fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצוקה גדולה במשרדי תיאום המס בכרמיאל

ביום אחד טיפלו פקידי המס ב-700 איש. רשות המיסים: "בימים אלה אנו מכשירים עובדים נוספים שיתנו מענה בשלוחות, בעקבות כך השלוחה בכרמיאל תפתח יום נוסף בשבוע, בשעות אחה"צ"
אין דברים כאלה. משרדי מס הכנסה בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן- הברמן)

ביום שלישי האחרון הגעתי למשרדי תאומי מס הכנסה , במשעול נורית . זהו המקום בו מתמקמים פקיד מס הכנסה מצפת אחת לשבוע, על מנת למנוע מתושבי העיר את הטרטור המעיק של נסיעה עד לצפת לצורך פרוצדורות שלעיתים מסתיימות בתוך שלוש דקות.

מה שהיה באותו יום שלישי הזכיר לי , באחת, את התורים לקבלת מזון עם תלושים בימי הצנע, ערב מבצע קדש. תורים של עשרות אנשים ולא רואים את הסוף. בתוך אולם ההמתנה הקטן הצטופפו כמה עשרות אנשים. בחוץ הסתובבו עוד כמה עשרות ועוד מספר כזה נטשו את המקום עד להגיע תורם. הפונים נדרשו לרשום עצמם ברשימה מאולתרת על גבי דף נייר.

בשעה 14.15 כאשר הגעתי למשרדים נרשמתי כמספר 16 ברשימה שזה עתה נפתחה, כאשר בפנים עדיין המתינו אזרחים מהרשימה הקודמת שמנתה 200 איש. בצר לי הלכתי לדרכי בתקווה לשוב כאשר יגיע תורי. שבתי כעבור שעה וחצי הפונה מספר 86 כבר היה בפנים והרשימה החדשה כבר מנתה 200 איש נוספים. מאחר שאבדתי את תורי שוב נרשמתי במקום 98 ופניתי לדרכי. כעבור שעה וחצי שבתי שוב אבדתי את התור אך הפעם כבר הייתה רשימה חדשה של עוד 200 איש. והנה כבר הגענו ל-600 פניות.

בסופו של יום , הפקידים החביבים והיעילים , שניים במספר נתנו שירות ל-700 איש, במקום לסיים בשעה 17.30 סיימו אחרי 19.30 , כשהם עובדים ברציפות מהבוקר תוך שהם מוותרים על הפסקת צהריים לצורך ארוחה , כדי לייעל את העבודה.

אין דברים כאלה. משרדי מס הכנסה בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן- הברמן)

תגובת עיריית כרמיאל: בעבר רשות המיסים הפעילה את משרדיה בצפת בלבד ותושבי כרמיאל והאזור נאלצו לנסוע , לעיתים בשני אוטובוסים, על מנת להסדיר את ענייניהם במס הכנסה בצפת.

מתוך התחשבות בתושבי העיר פנה ראש העיר עדי אלדר בבקשה לפתיחת משרד של מס הכנסה בכרמיאל. לאחר מאמצים ודיונים רבים עם משרד האוצר, רשות המיסים נאותה לפתוח משרד בכרמיאל ובתנאי שהמבנה ואחזקתו ימומנו על ידי העירייה. ראש העיר הסכים לכך. אותר משרד מתאים, העירייה שיפצה אותו והתאימה אותו לצרכים של מס הכנסה . תחילה פעל המקום ברחוב הגליל, אך כאשר גדלה העיר היה צורך באיתור מקום חלופי. בשל כך הועתק למקום ראוי והולם יותר, גדול יותר מה שהגדיל את מספר הפקידים לשניים ולא אחד כפי שהיה בעבר. כך מתאפשר לתושבי העיר לטפל בנושאי מס הכנסה קרוב לבית. ברם לנוכח הצפיפות הרבה , העירייה נמצאת במשא ומתן עם רשות המיסים להוסיף ימי קבלת קהל על מנת להקל על תושבי כרמיאל ומקבלי השרות במס הכנסה בכרמיאל."

תגובת רשות המסים: "השלוחה בכרמיאל מאפשרת לתושבי כרמיאל והאזור לקבל שירותים ביישוב מבלי שיצטרכו להגיע למשרד בצפת, וזאת לפנים משורת הדין. נציין כי לא בכל יישוב בארץ קיים משרד של רשות המסים, גם לא שלוחה הפעילה פעם בשבוע. בימים אלה אנו מכשירים עובדים נוספים שיתנו מענה בשלוחות, בעקבות כך השלוחה בכרמיאל תפתח יום נוסף בשבוע, בשעות אחה"צ".

הכתבה המורחבת ביום שישי בצפון -1 כרמיאל

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות