fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות: ממשיך המשבר בקואליציה של פומרנץ

המגעים להרכבת קואליציה חדשה נמשכים, אם לא ייפתר המשבר עד סוף יוני - מליאת המועצה תפוזר והעיר תלך לבחירות חדשות
ראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור
ראש עיריית מעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

המגעים להרכבת קואליציה חדשה נמשכים, כרגע ללא פריצת דרך

נמשך המשבר החריף בקואליציה של ראש עיריית מעלות-תרשיחא, ארקדי פומרנץ.

כזכור, הקרע בקואליציה אירע במהלך ישיבת מועצת העיר שנערכה בחודש שעבר  כאשר סגניו של פומרנץ שמעון בן נעים ומוטי בן דוד הצביעו נגד אישור תוספת שכר של 15 אחוז ליועצת המשפטית של העירייה ובעצם נגד ראש העיר. בתגובה, פיטר פומרנץ את השניים מתפקידם כסגנים ועוד לפני כן שלל את סמכויותיהם. מאז חלפו כחמישה שבועות, אך עד לרגע זה לא הצליח ראש העיר לגבש קואליציה חדשה, והמועצה לא כונסה לישיבתה הקבועה במהלך חודש מאי.

על פי פקודת העיריות, מחויב ראש העיר לקיים ישיבות מועצה לפחות פעם בחודש. בנוסף, המועצה קבעה כי ישיבות המליאה ייערכו ביום שלישי של תחילת כל חודש. יצוין כי על פי תקנות משרד הפנים מחויבת כל רשות מקומית לקיים לפחות עשר ישיבות מליאה בשנה ולכן, אם לא יעלה בידי ראש העיר להרכיב קואליציה, הרי שהוא יאלץ לפעול מול מועצה לעומתית.

עו"ד אפי דמרי: "רשות מקומית, בניגוד לממשלה יכולה לפעול ולתפקד גם ללא קואליציה, כל זאת בתנאי שתקציב העירייה הועבר, מה שאכן קרה במעלות. מנגד, אם לא כונסו יותר משתי ישיבות מליאה, רשאים חברי המועצה לפנות לראש העיר ולדרוש את כינוסה של המועצה. אם ראש העיר לא נעתר להם, הם רשאים לפנות למשרד הפנים, שבידיו נמצאים הכלים והסמכויות לעניין".

מוטי בן דוד הסביר השבוע, כי נאמנותו נתונה בראש ובראשונה לבוחריו: "אמנם בפועל שמעון בן נעים ואנוכי נטולי סמכויות, אך נשבעתי כנבחר ציבור לייצג את התושבים ולהפוך את העיר למקום הרבה יותר טוב. אני שם בשבילם ותפקידי לשרת אותם. זו המטרה שבשלה נכנסתי לפוליטיקה. הכנתי תוכנית רב שנתית בתחומי התרבות והספורט וזה נעצר וחבל. מי שנפגע הם התושבים. צריך רוב על מנת שיהיה אפשרי להעביר הצעות ולכן אין ישיבות מליאה כרגע. התחברתי לארקדי במהלך הקמפיין והייתי לשון המאזניים שאפשרה לו לנצח את הבחירות הללו. אני קורא להשאיר את האגו בצד ולראות איך אנחנו עוזרים לעיר להתקדם קדימה".

מה צריך לקרות כדי שתוכל לחזור אל הקואליציה?

"קודם כל, ביטול כל תוספות השכר. העירייה מצויה גם כך בגירעון ואין זה הזמן לאשר העלאות שכר. שנית, במהלך אותה ישיבה ניסה ראש העיר לאשר מינוי של מקורב שלו, מקסים ברינין לתפקיד סמנכ"ל העירייה, דבר שאינו אפשרי כרגע מאחר שברנין נמצא בתקופת צינון. במילים אחרות, עד שלא איווכח שההתנהלות הכלכלית היא שקולה ותואמת את מצבה של העירייה – אין על מה לדבר".

חבר האופוזיציה, עו"ד יוסי ברדא: " 100 ימי החסד של ההנהגה החדשה חלפו מזמן ונראה שהעיר לא מתפקדת בכל הפרמטרים. גם בחודש מאי לא נערכה ישיבת מועצה ואין זו הפעם הראשונה השנה. לצערי, מנכ"ל העירייה, עמית לוין מנסה לטשטש את העובדות, לטעון  שהתקיימה ישיבה במרץ – למרות שלא הייתה כזו ולהימנע מקיום ישיבות עד להודעה החדשה. מצב זה פוגע בניהול התקין של העיר ומוביל אותנו לקריסה כללית. יש בכוונתי לפעול בעניין בשיתוף עם חברי מועצה נוספים".

עו"ד יוסי ברדא צילום: אדריאן הרבשטיין
100 ימי החסד חלפו. עו"ד יוסי ברדא צילום: אדריאן הרבשטיין

בתוך כך, בהודעת וואצאפ ששלח מנכ"ל העירייה, עמית לוין לחברי הסיעות השונות בשבועות האחרונים נכתב כך: "שלום, שמי עמית לוין וארקדי ביקש ממני שאהיה בצוות המשא ומתן שלו להרכבת הקואליציה, אשמח אם נוכל להיפגש החל מיום ראשון בערב, תודה ושבת שלום,  עמית".

מההודעה ניתן להבין כי המנכ"ל משתתף במו"מ המתקיים מול חברי הסיעות השונות, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק.

עיריית מעלות תרשיחא לא הכחישה את שליחת ההודעה ע"י לוין, וכך נמסר מאגף הדוברות: "מעורבות מנכ"ל העירייה בשיחות עם נציגי הסיעות, עניינה ניהול מיטבי של העירייה והיא מתבצעת על פי כל דין. ולהעמיד דברים על דיוקם הוא לא מנהל מו"מ. הוא נמצא בצוות שמקיים שיחות עם חברי הסיעות".

יצוין כי גורמים בסביבת ראש העיר פומרנץ, אמרו אמש (רביעי) ל"צפון-"1, כי הם מעריכים שקואליציה חדשה תגובש עד יום ראשון הקרוב.

ראש עירית מעלות לשעבר שלמה בוחבוט: "שואלים אותי מה יהיה אם המצב ימשיך כך? משרד הפנים  יכול להתערב ולהזהיר את ראש העיר אבל כאן יש תפקיד משמעותי לחברי המועצה. אני אומר לחברי המועצה – תלחמו על עקרונות כמו ליברמן ולא על תפקידים! הציבור לא יסלח, ואת  זה אני אומר גם לשני החברים במת"ש. תיכנסו לקואליציה רק אם תהיה הסכמה מהחברים ועל עקרונות כתובים לניהול העיר".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות