fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מישהו שכח שיום כיפור ובטעות פתח רדיו"

צבי בנדל (60) חייל המילואים הקרבי הכי ותיק בצה"ל, ממשיך להתייצב למילואים באופן סדיר. מלחמת יום הכיפורים תפסה אותו בסוף קורס מ"כים
פינוי פצועים בקרבות סיני (צילום: דובר צה"ל)
פינוי פצועים בקרבות סיני (צילום: דובר צה"ל)
צביקה בנדל (צילום: עליזה רוזן)
צביקה בנדל (צילום: עליזה רוזן)

צבי בנדל, צביקה בפי חבריו, יליד קרית חיים, שם התגורר עד נישואיו. אז העתיקו הוא ורעייתו סילבי את מגוריהם ליישוב צורית שבמשגב. כאן נולדו שני ילדיו. צביקה, כמו רוב חבריו הקרובים, התגייס לצנחנים לגדוד 202 המפואר.

צהרי יום כיפור תפסו אותו במחנה יוסף, הוא היה בסוף קורס מ"כים. בזכרונו חרות היטב המאורע. כמו אצל רובנו, הכוונה היא לגורם ההפתעה. בשיחה עימו משחזר בנדל באיזו מידה גם לדרגי הפיקוד הבכירים לא היה מושג כי עומדת לפרוץ מלחמה. "באותו סוף השבוע נשארנו במחנה, היינו אחרי סיום קורס מ"כים. ביום שישי בבוקר אסף אותנו המג"ד סא"ל מולה כהן והודיע שביום שלישי הקרוב נבצע את צניחת הראווה המסורתית. זהו. מה יותר שגרה מזה?".

אתם שם, במחנה יוסף, סוגרים שבת כדי להתכונן לטקס סיום קורס מ"כים וצניחת ראווה, חלקכם אולי בצום?
"למחרת, ביום שבת, מישהו שכח שיום כיפור ובטעות פתח רדיו, ואז הוא שומע שיש מלחמה. הוא הסתובב בין החבר'ה וסיפר ששמע ברדיו שיש מלחמה. כמובן שאף אחד לא האמין לו".

מתי נודע לכם שאכן יש מלחמה ושאתם צריכים לזוז לשם עכשיו?
"רק בערב הודיעו לנו. מהר מאוד קיבלנו פקודה להתארגן לתזוזה. הלכנו להוציא תחמושת, וכל אחד ארגן את חפציו ואת הנשק על פי תפקידו".

הראיון המלא עם צביקה בנדל יתפרסם ביום שישי (13.9) בעיתון "צפון-1 כרמיאל"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות