fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועדים לשמחה: ניצחון ראשון להפועל עכו בפלייאוף התחתון

אחרי 3 הפסדים רצופים, רשמה הפועל עכו ניצחון שמעניק לה מעט אוויר לקראת המשך מאבקי ההישרדות
הפועל עכו
מגן כובש. ינון אליהו חולף על פני שחקן יריב צילום: אדריאן הרבשטיין

אחרי פתיחה רעה מאוד של משחקי הפלייאוף התחתון, ועם 3 הפסדים רצופים שדרדרו אותה למקום ה-13 בטבלה, מקום שמוביל בסיום העונה למבחנים נגד הירידה לליגה א', השיגה הפועל עכו ניצחון ראשון במאבקי ההישרדות כשגברה בביתה על הפועל מרמורק, 1:2.

עכו היתה ראויה לניצחון ואלו היה לה חלק התקפי התוצאה היתה יכולה להיות גבוהה בהרבה. אלא שההתקפה של הפועל עכו העונה כמעט ולא קיימת. אליאור סיידר לא מרוכז, מרבה לאבד כדורים ותרומתו מסתכמת ברוח לחימה בלבד. על החלוץ הזר אגיקו אייסון, אין מה להרחיב נוכח יכולתו הדלה. גם על עזאת חלאילה, שנכנס כמחליף, אי אפשר לבנות, שכן הוא עוסק יותר בהיתקלויות עם שחקני יריב וכלל לא מאיים על השער. גם נאור עבודי, שפתח בשני המשחקים האחרונים, הפגין מעט ניצוצות, אבל מעט מדי במדד היעילות.

ואם אין התקפה, לפחות יש הגנה. שני השערים של עכו נכבשו על ידי שחקני החלק האחורי. בדקה ה-13 עלתה עכו ליתרון ראשון. נאור עבודי שלח כדור קרן וינון אליהו, שהסתנן בין הגנת מרמורק, נגח מקרוב לרשת, 0:1 לעכו. על סף סיום המחצית הראשונה, הכפילה עכו את יתרונה. הבלם גל בראל בעט כדור חופשי חזק ומדויק מ-25 מ' פנימה, 0:2. במחצית השנייה נסוגה עכו מעט לאחור ואפשרה לאורחים ליצור לחץ. בדקה ה-63, הבקיעה מרמורק את השער המצמק, 2:1. עד לסיום, התבססה עכו בעיקר על התקפות מתפרצות, אבל כאמור, ללא שחקני התקפה איכותיים, הכדורים אפילו לא היו קרובים להיכנס לרשת הקבוצה האורחת. מנגד, בדרך נס, עכו לא ספגה את השוויון. בסיום היו התפרצויות שמחה בצד העכואי על הניצחון שהעלה אותם למקום ה-11 בטבלה, 2 נקודות מעל לקו האדום, אך עדיין לא הבטיח את מקומה בליגה.

המאמן חיים לוי: "הגענו להמון מצבים והיינו צריכים להכריע את המשחק הרבה יותר מוקדם ולא להיות במתח עד השריקה האחרונה. אמרתי כל הזמן לשחקנים שלא יפחדו ויעלו למעלה, אבל הם היו כל כך לחוצים ונחושים לשמור על היתרון, שבאופן טבעי הם נסוגו יותר לאחור. בניגוד למשחקים קודמים, שגם בהם שיחקנו טוב, אבל לא הבקענו, ספגנו והפסדנו, הפעם כבשנו וניצחנו וזה מה שחשוב. מגיע לנו לשמוח והגיע לנו לנצח. אני בטוח שנישאר בליגה".

במחזור הקרוב תארח הפועל עכו את הפועל פ"ת לקרב הישרדות נוסף (יום שני, 29.4) שעה 19:00.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות