fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעונה: הורים לתלמידים יוצאים למאבק נגד הקמת אנטנה סלולרית

בכוונת וועד היישוב להציב את האנטנה בסמוך לבית הספר. ההורים: "לא נאפשר פגיעה בבריאות ילדינו"
מיקום הקמת האנטנה סמוך לבית הספר

וועד היישוב מעונה מקדם לאחרונה הצבה של אנטנה סלולרית בסמוך לבית הספר "מעלה הגליל" שבו לומדים כ-500 תלמידים

כבר בשנת 2011 פנה וועד המושב מעונה לוועדה האזורית לתכנון ובניה "מעלה הגליל" של המועצה האזורית מעלה יוסף בבקשה להקים אנטנה סלולרית בשטח היישוב. מקורות במושב מעונה מסרו ל"בלינקר" כי קידום הבקשה התבצע תחילה ללא ידיעת התושבים. בשלב מסוים הובא העניין לידיעתם במסגרת כנס שנערך לפני כארבע שנים. כצפוי, הביעו התושבים התנגדות חריפה, אך זו לא מנעה מוועד היישוב להמשיך ולקדם את תוכניתו.

כ- 200 הורים לתלמידים בבית הספר היסודי, כמו גם תושבי תרשיחא הסמוכה, שחרדים אל נוכח הצבת האנטנה  הגישו התנגדויות לוועדה האזורית לתכנון ובניה. בעקבות התנגדויות אלה, נדחתה ההחלטה עד שיימצא מקום מתאים שיהיה מקובל על דעת  כלל המתנגדים. בכינוס שנערך לקראת הבחירות לראשות המועצה הכריז ראש המועצה האזורית מעלה יוסף שמעון גואטה כי יסרב לחתום על אישור להקמת אנטנה כזו.

באפריל האחרון, נודע לוועד הורי בית הספר כי נקבע מועד לדיון בהתנגדויות שהגישו. לפיכך, הגיש הוועד בקשה לקבל זימון לדיון אך זה לא הגיע, עם זאת התבקשו ההורים לבחור נציגים מטעמם שיטענו בשמם בדיון.

בקשת וועד ההורים לזימון המתנגדים

דיון הוועדה נקבע ל – 24 ביוני ומאחר שלא ניתנה להורים האפשרות להגיע בהרכב מלא הוחלט לקיים הפגנה, נגד הקמת האנטנה, בעת כינוס ישיבת הוועדה.

תושבת מעונה שלחה השבוע הודעה לתושבי היישוב ובה נאמר, בין היתר: " לתחושתנו, תזמון הוועדה אינו מקרי, הוא נדחה לתקופה שלאחר הבחירות ובסמוך לחופש הגדול כך שהתלמידים וההורים שיגיעו בשנת הלימודים הבאה, ימצאו מולם עובדה מוגמרת שקשה יותר לשנותה. אם בריאות ילדי המועצה יקרה לכם אני בטוחה שתמלאו חובתכם האזרחית ותמנעו יחד את המהלך הבזוי שיסכן בריאות של ילדים רכים תמורת הכנסות כספיות למאן דהו. אנחנו גרים כאן. הגיע הזמן להניח את כל המחלוקות בצד ולהתאחד למען מטרה חשובה וחיונית זו. חברי וועד מושב מעונה: הגיע הזמן שתגלו טיפת אזרחות ותמלאו תפקידכם הציבורי בנאמנות".

יו"ר ועד הורי בית הספר "מעלה הגליל" עו"ד צחי בן עיון: "בדצמבר 2017 נודע לנו במקרה שהמושב מעוניין להקים אנטנה סלולרית בסמוך לבית הספר. הגשנו התנגדויות, דיברנו עם המועצה ועם וועדת בית הספר, וסמוך לבחירות, החליטו ביישוב להוריד את זה מסדר היום. לאחר שהגשנו 200 התנגדויות, הוועדה לתכנון ובניה בסמכות היועץ המשפטי החליטו שההתנגדויות רבות מדי ולכן לא זימנו את המתנגדים לישיבת הוועדה שתדון בהתנגדויות. זהו מצב בלתי סביר שלא רוצים לשמוע אותנו בגלל שיש ריבוי התנגדויות. יש החלטה מלפני כשנה  למנות חוקר לשמיעת ההתנגדויות ופתאום שינו את העמדה והחליטו לא לשמוע אותנו. לא קיבלנו זימון לדיון בוועדה. מצד שני, בפני הוועדה יש, ככל הנראה, תגובה מטעם וועד היישוב וחברת הסלולר וזה לא הוגן. אנחנו חוששים לבריאות ילדינו וצוותי בית הספר. אנחנו לא רוצים לפגוע בהכנסות המושב – אבל לא ניתן שיפגעו בילדים שלנו. כולנו נהיה כאן בזמן ישיבת הוועדה, ב – 24 ביוני, ונפגין נגד הקמת האנטנה בסמוך לבית הספר".

במזכירות היישוב טוענים כי חברי מושב מעונה קיבלו את ההחלטה להקמת תורן סלולרי מתוך מה שהם מכנים דאגה לשלום הציבור: "בספטמבר 2012 הובאה לדיון ראשון באסיפה הכללית של מושב מעונה תוכנית להצבת תורן סלולרי במרחק של כ 200 מ״ר מבית הספר היסודי "מעלה הגליל". האספה החליטה להשהות את התכנון ולבדוק חלופות נוספות ולהביא את הנושא לדיון חוזר. וועד הישוב בחן חלופות נוספות ובסופו של יום נבחרה החלופה המציעה להקים את התורן מדרום לבית העלמין בסמוך לכביש 89 במרחק של למעלה מ- 300 מ״ר מבית הספר. לדיון באספה הכללית הגיע מומחה בתחום הנדסת תאימות ובטיחות משה נצר, שהכין מצגת וסקירה מקצועית והשיב לשאלות החברים לאספה.  כמו כן, צורף מסמך התחייבות של חברת הסלולר ובו נכתב, כי רמות הקרינה לא תעלנה על רמות הקרינה הקיימות ערב הדיון  במזכירות ואף צורף דוח של חברת "גל סיף" שביצעה מדידות קרינה בשמונה נקודות כאשר חמש מהן בצמוד לבית הספר, ביניהן: מגרש הכדורגל, מגרש החניה, עמדת השומר ועוד. בתום הדיון התקיימה הצבעה ובה אושרה התוכנית. חבר אחד נמנע ולא היו מתנגדים. יצוין, כי בית הספר עודכן במהלכים הנ"ל בכתובים וכי ההתחייבויות של חברת הסלולר לרמות קרינה נמוכות בעינה עומדת. בידינו נמצאת הסכמה כתובה של חברת מע"צ להקמת אנטנה על גבי עמוד תאורה בכניסה למושב מעונה ובקרבה גדולה לבית הספר. יתכן כי הוועדה לתכנון ובניה לא תאשר את האתר המוצע מסיבות השמורות עמה, אבל מה יקרה כאשר תוגש בקשה להקים אנטנה סלולרית על עמוד של חברת מע"צ, כאשר לכולם ברור שמבחינה תכנונית לא ניתן למנוע חוקית הקמת התורן, והוועדה המחוזית תאשר זאת. מושב מעונה קידם את התוכנית המוצעת על מנת שיוכל לקבוע את  המיקום הרחוק ביותר מבית הספר ומבתי הישוב  וכל זאת מתוך דאגה לבריאות התלמידים, צוות בית הספר והתושבים".

מהמועצה האזורית מעלה יוסף נמסר: "ראש המועצה יקיים דיון ענייני בנושא עם אנשי מקצוע וגורמים מוסמכים, על מנת לברר את השלכות הקמת האנטנה. מדובר בתוכניות משנת 2011 שהוגשו לוועדה לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר. התוכנית פורסמה להתנגדויות הציבור וזה סטטוס התוכנית נכון לעת הזו. טרם התקיים דיון בוועדה למתן היתר. ראש המועצה פנה לוועד אגודת מושב מעונה בבקשה לשקול חלופות אחרות להצבת האנטנה, ומתקיים דיון רציני וענייני בנושא. המועצה רואה חשיבות עליונה בדאגה לבריאות הציבור ולא תאפשר פעולה שתסכן את שלום ילדיה".

ממשרד החינוך נמסר: "מדיניות משרד החינוך היא להבטיח את שלומם, בריאותם ובטיחותם של התלמידים במוסדות החינוך. יחד עם זאת המשרד איננו צ  בכל הקשור לנושא .הדעת נותנת שהוועדה המקומית תקבל החלטה ברוח מדיניות המשרד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות