fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שטמפון אחד יכול לגרום

צעירה מהצפון מאושפזת במצב קשה בשל שימוש לקוי באמצעי הגיינה נשי. מדובר במקרה שני בחודשים האחרונים, בו מטפלים רופאי בית החולים לגלי מערבי בנהריה. הצעירה הלוקה בתסמונת ההלם הרעלי המלווה בקריסת מערכות גוף בשל זיהום שנוצר מאי החלפת טמפון
צילום אילוסטרציה
(צילום אילוסטרציה)

צעירה בת 18 תושבת הצפון, אושפזה בסוף השבוע שעבר במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לגליל המערבי בנהריה בעקבות קריסת מערכות גוף. במהלך הטיפול התברר, כי מצבה התדרדר ככל הנראה מתסמונת ההלם הרעלי, שמאופיינת בזיהום על רקע שימוש לקוי באמצעי הגיינה נשי.

  צילום אילוסטרציה
(צילום אילוסטרציה)

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בביה"ח בנהריה ד"ר ניקולא מחול: "הצעירה הגיעה עם חום גבוה, שלשולים, חולשה ומדדים חיוניים לא יציבים. במהלך הבדיקות שעברה הובהר, כי היא סובלת מקריסת מערכות שנבעה ככל הנראה על רקע אי החלפת טמפון".

הרופאים החלו בטיפול אנטיביוטי מוגבר ומתן נוזלים שנועד לשקם את הפגיעות הפנימיות. זיהום משימוש לא נכון באמצעי הגיינה נשי אינו שכיח, אך בבית החולים בנהריה מציינים, כי מדובר במקרה שני בחודשים האחרונים. המקרה הקודם היה של צעירה בת 28 תושבת האזור שהובהלה במצב קשה מאוד וטופלה במשך מספר שבועות וכעת היא נמצאת בשלבי שיקום ארוך.

מנהלת היחידה להיריון בסיכון גבוה וסגנית מנהל האגף לבריאות האישה בבית החולים בנהריה, ד"ר אלה אופיר: "ראשית חשוב להימנע משימוש בטמפון בעת שהאישה לא נמצאת במחזור וכן, בתקופה שבין מחזור אחד לאחר. יש חשיבות להשתמש בטמפון עם כושר ספיגה הנמוך ביותר ולהקפיד להחליפו מדי ארבע עד שש שעות. אנחנו ממליצים לא לישון עם טמפון בלילה ולהיות ערים לשינוי במצב הגופני. בכל מקרה של פריחה, אדמימות, חולשה או חום גבוה, יש להוציא מיד את הטמפון ולפנות לטיפול רפואי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות