fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לומדים שברים בלי להישבר

שי בינו מעכו פיתח שיטה שמאפשרת התמודדות קלה יותר עם המקצוע הכי מרתיע בתוכנית הלימודים: מתמטיקה. המשחק שפיתח נקרא "שברים בחומה" ועכשיו הוא יוצא איתו למימון המונים. בינו: "מניסיוני המשחק מצליח להוריד חסמים בקרב התלמידים"
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

כששי בינו מעכו היה תלמיד בעצמו ולמד את מקצועות המתמטיקה בתיכון, הוא לא האמין שהחיים יובילו אותו להיות אחד משגרירי ההסברה המצליחים ביותר שידע המקצוע. בינו, בן 38, נשוי ואב לשניים, גדל והתחנך בנהריה. את התיכון סיים בהצלחה עם 5 יחידות במקצועות: מתמטיקה, כימיה, אנגלית וביולוגיה. לאחר שירותו הצבאי כלוחם בהנדסה קרבית, למד הנדסת ביוטכנולוגיה במכללת בראודה,  בכרמיאל, שבסיומן עבד במקצוע מספר שנים, אף שזו לא הייתה נטיית ליבו. הוא ידע שהוא מחפש בעצם משהו אחר שימלא את הצורך התעסוקתי שלו ויעניק לו את החופש שבעבודה עצמאית. בסופו של דבר הוא מצא את שחיפש דווקא בתחום המתמטיקה. הוא נזכר שמאז ומתמיד הצליח למצוא דרכים ופתרונות לכל תרגיל, ואף לימד את החברים כיצד לפתור מבחנים בקלות,  לכן, החליט לצאת לדרך חדשה, שתוביל את ילדי ישראל, כך הוא האמין, להתמודד ולהצליח בלימודי המתמטיקה.

"כששאלתי את עצמי 'מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול'," אומר בינו, "הבנתי מהר מאוד שהאהבה למתמטיקה היא התשובה, כי בזה אני הכי טוב ומזה אני הכי נהנה. ויותר חשוב, אני יודע להעביר הלאה את האהבה למקצוע."

נשמע מאתגר? לא עבור בינו, שמשמש היום, מורה פרטי למתמטיקה, ומפתח שיטות למידה להבנת המקצוע והפיכתו לפשוט יותר: "כשמדברים על מורה פרטי עולה לך בראש תמונה של סטודנטים או משלימי הכנסה", אומר בינו, "אני טוען שזה עסק שעובד במשרה מלאה".

בכל יום הוא יוצא לעבודה בשעות הצהריים המאוחרות וחוזר בשעות הערב ולדבריו, תלמידים רבים מכל אזור הצפון נהנים משיטות הלימוד הייחודיות שפיתח.

"אני מלמד ארבעה – חמישה ילדים בכל יום באמצעות שיטות לימוד שאני פיתחתי. ואין דבר מספק יותר עבורי. אני מנגיש, למעשה את המתמטיקה ומצליח לסלק את המחסומים שמונעים מהם להצליח. השיעורים הפרטניים הם אלה שעוררו בי את הרצון לפתח את המשחק "שברים בחומה", משחק המיועד לתלמידי בית הספר היסודי, המפתחים באמצעותו משיכה למקצוע ובסופו של דבר הנאה מהלימודים. מפריע לי שרוב התלמידים נרתעים מהמקצוע, ועצוב לי לראות ילדים והורים מתוסכלים, לכן פיתחתי משחק קופסה ללימוד השברים. גילאי בית ספר יסודי הם גילאים קריטיים, בהם נקבע במידה רבה היחס למקצוע המתמטיקה לכל החיים".

שי בינו | צילום: יח"צ
שי בינו | צילום: יח"צ

את המשחק שפיתח הוא כבר רשם כפטנט עולמי ב 175 מדינות בעולם, ובימים אלה יוצא בינו לפרויקט גיוס המונים העונה לשם: "שברים בקלי קלות". מטרת הפרויקט היא לגייס אנשים לתמוך במטרה החינוכית שהוא רואה חשובה וקריטית עבור תלמידים בכל העולם: טיפוח האהבה למתמטיקה, והנגשה של המקצוע כבר מהגילאים הצעירים בהם מוטמעות מיומנויות הלמידה. המשחק מיועד כאמור, לתלמידים בכיתות ד' ומעלה, וכולל את רוב נושאי השברים, בהם: השוואת שברים, מציאת חלק מהשלם, חיבור שברים, מעבר משבר מעורב לשבר מדומה והפוך.

על התגובות למשחק אומר בינו: "אחרי שלושה – ארבעה משחקים התלמידים כבר שיפרו יכולות וקיבלו ציונים טובים. הם הבינו שניתן ללמוד בלי להרגיש שלומדים."

פרויקט גיוס ההמונים יאפשר לממן את המיזם, שיבטיח את המשך הפצתו של המשחק בארץ ובעולם ואת הרעיון החינוכי שמוכיח לדבריו,  שאפשר ליהנות גם מלימודי המתמטיקה.

על ההחלטה לערוך פרויקט גיוס ההמונים מסביר בינו: "פרויקט גיוס ההמונים נועד להנגיש את המוצר, לפתח אותו ולשווק אותו בכל העולם. כל תורם מקבל מתנה על תרומתו, ולאו דווקא את המשחק. הורים יכולים לרכוש את המשחק, אך אנשים שאין להם ילדים בגילאים רלוונטיים יכולים ליהנות ממתנה אחרת, כמו שובר למסעדה או לטיפול כלשהו. הכסף שאגייס ישמש אותי בעתיד לעזור לכמה שיותר ילדים להפיק הנאה מלימודי המתמטיקה ולהצליח בגדול."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות