fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: תקציב 2019 אושר במועצת העיר

מועצת העיר דצמבר 2018 תקציב 2019 צילום עליזה רוזן הברמן
מועצת העיר דצמבר 2018 תקציב 2019 צילום עליזה רוזן הברמן

התקציב לשנת 2019 עומד על 314 מיליון שקלים. משה קונינסקי: "אין ספק שמדובר בתזרים מזומנים מאתגר במיוחד"

מועצת העיר דצמבר 2018 תקציב 2019 צילום עליזה רוזן הברמן
מועצת העיר כרמיאל (צילום עליזה רוזן הברמן)

ברוב של עשרה מול שישה ונמנע אחד אושר ביום רביעי שעבר התקציב לשנת 2019 העומד על 314 מיליון שקלים.

לעירייה ולגופי הסמך שלה התחייבויות של יותר מ-100 מיליון שקלים. בעצה אחת עם משרד הפנים העירייה תשחרר חלק מהרזרבות לטובת תשלומים שוטפים. ראש העיר משה קונינסקי: "דרוש חיזוק ליציבות המצב הפיננסי"

התקציב שאושר גבוה ב-3.36 אחוזים מהתקציב הקודם. בהצעת התקציב החדשה מוצע: החזר הלוואות לבנקים בגובה 74 מיליון שקלים, גירעונות מצטברים של גופי הסמך העירוניים בגובה כ-14 מיליון שקלים והתחייבות של גופי הסמך בגין הלוואות בגובה של כ-15 מיליון שקל נוספים. בנוסף, קיימת התחייבות של כ-20 מיליון שקלים לחברת מקורות בגין חוב אזורי, שעליו מתקיים כיום מו״מ.

בפתיחת הישיבה אמר קונינסקי: ״במסגרת תקציב 2019 יש כמה דברים שנאלצנו לעשות לאור הנתונים ולבצע תוכנית התייעלות. החלטנו קודם כל לקצץ בפעולות, הצלחנו לחסוך במצטבר בתקציב 9.13 מיליון שקלים.

4.3 מיליון שקלים בקיצוץ פעולות, במיחזור הלוואות, בהפחתה של אירועים, בהרבה תקציבים, בצורה שלטעמי לא תפגע בתושב, אלא תאלץ אותנו בעירייה ליצור הליך של התאמה. דבר שני הפחתה בכוח אדם ושכר בגובה 2.3 מיליון שקלים.

הגשנו תוכנית שתחל ב-1 לינואר הקרוב, קיבלנו גיבוי ממשרד הפנים ומדובר בקיצוץ שעות בתקנים ארעיים והקפאת 19 משרות של עובדים היוצאים לגמלאות בשנה הקרובה שלא יאוישו. קיבלנו החלטה שלא תהיה הארכה מעבר לגיל הפנסיה ובהתאם לחוק״.

קונינסקי הסביר כי בעוד כשלושה חודשים בכוונתו להעלות את הצעת התקציב לדיון מחודש על רקע פיזור הכנסת והבחירות הקרובות.

ההתייעלות לדברי ראש העירייה, תתמקד גם בהבאת מקורות הכנסה חדשים. בין השאר אפשרות זירוז הליכי בניית מפעלים. בנוסף, הסביר כי העירייה מנהלת מגעים עם תאגיד המים והביוב עין כרמים על החזר של 4 מיליון שקלים מתוך הלוואת בעלים שניתנה לתאגיד לפני מספר שנים בגובה כ-7 מיליון שקלים. בנוסף, הדגיש כי עיריית כרמיאל לא תעלה את הארנונה מעבר להנחיות משרד הפנים, שהיא בגדר חובה.

אחת הפגיעות הקשות שהעיר סופגת בשנים האחרונות הוא שיוכה לאשכול סוציו אקונומי גבוה, השנה התמקמה באשכול 6 מה שמפחית באופן ניכר את מענקי האיזון והפיתוח.

קונינסקי: "לפני שנתיים הוצבה כרמיאל באשכול 6, כל התחשיבים של מדינת ישראל יצרו פה עיוות ואנחנו הולכים להיפגע במיליונים רבים בתמיכת המדינה".

למרות הנתונים הללו, ראש העירייה הסביר כי בכל הנוגע להשקעות בחינוך ותרבות, לא יהיו שינויים, והם יעמדו על אותם היקפים, כ-45 אחוזים מסך התקציב. בנושא הרווחה גם כן מה שיותיר את היקף ההשקעה סביב 12 אחוזים, כפי שהיה בעבר.

מצד האופוזיציה, נשמע בעיקר סגן ראש העירייה לשעבר, רותם ינאי, שהזהיר מפני שקיעה לתוך גירעון עמוק יותר: ״תקציב 2019 הוא תקציב שלא שונה בהרבה מ-2018, עם גידול של 10 מיליון שקלים. הוא תקציב אופטימי מדי, אנחנו מתמקדים במקסימום הכנסות ולא בטוח שנקבל את כל הכספים. לא מבין את ההיגיון".

נושא נוסף שנדון בישיבה היה מינויו של רז טישלר למנכ"ל העירייה. טישלר שכיהן בקדנציה הקודמת כחבר מועצה, פרש זמן קצר לפני הבחירות. במהלך הקמפיין הוזכר שמו כמועמד המוביל לתפקיד מנכ״ל העירייה במקומו של דוד מלכה הפורש. ההצבעה נדרשה בשל הצורך לקצר את תקופת הצינון של טישלר ממועד סיום כהונתו כחבר מועצה. באופוזיציה סירבו להעניק את הרוב הדרוש למעט רותם בז'רנו שהצטרף לקואליציה בהצבעה וכך הצביעו בעד 11 חברי מועצה. קונינסקי הביע אכזבה מהצבעת המליאה והודיע כי בכל מקרה יגיש את המינוי לאישור משרד הפנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות