fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאן יוצאים? כל אירועי השבוע הקרוב בגליל המערבי

שני פסטיבלים מחכים לכם: "דוקאביב" במעלות-תרשיחא ו"בתים מספרים" בעכו. וגם: שלומי קוריאט בנהריה ולאוהבי הנוסטלגיה: חנן יובל ודורית ראובני בכרמיאל

נהריה

חמישי, 7 בנובמבר, 21:00

סטנד אפ: שלומי קוריאט, יש אנשים שלא צריך להציג, שלומי הוא אחד מהם, אתם בטח מכירים אותו כאבי הטחול. אבל על הבמה הוא עושה שמח. במופע החדש הוא שנון, חושפני ומצחיק, מביא לבמה את האישיות שלו ובעצם של כולם.

היכל התרבות, 04-9929933

שלומי קוריאט בנהריה צילום: פיני סילוק

כברי

חמישי, 31 באוקטובר, 20:30

מוזיקה: "על כל אלה" – משירי נעמי שמר

הזמרת רוחמה רז שרה משירי נעמי שמר, שאותם ביצעה לאורך השנים:

“שלג על עירי”, ”שיבולת ירוקת העין” לצד להיטים נצחיים “אין לי רגע דל”, “הכל פתוח” ועוד.

בתה של נעמי שמר, ללי שמר, מרגשת בסיפוריה על אמא נעמי, ועל החיים שמאחורי השירים.

אולם המופעים, 052-8011523  

איתי אנגל בקיבוץ כברי צילום: אור קפלן

שלישי, 5 בנובמבר,  20:30

הרצאה: איתי אנגל – כתב באזורי מלחמה

עבודת השטח של אנגל מכניסה אותו הכי עמוק לאזורי סכנה בכל נקודה על פני כדור הארץ. עיקר עיסוקו הוא בסיקור סכסוכים בעולם. חודשים ארוכים מחייו הוא בילה בעירק, פקיסטן, אפגניסטן, צ´צ´ניה, רואנדה, קונגו, בוסניה, קוסובו, לבנון, עזה ועוד: “כל הסימנים אומרים לך: אל תתקרב לשם. זה בלתי אפשרי. זה ייגמר רע ומר מבחינתך. אין שום סיכוי שתצא מזה בשלום. אבל אתה מחליט כן ללכת.”

ההרצאה עוסקת בצורך לחשוב אחרת, הן מבחינה טכנית והן פסיכולוגית, ומסבירה מדוע התנהגות שלכאורה נראית לא הגיונית ומנוגדת לכל האינסטינקטים היא המוצא היחיד, הן להישרדות והן לפריצת דרך והצלחה. חוויות ממקור ראשון וקטעים דוקומנטריים שהנציח בשהייתו במוקדי הסכסוך בטקסטים מרגשים ומתובלים בהומור ובאינטליגנציה.

אולם המופעים, 052-8011523  

 

כליל

שישי, 1 בנובמבר, 10:00 – 13:00

סדנה: הכנת ממרחים טבעוניים עם חגית לידרור

אתם מוזמנים ללמוד איך מכינים פטה טבעוני מאגוזי פקאן, עדשים או טופו.  ממרחי קשיו ומקדמיה. תלמדו את כל הסודות להכנת פסטו ביתי מגוון. תכינו צ'אטני מהמזרח הרחוק ועוד. לאחר ההכנה המשותפת, תוזמנו לטעום ממרחים עם שלל קרקרים ביתיים, ולחם מכוסמת ירוקה.

חגית, 0526464884

לוטם

שישי, 1 בנובמבר, 14:00

מוזיקה, יין וטאפאסים: צוהריים צבעוניים עם ההרכב "סומק טריו", יין וטאפאסים

מוזיקה מקורית הנובעת מהמסורות המוזיקליות העתיקות שעל דרך המשי, מהמזרח התיכון ועד להודו הרחוקה, ומשלבת מוטיבים וסולמות מסורתיים לצד מוזיקה מודרנית המוגשת בעיבודים חדשניים ומרעננים. את כל זה תוכלו לתבל ביין אורגני נהדר ובטאפאסים המפורסמים של היקב.

יקב לטם, 073-3943305

מעלות-תרשיחא

שבת 2 בנובמבר 21:00

מוזיקה: "פריז מג'יק", כוכב השנסונים הפריזאי הבינלאומי, מרשאל מרין במופע כובש, חוצה דורות "  PARIS MAGIC" שר ומספר על  גדולי הזמר הצרפתי לדורותיהם: שארל אזנבור, איב מונטאן ,ז'ק ברל, אידית פיאף, ג'ילבר בקו, ג'ורג' מוסטקי, ג'ו דאסן, אדי מיטשל, גו'ני אלידיי, מייק בראנט, אנריקו מסיאס, לואיג'י ועוד רבים.  ברפרטואר עשיר ומגוון מוסיקלית, שנסונים קלאסיים, בלדות, להיטי פופ, סלואו ורוקנרול, בשפת המקור – צרפתית, בשילוב שנסונים שתורגמו לעברית  והפכו לחלק מהתרבות הישראלית, מלווה בנגניו, ועל רקע מצגת אומנותית ובמה מעוצבת.

היכל התרבות, 04-9573050

שישי, 1 בנובמבר, 11:00

שני, 4 בנובמבר, 21:00

סרט: "הסיפור של טראוטמן", בסופה של מלחמת העולם השנייה, מוצא את עצמו ברט טראוטמן הגרמני, שבוי בידי הבריטים במחנה ליד מנצ'סטר. במהלך משחק כדורגל ידידותי בין שוכני המחנה, מבחין מנהל הקבוצה המקומית בכישרונו, ורואה בו הזדמנות להציל את הקבוצה הכושלת שלו.  כשהעוינות בין שתי המדינות באה אל קיצה, טראוטמן מוצא את עצמו מסומן ככוכב עולה בשמי הכדורגל האנגלי, ובמקביל נאלץ להתמודד עם השלכות המלחמה שהשתלטה על חייו, ועם רומן שרבים סביבו היו מעדיפים שלא היה מתרחש.

סינמה מעלות, 052-5224922

שישי, 1 בנובמבר, 21:00

ראשון, 3 בנובמבר, 19:00

סרט: "שנות חיינו היפות", הם פגשו אחד בשנייה לפני שנים רבות : גבר ואישה שהרומן בינם הפך לסרט אייקוני שהגדיר מחדש מהי רומנטיקה בקולנוע.

ז'אן-לואי, נהג מרוצים לשעבר, הוא כיום קשיש שאיבד את דרכו בתוך נבכי זיכרונותיו. בנו של ז'אן-לואי מחליט לאתר את אן, אהובתו הנושנה של אביו, בניסיון להפגיש אותם מחדש ולהביא לסגירת המעגל של סיפור אהבתם. המפגש המיוחל בין שני הנאהבים, אחרי כל השנים שחלפו מאז פגישתם הקודמת, ממשיך את הרומן מהנקודה שבו הוא נפסק.

סינמה מעלות, 052-5224922

שני, 4 בנובמבר, 19:00

סרט: "מחילה", הימים הם עשרת ימי התשובה שבין ראש השנה ליום הכיפורים. המקום הוא עיירה בדרום שנמצאת במצב תמידי של כוננות על ואזעקות בשל ירי מרגמות מעזה. במרכז העלילה שאול וניסן, שני חברים שאירוע שהתרחש לפני שלוש שנים הפריד ביניהם. האירוע היה שוד שהשתבש, בעקבותיו נכנס שאול לכלא וניסן נמלט לחו"ל. ביום שחרורו של שאול מופיע ניסן כדתי, חוזר בתשובה, ומבקש בחרדת קודש את סליחתו. שאול, לעומת זאת רוצה לקבל את מחילת אשתו ובתו ולהחזיר לעצמו את משפחתו הפגועה. שאיפתם המשותפת לקבלת הסליחה המיוחלת מוציאה את שניהם להרפתקה מטלטלת.

סינמה מעלות, 052-5224922

ראשון, 3 בנובמבר, 21:00

סרט: "מי אתה חושב שאני", קלייר בת ה-50, יוצרת פרופיל מזויף בפייסבוק כדי לרגל אחר המאהב שלה, לודו. היא מציגה עצמה כקלרה, יפהפייה בת 24. אלכס, חברו של לודו, מתאהב בדמות הפיקטיבית. קלייר מוצאת עצמה סבוכה ברשת של סודות ושקרים ומאוהבת באלכס עד מעל לראש. ״מי אתה חושב שאני״, תופס במדויק את מורכבות החיים בעידן וירטואלי המתעתע בין שקר למציאות.

סינמה מעלות, 052-5224922

כרמיאל

חנן יובל בכרמיאל צילום: יוסי חורי

ראשון, 3 בנובמבר, 19:00

מוזיקה: חנן יובל במופע "אתם זוכרים את השירים"

היכל התרבות,  04-9881111 

 

הצגת הילדים "עלי באבא" בכרמיאל צילום: כפיר בולוטין

 

שני, 4 בנובמבר, 17:30

הצגת ילדים: "עלי באבא ו- 40 השודדים", הפקה מוזיקלית שמביאה אל הבמה את סיפור ההרפתקה המותח אודות עלי באבא הצנוע ואוהב האדם, שמגלה יום אחד אוצר גדול ששייך לשודדים. סיפור על צניעות לעומת חמדנות, ועל הרווח העצום של הנתינה, שבשעת אמת מתגמלת ואפילו מצילה חיים.

היכל התרבות, 04-9881111 

רביעי, 6 בנובמבר, 19:00

מופע : "הקול נשאר במשפחה", סיפורה של משפחת מנדל – ראובני.

הכל מתחיל אי שם בתחילת שנות ה-70 , עת נפגשו יענקל'ה מנדל ודורית ראובני על ספסלי האוטובוס של להקת פיקוד המרכז. הוא כמצחיקן של הלהקה והיא הסולנית. לזוג נולדו שלושה ילדים שבכולם יש את הניצוץ האמנותי.

יענקל'ה מנדל, אבי המשפחה, בוגר להקה צבאית, מנחה תוכניות טלוויזיה.

דורית ראובני, אם המשפחה, בוגרת להקה צבאית, זמרת החתומה על הלהיטים "היום היום", "האיש מן הבקעה", "אדם צובר זיכרונות", "מסביב למדורה" ושלושת הילדים: טל, מור ואסי.

מה קורה במשפחה מצחיקה ומוזיקלית שבה ההורים עוסקים במוזיקה ותרבות וילדיהם מעוניינים להמשיך בדרכם?

מרכז ברוך. כרטיסים בהיכל התרבות, 04-9881111

שבי ציון

שבת,  2 בנובמבר, 20:00

מוזיקה –  The David Bowie show  "העכבישים מפלוטו": עידן אלתרמן, אלון נוימן, קובי סאנדהאוס, עמית דרייזין, שיקו פלדמן, ואייל רווה, הם חברי להקת המחווה לאומן הפופ, רוק והגלאם המנוח , דייויד בואי.

מה שהתחיל כמופע מחווה חד פעמי לאלבום "זיגי סטארדסט" תפס תאוצה במהלך השנים וקיבל משמעות חדשה עם מותו המפתיע של בואי. שישה נגנים, (כמעט) כולם שרים את מיטב להיטיו לאורך השנים, עם דגש על שנות ה- 70 וה- 80 ביצירתו.

פאב הפרה, 079-7023226

שלישי, 5 בנובמבר, 20:00

מוזיקה: להקת "פריצת דיסק" במופע מחווה חדש לצמד האגדי : Simon & Garfunkel הלהיטים הגדולים, קטעי סולו וירטואוזיים, סיפורים מעניינים ומרגשים ובעיקר ביצועים שעוד לא שמעתם.

פאב הפרה, 079-7023226

מני מלכה בשבי ציון צילום: גיל טרנוס

רביעי, 6 בנובמבר, 20:30

סטנדאפ:  מני מלכה, אחד הסטנדאפיסטים הכי מצחיקים שתכירו. (ביפ קומדי האוס, ביפ קומדי בר, מלחמת המינים) הוא התחיל כאמן הבית של ה"קאמל קומדי קלאב", וכיום מתארח קבוע ב"סטנד-אפ פקטורי". במופע הסטנדאפ שלו מדבר מני מלכה על זוגיות שהייתה ועל משפחה שלא בוחרים.

פאב הפרה, 079-7023226

גליל וגולן

30 באוקטובר – 16 בנובמבר

פסטיבל "ימי ענף הזית" הפסטיבל הייחודי, החוגג רבע מאה, משלב בין תרבויות, מגזרים, דתות, מורשות ואוכלוסיות רבות ברחבי הגליל ושם לו למטרה לפתח ולקדם את תעשיית החקלאות, התיירות והתרבות בגליל.

המבקרים יוכלו להתרשם מחגיגת המסיק ועצירת השמן ובנוסף, לפתור לעצמם כמה מהשאלות הנפוצות העולות תדיר בכל שיחה על שמן זית: מהם ההבדלים בין שמן זית ישראלי טרי לשמן זית מיובא, האם מקורו של השמן שאנו קונים מגיע ממסיק חדש או ממלאי ישן, האם שמן הזית מעורבב או ממקור אחד.

אתם מוזמנים להתארח בעשרות בתי בד, להשתתף בסיורים ופעילויות לכל המשפחה, לחוות וללמוד כיצד מגדלים ומוסקים זיתים, מפיקים שמן זית וכובשים זיתים. יתקיימו טיולים וסיורים מודרכים בכרמי הזיתים וביישובי הפסטיבל, שלל מופעי פולקלור ומוזיקה וכמובן מגוון רחב של מסעדות יציעו אוכל מסורתי בשילוב שמן הזית הגלילי בתפריט.

לפרטים: zait.galil.gov.il

ההמלצות שלנו:

פסטיבל דוקאביב גליל

שלישי – שבת, 5 – 9 בנובמבר, מעלות-תרשיחא

כ-25 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם יוקרנו במהלך ימי הפסטיבל ה-11 בגליל, לצד פעילויות, סדנאות וימי עיון שייערכו בכמה מוקדים בעיר. בין היתר יוקרנו מספר סרטים בהקרנות בכורה:

"מסורבות" של דוד אופק ומיה ווב, העוסק במסורבות גט המבקשות להשתחרר מכבלי נישואיהן. דרך סיפורים אנושיים ותוך כדי מעקב אחר מאבקה העיקש של עורכת הדין בתיה כהנא דרור בשמרנות של בתי הדין הרבניים, נחשפים הצופים לסוגיות אקוטיות בדיני גיטין.

"בלתי נתפס", המספר את הסיפור האמיתי מאחורי פרשת המפיק ההוליוודי, הרווי וינשטיין.

"המערה", סרטו של הבמאי הסורי המועמד לאוסקר פראס פאייד ("האיש האחרון בחאלב")

"מריאן ולאונרד: מילים של אהבה", סיפור אהבה יפהפה וטרגי שנרקם בראשית שנות השישים בין הזמר והיוצר האגדי ליאונרד כהן למוזה הנורבגית שלו, מריאן אילן. לאחר הקרנת הסרט תופיע הזמרת רונה קינן במופע אקוסטי הכולל מחווה לשיריו של כהן.

"טוני מוריסון: חלקיי חיי", העוסק בסופרת זוכת הנובל שהלכה לעולמה באוגוסט השנה. "

"האזרח חודורקובסקי", העוסק בדמותו המורכבת של האוליגרך הרוסי מיכאיל חודורקובסקי

"ארץ הדבש" הסרט זוכה התחרות הבינלאומית בפסטיבל דוקאביב וזוכה פסטיבל סנדאנס. במקביל ייערך טיול בפקיעין בעקבות הדבש עם מורת הדרך איילת בר מאיר.

הקרנת הסרט "להאיר את יוסי", הכולל קטעים נדירים מהופעותיו בפסטיבל "דוקאביב" צילום: נינו הרמן

הפסטיבל יינעל עם הקרנת הסרט "להאיר את יוסי". 13 שנים לאחר מותו של הזמר, השחקן והיוצר יוסי בנאי, עולה לאקרנים סרט שמורכב מקטעי ארכיון מתוך סרטים, הצגות, מופעי בידור ושירה ותוכניות רדיו שהגיש. מילדותו ועד מותו, את היומן האישי מוביל בנאי בקולו העמוק והמוכר.

עוד במסגרת הפסטיבל: מפגשים חד-פעמיים עם במאים ויוצרים, פתיחת תערוכה והקרנות סרטי אומנות; סדנאות, יום עיון מקצועי בנושא דוקו ספורט, סיורים מודרכים באזור ועוד.

פרטים נוספים בהיכל התרבות, 04-9573050 ובאתר דוקאביב: docaviv.co.il

פסטיבל "בתים מספרים"

חמישי – שישי, 7 – 8 בנובמבר, עכו

פסטיבל "בתים מספרים" הוא יוזמה של פעילים במטרה לחשוף את תושבי העיר והקהל הרחב לאוצרותיה החבויים של עכו. דרך אוצרות אלו יסופרו סיפוריה של העיר לאורך אלפי שנות היסטוריה, בד בבד עם סיפורה של עיר מודרנית ועשירה בתרבויות, דתות ועדות. עיר מגוונת המהווה פסיפס ייחודי ויוצא דופן.

בין היתר: זידאן מועין החליט לשפץ את הנגרייה הישנה של אביו שבכיכר עבוד

במהלך העבודות הוא חשף את המבנה העות'מאני וחידש בו את החמאם- מקום הרחצה שבו היה אביו מתרחץ בסוף יום העבודה. במרחק דקות הליכה מהשוק, מהנמל, מהבזאר התורכי, המגדלור והטיילת, הוא יצר סוויטה מעוצבת בסגנון עכואי אותנטי באווירה של אלף לילה ולילה.

בית כנסת הרמח"ל: באחת הסמטאות בקצה השוק מצוי בית הכנסת הרמח"ל. זהו בית תפילה קטן והוא נקרא על שמו של רבי משה חיים לוצאטו, שהגיע לעכו מאיטליה בשנת 1743 ונחשב אז לאיש מעורר מחלוקת. כיום הוא נחשב כאחד מאנשי התורה והקבלה המובילים. בית הכנסת הוא אחד השרידים האחרונים להיסטוריה היהודית העתיקה של עכו. בשנים האחרונות עובר המתחם שיפוץ ובצידו מוקם מיזם חדש שמטרתו להציג את הרובע היהודי העתיק שהיה בעכו העתיקה.

במסגרת הפסטיבל, יוצג תהליך השיפוץ שעבר בית הכנסת בחודשים האחרונים לצד המיזם החדש שמתפתח ברובע, אף שאיננו פתוח עדיין לציבור הרחב.

חאן אל עומדאן: מדוע החאן סגור? מה עתידו? מהיכן השעון, מה סיפורו, ולמה הספרות שמוצגות בו הן בארבע שפות. הזדמנות (אחרונה?) להיכנס ולהציץ בחאן הסגור מזה 13 שנים.

גלריה 192 במסגרת פסטיבל "בתים מספרים" בעכו צילום: גולן סויסה

גלריה 192: הגלריה, שנפתחה השנה, במבנה היסטורי על ידי עשר נשים גליליות יוצרות, המציגות ומוכרות את מלאכת הקדרות וכלי הקרמיקה לעיר.

בימי הפסטיבל ניתן יהיה לפגוש את היוצרות, לחזות בהן בעת עבודתן ולהכיר את עבודות היד המקוריות שלהן

לפרטים והרשמה: http://batim-akko.co.il

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות