הרוחות בישיבת המועצה שהתקיימה השבוע במעלות תרשיחא, באמצעות מספר תושבים שהגיעו להפגין מחוץ לבניין העירייה, בהפגנה שתוכננה מראש נגד העירייה והעומד בראשה ארקדי פומרנץ, כשבאותה העת, האופוזיציה דאגה אף היא להתלקחות הזירה, בתוך בניין העירייה.

על סדר היום בישיבת המועצה עמדו גם השבוע אישורי שכר הבכירים ואישור מינוי של מהנדס העירייה החדש בשכר בכירים, שעמד בסעיף הראשון. חברי האופוזיציה ביקשו את זכות הדיבור, והעלו תהיות באשר להנהלות קודמת של המהנדס החדש, באשר לבחירתו ובאשר לאישור שכרו, הגבוה יותר משכרו של מהנדס העירייה היוצא יוסי לוין, שכיהן בתפקיד 30 שנה.

משנענו שאלותיהם, ביקשו להמשיך לשאול חברי האופוזיציה, על הסיבה בשלה התפטר מהנדס העיר היוצא, כשבידם החזיקו את המכתב ששלח מהנדס העירייה ליועצת המשפטית, ובו נכתב על התנהלות לא שגרתית שלה, בהכנסה של גורם זר לבדיקה של מסמכי העירייה שלא כדין, ובסופו של דבר להתפטרותו של המהנדס.

לצפון 1 אף נודע, כי מדובר בחברת חקירות, שאושרה ע"י וועדה המורכבת משלושה בכירים בלבד: גזבר העירייה, מנכ"ל העירייה והיועצת המשפטית, ושירותיה עבור העירייה עומדים על מאות שקלים.

פומרנץ טען כי אין מקום לשוחח על נושא שאינו על סדר היום, וכי הנושא העומד על הפרק הוא אישור שכר הבכירים של המהנדס החדש בלבד. בן דוד וברדא התרעמו על כך שלא ניתנת להם זכות הדיבור בנושא, והחליטו לצאת מהישיבה, כשבן דוד טוען בפני פומרנץ "תתבייש לך". תושבת שנכחה בישיבה ויצאה יחד עם ברדא ובן דוד זרקה לעבר חברי המועצה בצאתה: "העירייה נראית כמו הישיבה שלכם!"

בתום הישיבה העלה עו"ד יוסי ברדא בעמוד הפייסבוק שלו: "… בחרתי לצאת מהאולם כמחאה על ניהול ישיבה באופן מבזה, וביחד איתי יצאו יתר חברי האופוזיציה. אנו מתכוונים להגיש תלונה דחופה לממונה על המחוז במשרד הפנים כדי להורות לראש העירייה לקיים את הישיבה מחדש – באופן חוקי ודמוקרטי".

בתגובה ליציאתם של חברי האופוזיציה, הכוללים גם את איימן שנאתי וקמיל עודה מהישיבה הגיב פומרנץ: "צר לי שחברי האופוזיציה יוסי ברדא ומוטי בן דוד מחבלים באופן שיטתי במנהל התקין. אותם חברי אופוזיציה אינם מאפשרים את קיומם של דיונים ענייניים, נעדרים מוועדות ואף מצביעים נגד הצעות שהם עצמם העלו. ובכך מחזיקים את התושבים כבני ערובה על חשבון משחקי האגו שלהם. על כן שלחתי דרישה למפקח המחוזי במשרד הפנים לשלוח נציג מטעמו לישיבות המליאה עד אשר יתקנו את דרכיהם. שנה טובה וגמר חתימה טובה".

במכתב למפקח המחוזי של משרד הפנים, שהגיע לידי צפון 1 כתב פומרנץ, בין היתר: "מזה מספר ישיבות מונעים חברי האופוזיציה דיונים ענייניים, מחפשים לעשות פרובוקציות ולנצל את זמן הדיבור העומד לרשותם בכדי לגדף ולקלס באופן אישי וקולקטיבי את חברי הקואליציה. נראה היה כאילו נדברו ביניהם חברי המועצה כאמור, לחבל במהלך התקין של הישיבה ולא לאפשר דיון ממצה וענייני בנושאים שעמדו על סדר היום. לצערי נציגי האופוזיציה מועלים בתפקידם הציבורי ועל כן אני מוצא לנכון להתריע בתקווה כי בעתיד יתוקנו דרכיהם. במכתב פונה ראש העיר למשרד הפנים בבקשה להקצות נציג מטעמו להיות נוכח בישיבות המליאה".

העירייה שעודכנה כאמור מבעוד מועד על ההפגנה ועל הניסיון לייצר פרובוקציה בישיבה, הכינה מראש תפוחים בדבש, שחולקו למשתתפים המעטים, יש לומר, בהפגנה, מחוץ לבניין העירייה.

בן דוד אמר השבוע לצפון 1: "לא ניתן להצגה הזאת להימשך. אנחנו לא נשב בישיבות כמו חותמת גומי. תפקידנו באופוזיציה לשקף דברים לתושבים, ופומרנץ מפחד שיראו את זה בשידור חי. אני שמח שלפחות ההצעה שלי, שמדברת על שינוי שמות רחובות כפולים או דומים במעלות ובתרשיחא, אושרה. מבדיקה שערכתי היו מספר מקרים בחודשיים האחרונים, בהם הוזעקו כוחות חירום מד״א/איחוד והצלה לחולה בתרשיחא, אולם ההכוונה הייתה לכתובת זהה במעלות. ההצעה שהוגשה על ידי תמנע עיכוב משמעותי בהגעה של כוחות ההצלה לעזרה לתושבים ותציל חיים בעירנו מעלות תרשיחא".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות