fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגשמת חלום: פורום יין בחומות

מסתבר שבאזור עכו והגליל המערבי מתקיימת סצינת יין רוחשת וגועשת הכוללת גם מועדון יין בעכו - פורום יין קבוע, ויקב קהילתי שיתופי המציע תהליך ייצור יין מבציר ועד ביקבוק.
שלמה מוסרי בטעימת יין | צילום: גו'ני פחורי

שלמה מוסרי הוא עכואי ותיק, פנסיונר של צה"ל בדרגת סגן אלוף, הוא מהאנשים האלה שלא נחים אף פעם. מתנדב בכל מקום, יוזם, מוציא לפועל את תחביביו ותשוקותיו וכך קרה גם עם אהבתו הגדולה ליין שהחלה כתחביב ביתי אשר הביא אותו לפנות חדר בביתו לייצור יין לשימוש עצמי לו, למשפחתו ולחברים הקרובים.

עם הזמן רצה להתמקצע ונחשף לקורס של מט"י גליל מערבי שהציע לימוד עיוני ומעשי ליצירת יין, קורס ייחודי באיזור. כשסיים את הקורס כדרכו חשב שזו הזדמנות טובה להקים מועדון יין אזורי.

בתמיכה והתלהבות של משוגעים לדבר,  בין היתר מנהל מתנ"ס עכו, יורם פולסקלינסקי, שהוא עצמו בעלים של כרם ויקב במעונה, ועוד, יצאו לדרך.

מפגש מועדון היין של עכו יין בחומות בבית התיירנים | צילום: שלמה מוסרי
מפגש מועדון היין של עכו בבית התיירנים | צילום: שלמה מוסרי

מעיריית עכו קיבלו את "בית התיירנים" בעיר העתיקה כמקום מפגש וכך הוקם "פורום יין בחומות", שמונה באופן קבוע 25 אנשים שנפגשים פעם בחודש כשהמטרה היא הכרת עולם היין הישראלי ולא רק, החברים שומעים הרצאות של מיטב הייננים ואנשי המקצוע בתחום היין.

עד כה התקיימו הרצאות בנושא יינות לבנים, אדומים, על יין וכולסטרול, שיווק יינות בארץ ובעולם, תיירות ופסטיבלי יין. כל מפגש נפתח בארוחה קלה ולאחריה הרצאה וטעימות יין אותם חברי המועדון לומדים לנתח באופן מקצועי.

בציר של 5.5 טון ענבים במושב עמיקם | צילום: שלמה מוסרי
בציר של 5.5 טון ענבים במושב עמיקם | צילום: שלמה מוסרי

לאחר שנחשפו חברי הפורום לכך ששלמה גם מייצר יין לשימוש עצמי וגם טעמו אותו, התלהבו מאוד וביקשו גם. אך לכמויות כאלה כבר לא הספיק החדר ששלמה היקצה בביתו אלא צריך היה יקב.

"נזכרתי בלימודי בקורס של מט"י ושעומד שם יקב מאובזר הכולל חדר עבודה, מעבדה, ציוד מתאים ולאחר פניה למנכ"ל מט"י איציק שפיר החלטנו להפוך את היקב "ליקב קהילתי שיתופי", בשיתוף מט"י." מספר מוסרי "עשינו תוכנית עבודה שעיקרה תמחור עלויות הייצור, מציאת יינן מלווה, גיוס אנשים נוספים וכך נעשה את כל התהליך מבציר עד ביקבוק".

55 אנשים נרשמו מנהריה, עכו, נס עמים, בוסתן הגליל, ומצפים מהאזור כשכל אחד מייצר לעצמו ולוקח את היין לצריכה פרטית -הוחלט על 50 בקבוקים מינימום לכל אחד. וכל זאת תוך לימוד ייצור יין.

החברים בצרו 5.5 טון של ענבים במושב עמיקם והחלו בעבודת משמרות במשך שבועיים, כ-3 פעמים ביום, נותנים ליין לתסוס בתוספת שמרים ובודקים טמפרטורה, משקל סגולי, ריח, טעם. כשהתסיסה מסתיימת סוחטים את הענבים מהקליפות ומכניסים למיכלים לתהליך תסיסה נוסף ואחרון ובסיומו מעבירים הכל לחביות שנמצאות ביקב.

מילוי החביות ביין ע"י החברים ביקב השיתופי | צילום: שלמה מוסרי
מילוי החביות ביין ע"י החברים ביקב השיתופי | צילום: שלמה מוסרי

כיום עומדות 12 חביות מלאות ביין ואחת לשבועיים מגיעים לעשות טופינג לחביות – מאחר וחלק מהיין מתאדה מהחביות בתהליך טבעי, זו הסיבה שכל כמה זמן ממלאים את נפח היין החסר בחביות ובכך מבטיחים את איכותו.

מוסיף מוסרי "תוך כדי העבודה וההצלחה של המיזם הצעתי לאיציק להפוך את המקום "למרכז יין אזורי", לשמר את הקורסים שכבר נבנו בעבר במקום ולהתחיל כבר את הסבב הבא של קורס עיוני רחב וייחודי הכולל טעימות יין בראשות מרצים מהשורה הראשונה."

ומסכם "המטרה היא לעשות מתיחת פנים למתחם תוך רתימת העירייה, המתנ"ס והפיכת היקב למרכז מבקרים שיכלול ערבי יין, מוסיקה מפגש חברתי, כנסים שיתופי פעולה ועוד."

מילוי החביות ביין ע"י החברים ביקב השיתופי | צילום: שלמה מוסרי
מילוי החביות ביין ע"י החברים ביקב השיתופי | צילום: שלמה מוסרי

הופתעתי ושמחתי לגלות שיש ביננו אנשים שלא רק חולמים, אלא גם יודעים כיצד לסחוף אחריהם אחרים ולהגשים חלומות יש מאין.

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות