fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עו"ד אפרת אומיאל-פדידה מהיישוב אבטליון: "אני מרגישה שליחות של ממש"

עו"ד אפרת אומיאל-פדידה מהיישוב אבטליון, שמאחוריה הקמת לא מעט עסקים ומיזמים חברתיים, הקימה לאחרונה את "עסק משפטי" _ מיזם חברתי המבקש לסייע לבעלי עסקים קטנים ולמנוע מהם הסתבכויות משפטיות
עו"ד אומיאל~פדידה. עוד מיזם חברתי חדש ומעניין צילום אלכס הובר
עו"ד אומיאל~פדידה. עוד מיזם חברתי חדש ומעניין צילום אלכס הובר

 

 

"ההחלטה להימנע מקבלת ייעוץ משפטי מקצועי בכדי לחסוך כסף, והניסיון ללקט עצות שאינן תפורות למידות העסק, מתגלה לבסוף כטעות וגורמת נזק רב. הבנתי גם שרוב בעלי העסק כלל לא מודעים לנזקים שחוזה שאינו מנוסח היטב עלול לגרום להם, ויש כאלה שאף נוטים לעבוד בשיטת הסמוך ולא לנסח חוזה לעסק כלל".

"חשבתי שנדרש שירות מסובסד לבעלי עסקים אשר לא נוהגים להיוועץ עם עורך דין בסוגיות העולות בעסק שלהם בשל העלויות הגבוהות של ריטיינר חודשי או שעת ייעוץ. משהו שכל אחד יכול לעמוד בו, אפילו עסקים זעירים".

בישראל נפתחים מדי שנה עשרות אלפי עסקים חדשים, ולמרות זאת מסתבר כי לא פשוט להיות בעל עסק קטן בארץ. על פי נתוני קבוצת ZAP GROUP, אחד מכל שלושה עסקים שנפתחים כאן ייסגר בתוך חמש שנים. ורק אחוזים מעטים מהעסקים הקטנים ישרדו שלושה עשורים ויותר. הסיבות לקריסת העסקים הן רבות, ביניהן חוסר ידע בחתימת הסכמים שמוביל להסתבכות משפטית.

עו"ד אפרת אומיאל-פדידה מהיישוב אבטליון במשגב, משפטנית בעצמה, בעלת חברת עורכי דין הנכללת בקטגוריה של עסקים קטנים, הקימה לאחרונה את המיזם החברתי עסק משפטי, המבקש לסייע לבעלי עסקים קטנים ולייעץ להם בתחום המשפטי.

מה הביא אותך להקים את עסק משפטי?

"כעורכת דין שמלווה בעלי עסקים, יזמים וחברות, וכמרצה לבעלי עסקים במעו"ף, מגיעים אלי עשרות סיפורים של בעלי עסקים קטנים, שהעסק שלהם נפגע בגלל שחסכו על ייעוץ משפטי או בגלל חוזה בעייתי מול לקוחות וספקים. זיהיתי שהבעיה היא שבעלי עסקים קטנים נמנעים מקבלת ייעוץ משפטי מוסמך בנימוקים של אין כסף, לעתים מחשש להכניס עורכי דין לתמונה, או מחוסר ידע מתי נדרש ייעוץ משפטי מקצועי".

אומיאל-פדידה מספרת כי ישנם בעלי עסקים קטנים שכן מנסים לקבל ייעוץ משפטי, "אבל בדרך שאיננה מותאמת לצרכים האמיתיים שלהם. הם עושים זאת בשיטת עשה זאת בעצמך עם עצות של שכנים, מכרים ואפילו מגורמים ברשת האינטרנט".

 

עו"ד אומיאל~פדידה. עוד מיזם חברתי חדש ומעניין צילום אלכס הובר
עו"ד אומיאל-פדידה. עוד מיזם חברתי חדש ומעניין צילום אלכס הובר

יש לך מושג למה?

"ההחלטה להימנע מקבלת ייעוץ משפטי מקצועי בכדי לחסוך כסף, והניסיון ללקט עצות שאינן תפורות למידות העסק, מתגלה לבסוף כטעות וגורמת נזק רב. הבנתי גם שרוב בעלי העסק כלל לא מודעים לנזקים שחוזה שאינו מנוסח היטב עלול לגרום להם, ויש כאלה שאף נוטים לעבוד בשיטת הסמוך ולא לנסח חוזה לעסק כלל".

כל זה הוביל את אומיאל-פדידה למחשבה על המיזם החברתי "עסק משפטי", המציע מודל לקבלת ייעוץ משפטי לעסקים קטנים שמטבעם מוגבלים בתקציב, מה שעוזרר להם להגן על עצמם ועל העסק שלהם מבחינה משפטית. "אותם בעלי עסק אפילו לא מודעים לסיכון הגבוה בו הם נמצאים ורק כאשר מאוחר מדי, הם מגלים את הנזק שגרמו לעצמם ולקשר עם הלקוחות שלהם באי ניסוח הסכם.

חשבתי שנדרש שירות מסובסד לבעלי עסקים אשר לא נוהגים להיוועץ עם עורך דין בסוגיות העולות בעסק שלהם בשל העלויות הגבוהות של ריטיינר חודשי או שעת ייעוץ. משהו שכל אחד יכול לעמוד בו, אפילו עסקים זעירים".

מה זה בעצם "עסק משפטי"?

"המיזם שהקמתי נותן מענה לבעלי ובעלות עסק קטן המנהלים את העסק שלהם ללא חוזה בכלל, או ללא חוזה שעונה על הצרכים שלהם והמותאם לאופי הייחודי של העסק המסוים שלהם ורוצים את האפשרות להיוועץ עם עו"ד בכל סוגיה משפטית מבלי לשלם עלויות יעוץ יקרות. אני מרגישה שזוהי שליחות של ממש עבורי לחלוק את הידע הרב שלי,  העשוי, כך אני מאמינה, להגן על בעלי עסקים קטנים ולכל הפחות למנוע מהם מלעשות טעויות שיש להן תוצאות הרסניות עבורם ועבור העסק שלהם".

איך זה עובד בפועל?

"הרעיון הוא שבעל עסק המצטרף למיזם זוכה למנוי ל-12 חודשים לקבלת שירות משפטי מסובסד הכולל גישה לליווי משפטי צמוד למשך שנה. בעל העסק יכול לפנות אלינו בכל זמן באמצעות דוא"ל בכל שאלה משפטית, לקבלת תשובה ו/או ייעוץ משפטי ראשוני. אני רוצה להדגיש כי עורכי הדין שעובדים איתנו עברו סינון קפדני והם דוגלים בעקרונות שהתווינו לעצמנו בפרויקט. הם ייפגשו עם בעל העסק לפגישת היכרות ללא תשלום ויתנו לו הצעת מחיר לטיפול המשפטי ללא התחייבות. בעל העסק יזכה גם לבונוס של התאמת ניסוח חוזה בסיסי לעסק חוזה לקוח או חוזה ספק. בנוסף למתן השירות של ייעוץ וליווי משפטי שוטף לעסק הקטן, שמנו לנו כמטרה גם להעשיר בעלי עסקים בידע משפטי רלוונטי שיעזור להגן עליהם ועל העסק שלהם, המועבר בגובה העיניים ובשפה פשוטה ומובנת גם למי שאין לו רקע משפטי".

אומיאל-פדידה מספרת גם כי במסגרת המיזם כתבה את הספר הדיגיטלי "האם החוזה שלך מגן עליך?", מדריך שימושי הכתוב בשפה פשוטה ומסביר לבעלי עסקים על טעויות נפוצות במסגרת חתימת חוזה.

אומיאל-פדידה, שעד היום יזמה פרויקטים חברתיים כמו תנועת "כל הנשים" לקידום שוויון זכויות לנשים, יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים, "חלון לעולם שלי" _ תחרות צילום לחובבי צילום מהגליל שנועדה לקרב בין אוכלוסיות שונות, קבוצת הפייסבוק "כח נשי ישראלי" ועוד, מקווה כי בעלי עסקים רבים יצטרפו למיזם החדש שלה. "אני מרגישה שזוהי שליחות של ממש לחלוק את הידע הרב שלי, העשוי, כך אני מאמינה, להגן על בעלי עסקים קטנים ולכל הפחות למנוע מהם מלעשות טעויות שיש להן תוצאות הרסניות עבורם ועבור העסק שלהם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות