fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסח בכפר הילדים כרמיאל

יצאנו לכפר הילדים לבדוק כיצד נערכים בכפר לערב החג ובכלל כיצד משפיעה הקורונה על הדיירים. על פסח בכפר הילדים כרמיאל
פסח בכפר הילדים. אורן וזאנה מנהל הכפר צילום אלכס הובר

פסח בכפר הילדים כרמיאל:

"אנחנו מנסים ליצור שגרה נורמלית בתוך מציאות לא נורמלית"

כפר הילדים בכרמיאל שם לו מטרה  לחנך, לטפל ולשקם ילדים בסיכון בעלי פוטנציאל שכלי תקין, הבאים לעתים מסביבה סוציו-אקונומית קשה ומקפחת.

המקום מספק לילדים סביבה משפחתית חליפית המבוססת על משפחתון, – מודל שהוא הדבר הכי קרוב לבית, עם עשרה עד שנים עשר ילדים בגילאי 5 – 16 שגרים עם זוג הורים וילדיהם במתחם הכפר.

פסח בכפר הילדים בתקופת קורונה צילום: יח"צ

פסח בכפר הילדים יחגגו השנה בכפר, שלא כמו בימים רגילים בהם יוצאים הילדים לבתיהם האורגניים.

בכפר הילדים כרמיאל מסתגלים להנחיות בזמן המשבר בכל דקה ודקה. החיים במשפחתונים הפכו מאתגרים יותר מתמיד, משתדלים לשמור על שגרה שתיתן לילדים יציבות בתוך חוסר הוודאות, מתווכים להם את המצב ומקלים עליהם מפני זרם המידע ששוטף אותם בעיקר ברשתות החברתיות.

הורי הבית מחבקים את הילדים ועוטפים אותם באהבה יותר מתמיד, הם דואגים לשמור על קשר רציף עם הוריהם של הילדים ועם בני משפחותיהם, כך ביחד מתגברים על הגעגועים.

פסח בכפר הילדים צילום אלכס הובר

מנהל הכפר אורן וזאנה: "תקופת קורונה בהחלט מאתגרת. אנחנו מנסים לשמור על שגרת יום עד כמה שניתן. זה מאפשר ונותן יציבות גם לילדים וגם לצוותים. שעות הפנאי התארכו ואנחנו דואגים למלא אותן בפעילויות למידה, יצירה וספורט.

לקראת החג, חלק קטן מהילדים הורשו לצאת לבתיהם האורגנים. רוב הילדים נותרו בכפר והם התגייסו לעזור בניקיונות, בבישולים ולקשט את הכפר. למרות המצב הלא שגרתי וההסגר, אנחנו בהחלט מרגישים את אווירת החג".

צוות העובדים משוחח עם כל ילד בכפר באופן פרטני בין אם הוא נמצא בכפר ובין אם הוא בבית. הצוות מסייע לפתור את הבעיות הנובעות מהמשבר, נמצא בקשר רציף עם ההורים ומעניק תמיכה רגשית.

"ההבדל המהותי השנה הוא שאסור לצאת החוצה, מעט מאוד אנשים נכנסים מבחוץ וכל הפעילות מתבצעת על ידי אנשי הצוות במקום ללא סיוע של מורי העזר, מורי החוגים והמתנדבים. האווירה היא אוירה שונה, כמו שמרגישים בימים אלה בכל בית בישראל", מסביר וזאנה.

כפר הילדים הוא הבית שלנו

"לשמחתנו, נכון להיום לא היה צורך בבידוד. כולם בריאים ואנחנו מקפידים על ההנחיות. אם יהיה צורך בבידוד, אנחנו ערוכים גם לכך. הקצנו מקום, וצוות ייעודי שיהיו לו כל אמצעי המיגון הנדרשים".

פסח בכפר הילדים. אורן וזאנה מנהל הכפר צילום אלכס הובר

על חיי היום יום בצל הקורונה וזאנה מספר: "הסגר אינו עניין פשוט, אך אנחנו עוטפים את הילדים בחום ואהבה, נותנים להם תמיכה רגשית, מקפידים לדבר עם הורי הילדים, מפעילים אותם בפעילות מהנה ויצירתית ומשתפים אותם בעשייה חיובית. וכמובן שאנחנו גם מקפידים שילמדו. אנחנו מנסים ליצור שיגרה נורמלית בתוך מציאות לא נורמלית".

וזאנה מציין כי הם זוכים למעטפת תומכת ואכפתית מראש עיריית כרמיאל ומהמפעל להכשרת ילדי ישראל, כמו גם ממשרד החינוך.

מנכ"ל המפעל להכשרת ילדי ישראל משה דולב: "אנחנו צולחים את תקופת קורונה בזכות הילדים המדהימים שלנו שמקיימים את ההנחיות ומבינים את המצב המורכב וכמובן בזכות הורי הבית והצוותים המסורים שלנו. אנחנו מלווים את הילדים מסביב לשעון, תומכים בהם רגשית, קשובים לצרכים שלהם, לגעגועים שלהם להוריהם ולבני המשפחה ותומכים בהם. אני בטוח שנעבור את התקופה בשלום ואף נצא ממנה מחוזקים".

פסח בכפר הילדים כרמיאל צילום: אלכס הובר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות