fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהגי המשאיות בכרמיאל פתחו קבוצת מחאה בפייסבוק

העירייה אוסרת חניית משאיות ואוטובוסים ברחבי העיר החל מ-22:00 וקונסת את בעליהם. נהגי המשאיות: "גם מאיתנו כרמיאל מתפרנסת. אנחנו צריכים ללכת עיר שלמה ברגל"
נהג המשאית לא ראה את הילדה (צילום: עליזה רוזן)
נהג המשאית לא ראה את הילדה (צילום: עליזה רוזן)

לאחרונה הודיעה העירייה כי תקנוס בעלי משאיות ואוטובוסים שיחנו ברחובות העיר החל מהשעה 22:00. ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות של תושבים, שטענו כי חניית המשאיות ברחובות מהווה מפגע המסכן אותם ובמיוחד את הילדים. תושבים בשכונת רבין טענו, כי רבות מהמשאיות נושאות ציוד כבד, כמו גלילי ענק, ואלה עלולים ליפול ולפגוע בעוברי אורח. תלונות נוספות התייחסו לכך שהנהגים היוצאים לעבודתם בשעות הקטנות של הלילה מפריעים את מנוחת התושבים בשל רעש ההנעה החזק של כלי הרכב.

משאית בכרמיאל
"העירייה לא תאפשר חנייה של כלי רכב כבדים ברחובות העיר". משאית בעבודה (צילום: עליזה רוזן)

בעקבות ההחלטה של עיריית כרמיאל לאכוף את איסור החנייה ברחובות העירמ מהשעה 22:00, פתחו נהגי הרכב הכבד את הקבוצה "כרמיאל מתפרנסת גם מנהגי משאיות", המונה, לפי שעה, 34 חברים. בדף הפייסבוק נכתב: "חלק ממטרתנו הציבורית לדאוג לרווחת נהגי המשאיות והאוטובוסים, אשר עמלים יום וליל כדי להביא את פרנסתם וצריכים ללכת עיר שלמה ברגל עד למגרש החנייה כחלק מהאכיפה על איסור חניית רכב מעל 10 טון ברחבי העיר. בימים הקרובים יוגש מכתב בקשה כפנייה לעיריית כרמיאל להוסיף מגרשי חנייה אשר מאושרים על ידי משרד התחבורה. כמו כן, נבקש ממשרד התחבורה את עזרתו".

יו"ר האופוזיציה, משה קונינסקי, העלה את הנושא בשאילתה בישיבת המועצה האחרונה. בין היתר הוא טען: "חוק העזר העירוני האוסר על חניית משאיות ואוטובוסים ברחבי העיר נאכף רק לאחרונה. החוק מבורך ואכיפתו מבורכת, אולם למרות שהחוק נחקק לפני שנים רבות, לא הכינה העירייה מענה ושירות מספק לבעלי המשאיות והאוטובוסים". בתשובה לשאילתה הוסבר: "לנהגים הוקצו שתי אפשרויות להחנות את רכביהם: בצמוד לאמפיתיאטרון ובחניון חנה וסע של הפסטיבל. יש לציין, כי העירייה אינה אחראית על רכוש של חברות ההובלה. העירייה לא תאפשר חנייה של כלי רכב כבדים ברחובות העיר ובאזורי מגורים, המפריעים לחיי התושבים".

מ"מ ראש העירייה, רינה גרינברג: "בהתחשב בכך שיש לנו כ-100 משאיות וכ-37 אוטובוסים, באנו לקראתם, ביחד עם הוועד שלהם, ועשינו למענם כל מה שאנחנו יכולים". בתגובה לבקשה לנסות ולהקים תחנת אוטובוס בקרבת מגרש החנייה, כדי להקל על הנהגים, הסבירה גרינברג כי שוחחה על כך עם חברת אגד וכי התשובה היתה שלילית. היא אף ציינה כי נקבעה פגישה נוספת עם מנהל אגד, אליה תוזמן גם נציגת האופוזיציה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות