fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאחר הדליפה בעכו: נאסר על המפעל להפעיל את מערכת הקירור

המשרד להגנת הסביבה בעקבות דליפת האמוניה: "על המפעל לספק הסברים מדוע לא הופחתו ריכוזי האמוניה" העירייה: "נדרוש להעתיק את המפעל למקום אחר"
חפ"ק כוחות ההצלה שהוקם בעקבות אירוע דליפת האמוניה צילום: דוברות המשטרה

בעקבות אירוע דליפת האמוניה היום (חמישי), המשרד להגנת הסביבה אסר באופן מיידי על מפעל "שטראוס/יוניליוור" בעכו להפעיל את מערכת הקירור שדלפה. המערכת בה מדובר עושה שימוש באמוניה לצורך קירור. במקביל, דורש המשרד להגנת הסביבה  מהמפעל לספק  הסברים מדוע האמצעים שהיו אמורים להינקט על-ידיו  כדי ולהפחית את ריכוזי האמוניה לא פעלו, ולא מנעו את האירוע: "המשרד" נאמר בהודעה, "אינו מאשר את חזרת המערכת לפעולה – עד להודעה חדשה".

על פי ההודעה, כונני החירום של המשרד שהו במפעל לאורך כל האירוע, ופיקחו על פעולות צוות החירום לצד הכוחות. המשרד מתחקר את נסיבות ההתרחשות, ולפי תוצאות התחקיר ישקול את המשך פעולותיו.

שמעון לנקרי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
נדרוש את העתקת המפעל. שמעון לנקרי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"יצוין", נכתב בהמשך ההודעה "כי בעת חירום, רשות הכבאות היא הגורם האחראי והמוסמך לטיפול במשימות גילוי, זיהוי, ניטור והערכת סיכונים באירועי חומרים מסוכנים; המשטרה היא תמיד הכוח המפקד והיא אחראית על ניהול האירוע. הנחיות המשרד להגנת הסביבה הן בגדר ייעוץ מקצועי לפי חוק החומרים המסוכנים. לאחר סיום האירוע, תפקידו של המשרד הוא מתן ייעוץ מקצועי להחזרת המצב באזור האירוע לקדמותו והנחיות לשיקום האזור. המשרד רואה את האירוע בחומרה ויעשה שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותו".

מעיריית עכו נמסר הערב כי העירייה תעשה כל שביכולתה על מנת להעתיק את המפעל ממקומו: "עיריית עכו תפעל נחרצות להביא להעתקת המפעל לאזור מתאים יותר וזאת לאור הימצאותו באזור צפוף. נבהיר רק, שהודות לחיישנים שהותקנו בקניון עזריאלי התקבלה ההתרעה המידית על גילוי הדליפה וכוחות הכיבוי הוזעקו לטפל בדליפה ובניטורה.
עם זאת, העירייה תדרוש חקירה יסודית של המקרה על ידי כל הגורמים המוסמכים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות