fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשד"ר מולקולה מגיע לצפון

שבוע החלל במכללה האקדמית להנדסה בראודה וגם אורח מסקרן
סמיחה אדריס, וגלי הוכמן, נורית גיל , איתי מלק ,מארק ונדה היי , פרופ' אריה מהרשק , אחיאב גולן צילום פוטו געתון

כמו בשנים קודמות גם השנה התקיים שבוע החלל במספר מוקדים בכל הארץ. תושבי הצפון נהנו מהאירועים במכללה האקדמית אורט בראודה, שהשנה רשמה מספר שיא של משתתפים.

האירוע התקיים, זו השנה השביעית במכללה, במסגרת אירועי שבוע החלל הישראלי ברחבי הארץ ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע.

שבוע החלל באורט בראודה כרמיאל, הוא פרי שיתוף פעולה של מספר גופים בנוסף למכללה וסוכנות החלל הישראלית, גם חווידע כרמיאל, משרד החינוך מחוז צפון ואשכול בית הכרם.

דר מולקולה צילום אלכס הובר

האירועים נפתחו במפגש מרגש עם האסטרונאוט האמריקאי מנאס"א, מארק ונדה היי בהרצאה מרתקת ל-500 תלמידים הלומדים בתוכניות המצוינות של המרכז לנוער שוחר מדע בשיתוף אשכול בית הכרם.

ונדה היי סיפר לתלמידים על חוויותיו בחלל בליווי תמונות וסרטונים. הרצאתו תורגמה אונליין לעברית וערבית. בהמשך, הוא ביקר במעבדת החלל במכללה (מופ"ל) שם פגש את תלמידי תוכניות החלל "גליל-1" שהציגו לו את לוויין גליל-1 הנמצא בפיתוח על ידם, בימים אלה. ונדה היי אמר בהתרגשות שהוא שמח לראות דור צעיר ומוכשר העוסק בתחומי החלל.

אורח מסקרן ומעניין והוא משלנו, תושב משגב

אחד האורחים המסקרנים ביותר שהספיק להרצות לעשרות רבים, הוא  עדן אוריון, תושב היישוב קורנית שבמועצה האזורית משגב. אסטרונום חובב שסיפר לצפון-1 : "שבוע החלל הישראלי, הוא כבר מסורת אצלי. בדרך כלל אני מגיע לכל אירוע שכזה מצויד בטלסקופ אחד או שניים. הטלסקופים מוצבים באחת ממדשאות המכללה, האורחים הרבים המגיעים לאירוע מוזמנים לצפות בהם ולראות את גרמי השמים המופיעים בערב האירוע. בדרך כלל מדובר בירח, ולעתים ישנו מופע של כוכב לכת אחד או שניים נוספים. לרוב המבקרים זוהי ההזדמנות הראשונה בחייהם (כן, גם למבוגרים) להציץ בשמים דרך טלסקופ".

עדן אוריון עם הטלסקופ צילום אלכס הובר

השנה הנוכחית זימנה חוויה שונה מרוב ההתכנסויות הקודמות בשל מזג האוויר השונה ששרר: "השנה מזג האוויר לא כל כך שיתף עמנו פעולה, השמים היו מעוננים, ומדי פעם אף טפטף גשם. למרות כל זאת, פרשתי טלסקופ אחד ובעזרתו של דניאל דוברין, סטודנט צעיר מהטכניון, הראינו לעוברים והשבים בקמפוס את הירח כל אימת שנגלה בין העננים החולפים מעל ראשנו.

קשה להעביר בכתב את קריאות (שלא לומר צרחות) התדהמה שבקעו מגרונם של הילדים וההורים שצפו בירח באמצעות הטלסקופ".

בנוסף, מתקיימת כבר שנה שנייה ברציפות סדנה מרתקת אותה יזם : ״ציורים קופצים מהנייר״ בסדנה זו ילדים צובעים ציורים מודפסים הקשורים בחלל (אסטרונאוטים, טילים, מעבורות, רכבי חלל אחרים) ולאחר מכן גוזרים במספרים לאורך קו המתאר של הציורים. הציורים עצמם עשויים בטכניקה מיוחדת של ״פרספקטיבה הפוכה״ כך שלאחר הגזירה ניתן לצלם אותם בעזרת הטלפון הנייד. הצפייה בהם מתבצעת באמצעות מצלמת הטלפון הגורמת להם להיראות כתלת ממדיים כאילו ״קפצו״ מן הנייר.

לסיכום, יותר מ-2000 תושבי הגליל פקדו את המכללה בעשרות הפעלות ומופעים מדעיים שהתקיימו במתקני המכללה בהפעלת צוות המרכז לנוער שוחר מדע, ובהן סדנאות לבנייה ושיגור רקטות, שיגור מצנחים רחפנים, בניית דגם מעבורת חלל, הדמיה של מעבורת חלל, בניית דגם טלסקופ גלילאו, הרצאות וסרטים בפלנטריום מתנפח, שחזור הניסוי "גן כימי" אותו ביצע האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל, וכאמור תצפית כוכבים בטלסקופים בהנחיית האסטרונום עדן אוריון . כמיטב המסורת, מופע של ד"ר מולקולה שמילא את האודיטוריום הגדול עד אפס מקום בשני המופעים, זו השנה השישית ברציפות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות