fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמיחי בן שלוש למען עכו

הוא גדל בשכונת מצוקה בעכו והיום עמיחי בן שלוש מנהל את קבוצת "למען עכו" עם מעל 300 מתנדבים שמסייעים, במיוחד בימים אלה, למשפחות ולילדים בעיר. ״תמיד רציתי לעשות טוב והיה חשוב לי להצליח כדי שאוכל לעזור לכמה שיותר אנשים״
עו"ד עמיחי בן שלוש

הוא עבר ילדות לא קלה בה אמו נלחמה להשיג את פרוסת הלחם שתהיה לו ולאחים שלו לבית הספר. בגיל 16 יצא לעבוד כדי לפרנס את הבית והיה מגיע ללימודים עייף. כל זה לא עצר את עמיחי בן שלוש מלהגשים את הייעוד שלו בחיים וכיום הוא מנהל את קבוצת ״למען עכו״ בה פועלים 300 מתנדבים שמסייעים לתושבי העיר בחלוקת מזון בימי שישי, בארוחות חג משותפות ואיסוף וציוד לביה״ס. ״העשייה למען האחר נותנת לי את הכוח כל יום מחדש״

עמיחי בן שלוש עסוק מאוד בימים אלה. במהלך הראיון שלנו הוא לא מפסיק לקבל הודעות מאנשים שנקלעו למצוקה כלכלית. ״הקורונה יצרה גל חדש של אנשים שתמיד עבדו. והתפרנסו בכבוד והיום הגיעו למצב שאין להם כסף להביא אוכל הביתה״, הוא מספר.

בשנת 2010 הקים בן שלוש את קבוצת ״למען עכו״ במטרה לסייע למשפחות מעוטות יכולות ע״י חלוקת מזון בכל שישי. עם השנים הקבוצה גדלה וכיום היא מונה 300 מתנדבים ו- 6,000 איש שעוקבים אחרי הפעילות שלה בפייסבוק.

עמיחי (בן 37) נשוי לרות ואב לאדל והדס. הוא משמש מנהל תחום קריירה ותעסוקה ופרויקטים ויזמות עסקית במרכז צעירים – עיריית עכו. העשייה הציבורית עומדת בראש מעייניו וכשאתה מונע משליחות אין שום דבר שיכול לעצור אותך. ״מגיל צעיר אהבתי לעזור וחשבתי מה אני יכול לעשות למען האחר״.

אמא לוחמת

הילדות של בן שלוש הייתה לא פשוטה. הוריו התגרשו בגיל צעיר ואמו גידלה לבדה אותו ואת שני אחיו, אלירן ואייל. ״גרנו בשכונת משה שרת ולאחר מכן ירושלים בעכו, שכונה חלשה מבחינה סוציו-אקונומית.

ראיתי מסביבי אלכוהול וסמים בשכונה. הייתה ילדות לא קלה, אבל ילדות טובה. החוויות החיוביות שזכורות לי הן בעיקר ממשחקי הרחוב שאהבתי לשחק.

״גרנו בדירת חדר וישנו במיטה אחת ראש וזנב. היו גם ימים כואבים שהיינו שומרים על לחם שלושה ימים בשביל שיהיה לנו מה לאכול בביה״ס. אני לא אשכח בחיים כמה אמא הייתה דואגת שתהיה לנו לחמנייה לביה״ס. לא היה לה מקצוע או תואר, זו אמא ששרדה את החיים ועשתה הכל למען ההצלחה של הילדים שלה״.

כבר בתור ילד הוא הבין שאין לו את מה שיש לילדים אחרים שהגיעו לביה״ס עם מותגים והיו להם את כל התנאים כדי להצליח בלימודים. בן שלוש לא מתבייש במקום שגדל, אבל הוא הבין שיש לו שתי אופציות: להישאר באותה מציאות ולשרוד את החיים או לדחוף את עצמו ולצמוח.

בכיתה י׳ כבר יצא לעבוד כדי לממן את הבית, היה מגיע למפעל הגלידות בו עבד לפנות בוקר ויורד בביה״ס בשמונה. ״היה קשה מאוד, הייתה עייפות, אבל הייתי חייב לעבוד כדי לעזור לעצמי ולמשפחה. לא הייתי תלמיד הכי טוב, אבל תמיד אהבתי לעזור והמורים אהבו אותי״.

עמיחי בן שלוש

אחרי הצבא בחר עמיחי בן שלוש לעבוד בתחום האירועים. הוא היה שותף בהקמה וניהול של כמה מהמועדונים הנחשבים בצפון. בין היתר הפיק אירועים עם אלפי משתתפים בהם ימי סטודנט ומסיבות רחוב עם אמנים מוכרים.

״בחרתי לעבוד בתחום האירועים בגלל שזה היה כסף טוב והייתי צריך להתפרנס. מדובר בתחום תחרותי מאוד שאתה חייב להיות בו חד לסביבה כדי להצליח. נחשפתי בתקופה הזאת להרבה אנשים, שאבתי ניסיון בניהול והכרתי חברים אמתיים שעד היום אני בקשר איתם״.

הקשר שלו לתחום האירועים נמשך גם כיום כשהוא מייצג שניים מהתקליטנים המובילים באזור: די.ג׳יי מושיקו פלוטקה ודולב נישליס (בעלי הרדיו) שמשדרים ברדיו חיפה 107.5 FM ו- 99.5 FM. בנוסף, הוא עובד בשיתוף פעולה עם אמנים רבים בתחום אירועי התרבות.

במקביל לעבודה בתחום האירועים, הוא החל להתנדב בעכו ונהג לעזור לילדים ובחלוקת מזון לקשישים בימי שישי.

אירוע למשפחות בעכו

למען עכו

לפני עשור הקים עמיחי בן שלוש בן שלוש את קבוצת למען עכו שעסקה בחלוקת מזון למשפחות בימי שישי. מאז הפכה הקבוצה לפלטפורמה לכל בעיה של תושבים בעיר.

בתחילת משבר הקורונה הם ארגנו אירועי רחוב לתושבים שצפו בהם מהמרפסות ומדי שנת לימודים הם מכינים תיקים עם ציוד לביה״ס למשפחות מעוטות יכולת.

הקבוצה פיתחה מנגנון ייחודי באמצעותו כל משפחה מאמצת משפחה אחרת. השיטה הזאת מאפשרת למשפחות שזקוקות לסיוע לקבל אותו בלי שיצטרכו להתבייש ולהגיע למקום שבו יחלקו להם מזון.

בנוסף, מסייעת הקבוצה בשיפוץ בתים של ניצולי שואה וקשישים ומקיימת ארוחת חג ל – 300 איש בראש השנה ופסח.
על הרעיון לקיים ארוחת חג למי שידו אינה משגת הוא חשב כשנסע לוורנה להציע נישואין  לאשתו. ״הלכנו לאכול ארוחת חג בבית חב״ד וראיתי אלף איש סועדים בו זמנית. חשבתי איך אני עושה דבר כזה בעכו.

כשהגעתי לארץ החג הבא היה ראש השנה והחלטתי להרים את הכפפה ולעשות ארוחת חג למעוטי יכולת, קשישים ובודדים״.

לפני חמש שנים הייתה הפעם הראשונה שהוא הפיק ארוחת חג. זה התחיל עם 20 אנשים והיום בראש השנה וליל הסדר מגיעים 300 איש. את התקציבים הוא מגייס מבעלי עסקים ותושבים שפותחים את ליבם ובנוסף הוא זוכה לשיתוף פעולה של שמואל ודורון לרנר ממפעל ש. לרנר.

״זה המקום להודות למתנדבים של קבוצת "למען עכו" ולתושבי העיר המדהימים שפותחים את ליבם פעם אחר פעם ומתגייסים לעזור. חשוב לי לציין שאני מקבל גיבוי ודחיפה מראש העיר שמעון לנקרי שלקח אותי תחת חסותו בעשור האחרון ובכל שיחה איתו הוא אומר לי לעשות עוד.

הוא מעורב ורוצה לדעת איפה יש בעיה ובמה הוא יכול לעזור ואני מודה לו על כך שהוא נותן לי את הבמה לפעול למען התושבים. אין ספק שמדובר בראש העיר הכי מוצלח שהיה לעכו והוא חשוב מאוד עבורי. הוא פתח לי דלתות ואין פעם אחת שהוא אמר לא לעשייה חברתית שלי.

״לעבוד עם תושבים זה לא דבר פשוט, אבל מי שבוחר להיות עובד ציבור צריך לעבוד 24/7 וזו לא סיסמה. עיריית עכו היא בית ומשפחה עבורי, מדובר בעובדים מסורים שעושים לילות כימים למען העיר והתושבים״.

משפחה לתפארת

סוגר מעגל

את הלימודים בתיכון סיים בן שלוש בגרות חלקית וידע שכדי לקדם את עצמו הוא חייב לרכוש השכלה גבוהה. אחרי הצבא, תוך כדי שהוא עובד הוא השלים בגרויות והגשים את חלומו כשהתקבל לתואר במשפטים וסיים אותו בהצלחה.

מכיוון שהיה חייב להמשיך ולהתפרנס הלימודים התארכו אבל בסופו של דבר הוא השיג את התואר המיוחל והסב גאווה רבה לאמו. ״אף אחד לא האמין שאני מסוגל להתקבל לתואר במשפטים ובטח שלא לסיים אותו בהצלחה.

התואר חישל אותי ועזר לי לגלות דברים על עצמי. אני חושב שכל אחד שרוצה להתפתח חייב ללמוד. אני קורא לבני הנוער להשקיע בלימודים ולהמשיך ללימודי השכלה גבוהה או ללימודי מקצוע״.

בשנת 2012 הוא התחתן עם רות וזה, לדבריו, הדבר הכי טוב שקרה לו בחיים. ״לפני שהיא אשתי היא החברה הכי טובה שלי. היא נותנת לי את כל התמיכה שאני צריך לעשייה החברתית ואני מאחל לכולם אישה כמו שלי.

יש לנו שתי בנות מקסימות והיא עמוד התווך של הבית. זכיתי להגשים את התמונה שחלמתי עליה כשהייתי ילד. אני מודה לבורא עולם על המשפחה המדהימה שזכיתי להקים, על האפשרות לעשות למען האחר ועל כל מה שהוא נתן ולא נתן״.

מה תרצה לאחל לשנה החדשה?

״אני מאחל שנהיה סובלניים הרבה יותר האחד לשני ושאנשים יציעו את עצמם תמיד לעזרה ולא יחכו שיבקשו מהם. כולי תקווה שהחינוך בבתי הספר מגיל צעיר יתמקד בערכים ולא בציונים״.

זו ההזדמנות להודות לרופאים על מלאכת הקודש שהם עושים ולאחל לכל החיילים שיחזרו בריאים ושלמים. אני מקווה שהתקופה המאתגרת הזאת תסתיים במהרה ובטוח שנזכה לראות צמיחה אדירה בכל התחומים״.

באדיבות: טל קורן

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות