fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמות שלטים בכרמיאל

קונינסקי לא הסיר את השלטים כפי שנדרש, עו"ד קורן נוימרק עושה שימוש בסמל העיר וגרינברג תלתה מודעות לפני המועד המותר בחוק
לוח מודעות ממנו הוסרו הכרזות של גרינברג - צילום פרטי
לוח מודעות ממנו הוסרו הכרזות של גרינברג - צילום פרטי

 

לוח מודעות ממנו הוסרו הכרזות של גרינברג - צילום פרטי
לוח מודעות ממנו הוסרו הכרזות של גרינברג – צילום פרטי

דובר מטה הבחירות של רינה גרינברג, אבי קוריאט, מתרעם על כך שלמרות התראה שקיבל המועמד לראשות העירייה משה קונינסקי על תליית שלטים במרחב הציבורי, בניגוד לחוק לכאורה, השלטים טרם הוסרו.

כך כותב קוריאט בהודעה שנשלחה מטעמו: "בשבוע שעבר שלח מטה גרינברג מכתב למועמד משה קונינסקי, ובו התריע בפניו כי עליו להסיר את כל השלטים שתלה במרחב הציבורי, שכן החל מ-2 באוגוסט, מועד 90 יום לפני הבחירות, אין לתלות שלטים אלא בדירות מגורים ושילוט אחר לא יהיה גדול מ-70 על 50 ס"מ. מותר לתלות אותו אך ורק על לוחות מודעות ייעודיים".

קוריאט מוסיף: "למרות פניית מטה גרינברג, משה קונינסקי החליט לבזות את המחוקק ולהפר את החוק, ולא הסיר את השילוט. מטה גרינברג אף הודיע למועמד קונינסקי כי הוא מוכן להעביר אליו רשימה מלאה וצילום של כל ההפרות, על מנת להקל עליו".

ממטה גרינברג נמסר, כי הוגשה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, ובה בקשה לצו עשה, שיחייב את קונינסקי להסיר את השלטים.

בתוך כך מתברר, כי למרות שוועדת הבחירות דרשה להסיר את סמל העיר מהפרסומים של קונינסקי ואף קנסה אותו על כך, הסמל עדיין מופיע בכל הפרסומים של מועמד הליכוד למועצת העיר, עו"ד קורן נוימרק.

לשאלה מדוע גם נוימרק לא נדרש להסיר את סמל העיר, השיב קוריאט: "היות שלמתמודדים האחרים אין ייעוץ משפטי צמוד, מן הסתם אינם מכירים את החוק דיו. לא פניתי לוועדת הבחירות, אלא פניתי אליהם, והפרסומים שלהם יוסרו עוד היום".

עו"ד נוימרק: "כפי שהבנתי מדובר בפרסום פייסבוק, שאמור לעלות לאוויר ב-18 באוגוסט, כשח"כ אמיר אוחנה יגיע לכרמיאל – ככל הנראה עקב טעות הקלדה עלה הפרסום במועד זה. מאז ומתמיד אני מנחה את הגורמים המקצועיים לפעול בהתאם לחוק ולא לחרוג ממנו כהוא זה. אני מפנה לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט-1959 ואיני מוצא כל איסור כמפורט בפנייתך. לעניין הסמל, הרי שאין כל איסור חוקי".

ממטה משה קונינסקי נמסר: "את עמדתנו נציג בפני ועדת הבחירות".

ביום רביעי השבוע התברר כי עיריית כרמיאל הציבה במקומות שונים בעיר לוחות מודעות עשויים עץ. על הלוחות הודבקו נדבקו שני פוסטרים של מ"מ ראש העירייה רינה גרינברג (שניים על כל לוח). יתר המועמדים נעדרו מהלוחות. בירור קצר העלה, כי העירייה הציבה את הלוחות, על פי חוק, עבור כל המתמודדים וכי התאריך הקובע הראשון להעלאת מודעות בגודל קבוע הוא 25 באוגוסט. כלומר, מטה גרינברג פרסם את מודעותיו כשלושה שבועות מוקדם יותר. ביום שלישי השבוע נתלשו הפוסטרים מהלוחות העירוניים.

ממטה רינה גרינברג נמסר, כי התקלה נוצרה מאחר שעובד המטה סבר כי הלוחות הוצבו לצורך תליית הפלקטים. כך נמסר: "הלוחות שהוצבו הם לשימוש המועמדים לפי הגודל המותר על פי החוק. עובד המטה שלנו הבין שהקצו שטח לתלייה והחל לתלות, תוך התחשבות בשאר המתמודדים, והשאיר שטח פנוי עבורם. כשהתברר לעובד כי תלה את השלטים לפני המועד, כל הכרזות שנתלו בשבע הלוחות הוסרו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות