fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"פסטיבל מחול כרמיאל זו התשובה הטובה ביותר לתכניות הריאליטי"

ששי קשת ינחה את מופע הפתיחה עם זוגתו יונה אליאן. "זו שליחות גדולה להמשיך את המסורת", מסביר קשת
ששי קשת
ששי קשת (צילום :יח"M)
ששי קשת
ששי קשת (צילום: יח"צ)

מופע הפתיחה של פסטיבל המחול בכרמיאל יוקדש הפעם לעונות השנה שמהוות השראה ליוצרים רבים בתחום המוסיקה, השירה והמחול. במופע השנתי המרשים ייקחו חלק אושיות אמנות מהארץ ומחו"ל, ועל הבמה יעלו כ-1500 מרקדני המחול העממי הישראלי, להקת הבלט הקלאסי, להקת המחול הלאומית של אוקראינה ולהקת המחול הלאומית של אוגנדה. לצידם יופיעו אמני הזמר רוחמה רז, סגיב כהן, עדי כהן, עירד אמוץ, פרחי ירושלים ורביעיית רון, כשאת המופע תלווה התזמורת הקיבוצית נתניה בניצוחו של ירון גוטפריד.

את הערב כולו ינחו בני הזוג ששי קשת ויונה אליאן, שניים מהאמנים הוותיקים בישראל. "זו פעם ראשונה שאני מנחה בפסטיבל אבל לא הפעם הראשונה שאני מופיע בו", אומר קשת, כיום מנכ"ל ומנהל היידיש-פיל, תיאטרון היידיש בישראל. "זה תמיד נראה לי אחד מהפסטיבלים הכי ישראליים עם הכי הרבה צבע. כבר בילדותי בקיבוץ נחשפתי לפסטיבל המחול בקיבוץ דליה ממנו הלך והתפתח פסטיבל כרמיאל. זה אחד הזכרונות הנעימים שלי בתור ילד לראות את האלפים רוקדים, ואת השמחה. פסטיבל כרמיאל זו שליחות מאוד גדולה ואני שמח שממשיכים את המסורת".

נראה אותך יוצא במחול על הבמה?
"לפי התכנית אני אמור להנחות ולשיר. אני חייב לומר שבאופן מוזר, למרות שנולדתי בקיבוץ ונחשפתי לריקודי מעגל וזוגות, משום מה אף פעם לא רקדתי. כאשר התבגרתי והפכתי לאמן התחלתי לרקוד על הבמה בעיקר במחזות זמר, אבל אף פעם לא תתפסו אותי רוקד במסיבות, באירועים או בחתונות. אם תראו אותי רוקד בפסטיבל כרמיאל? זה כבר תלוי בבמאי ובמנהלי האירוע".

משמח אותך לראות את הנהירה לכרמיאל בעידן שבו הריאליטי שולט בכל?
"פסטיבל כרמיאל זו התשובה הטובה והנכונה ביותר לתוכניות הריאליטי. אנשים מגיעים כדי לרקוד וליצור. מי שבא לרקוד שם לא מרגיש מחסור בהבל וברדידות שמאפיינים את תכניות הריאליטי".

מה מייחד את הפסטיבל הזה בעיניך?

"אני חושב שהפסטיבל מחזיר את האנשים לעידן התמימות, לאמת, לצורך להיות ביחד, בניגוד למציאות שבה כל אחד עושה לעצמו. הפסטיבל נותן ביטוי לשירה בציבור. זה משהו שאין לו אח ורע. הרצון לשיר ולהתרפק על שירים ישראלים נוסטלגיים וטובים, להתגעגע לישראל שהייתה טרם עידן הריאליטי. איך שאתה זוכר ומכבד את העבר שלך, כך ייראה העתיד שלך".

אתה מנחה את הערב יחד עם בת זוגתך ב-40 השנים האחרונות. מן הסתם הדיאלוג ביניכם על הבמה נראה טבעי?
"כן, כמו בחיים ככה על הבמה, הכל עניין של קשר. אין ספק שהחיים המשותפים מעניקים לנו יתרון כשאנחנו עולים על הבמה".

מלבד ההכנות לפסטיבל כרמיאל, מה אתה עושה בימים אלה?
"כידוע אני משמש כמנכ"ל ומנהל יידישפיל, תיאטרון האידיש בישראל. מטבע הדברים רוב זמני אני עסוק בתפקיד זה. כרגע אנו עוסקים בהכנת תכנית ההצגות והמופעים לעונה הקרובה. יש לי הרבה נחת מהתיאטרון הזה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות