fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש בכללית: מרפאה לפסיכיאטריה מגדרית

בשורה לנשים לקראת יום האישה הבינלאומי: כללית מפעילה מרפאת בריאות נפש ייעודית לנשים
דר מרינה בר שי צילום דוברות כללית
דר מרינה בר שי צילום דוברות כללית

חדש בכללית: מרפאה לפסיכיאטריה מגדרית

ד"ר מרינה בר שי: בשנים האחרונות מתגבשת בתחומים רפואיים רבים ההבנה כי לנשים יש צרכים בריאותיים ייחודיים

בשורה לנשים לקראת יום האישה הבינלאומי: כללית מפעילה מרפאת בריאות נפש ייעודית לנשים. המרפאה פועלת במרפאה הגדולה של כללית בקריית אליעזר בחיפה, אך משרתת את כלל לקוחות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי. הטיפול ניתן על ידי צוות רב תחומי ונותן מענה רפואי כוללני על ידי פסיכיאטריות, פסיכולוגיות קליניות ועובדות סוציאליות לנשים הסובלות מהפרעות פסיכיאטריות וממצוקה רגשית בדרגות שונות, סביב השלבים השונים במעגל חיי האישה.

בין הבעיות המטופלות במרפאה: דיכאון סביב לידה, תנודות רגשיות בהקשר של המחזור החודשי, ליווי נשים המתמודדות עם ליקויי פוריות, תופעות רגשיות בגיל המעבר ועוד.

מדובר בשירות יחיד מסוגו בצפון הארץ והמרפאות הבודדות הפועלות בתחום רחבי הארץ.

סה"כ יש בארץ 5-6 מומחים בפסיכיאטריה מגדרית, בהם ד"ר מרינה בר שי – מנהלת השירות הייחודי של כללית בחיפה וגליל מערבי, אשר מסבירה: בשנים האחרונות מתגבשת בתחומים רפואיים רבים ההבנה כי לנשים יש צרכים בריאותיים ייחודיים. הרפואה מתבססת על פי רוב על ידע מחקרי שהתקבל מגברים (מרבית הנסיינים שהשתתפו בעבר בניסויים בבתי ספר לרפואה היו גברים לבנים) ואינה נותנת מענה מספק ומדויק המותאם לקבוצות אתניות או מגדריות שונות, אך כיום ברור שיש צורך בפיתוח רפואה ייעודית לקבוצות אלו, במיוחד עבור נשים אשר עוברות לאורך חייהן שינויים גופניים והורמונליים רבים, להם השלכות על התפקיד המשפחתי והחברתי שלהן. שינויים אלה מלווים באתגרים ולעתים גם משברים נפשיים שמחייבים תמיכה וטיפול על ידי אנשי מקצוע. על רקע זה, הקימה כללית בחיפה שירות ציבורי קהילתי לטיפול ייעודי בפן הנפשי – רגשי של נשים, לאורך מעגל הפוריות והחיים".

מעבר להתמקדות בנשים, מדגישה ד"ר בר שי, רפואה מגדרית וכמובן פסיכיאטריה מגדרית, נותנת מענה גם למגדרים שונים, בהם קהילת הלהט"ב. חשיבותה רבה בעיקר לאנשים אשר נוטלים טיפולים הורמונליים לצורך שינוי והתאמה מגדרית, על כל ההשלכות הנפשיות שיש בכך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות