fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: קורס עזרה ראשונה לגיל השלישי

קורס עזרה ראשונה המיועד לגמלאים נפתח במתנ"ס מגדים, ביוזמתו של הפראמדיק אריה שחר.

שחר מסביר: "הרעיון לפתוח את הפרויקט קורס עזרה ראשונה לגמלאים התגבש אצלי כאשר פנתה אליי יו"ר הסתדרות המורים של כרמיאל וביקשה ממני  להדריך את הגמלאים שלה. באותו רגע חשבתי למה לא לפתוח לכלל הגמלאים. וכך יצאנו לדרך".

אריה שחר מסביר צילום אלכס הובר
אריה שחר מסביר צילום אלכס הובר

מדוע לאוכלוסיה גיל השלישי?

מכמה סיבות. הראשונה, זו  אוכלוסייה שרוב הזמן נמצאת לבד בבית (הילדים עזבו) ובמקרה שקורה משהו אחד מבני הזוג  ידע לתת מענה רפואי עד שהצוות הרפואי יגיע. שנית זו אוכלוסייה בסיכון גבוה הם יותר חשופים לפציעות ומחלות ועל כן טיפול מהיר יכול להציל חיים. והדבר האחרון הוא שהם שומרים על הנכדים ובמקרה של פציעה של  הנכד הם ידעו לתת טיפול ראשוני. "

שחר מסביר כי בתוך שבוע נרשמו 40 משתתפים.

בקורס  עזרה ראשונה לגמלאים הם לומדים כיצד לדבר עם מוקד מד"א, החייאה מבוגרים וילדים, חנק מגוף זר, אירוע מוחי, חבישות ועוד. משך הלימודים הוא שש שעות. הקורס הוא בשיתוף עם מד"א מרחב אשר ובליווי של מנהל הדרכה של המרחב עופר בסל.

לפי המשובים שהתקבלו בתום יום הלימוד, ניתן ללמוד כי  המטרה הושגה וכי הקורס נתן להם כלים להתמודדות כאלו שלא היו להם לפני כן. בנוסף נוצר שיתוף פעולה מצוין בין מד"א מתנ"ס מגדים והקהילה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות