fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: קונינסקי והסמל. גרינברג והמתקנים

אין רגע דל בחזית של המועמדים לראשות העירייה. גרינברג טוענת שקונינסקי עושה שימוש מטעה בסמל העירייה. קונינסקי טוען שגרינברג עושה שימוש במתקני ציבור. ועדת הבחירות דחתה את עתירתו
רינה גרינברג (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
רינה גרינברג (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ביום שלישי השבוע שלחה ממלאת מקום ראש העיר רינה גרינברג מכתב למנכ״ל העירייה דוד מלכה ואל המתמודד לראשות העירייה משה קונינסקי, שבו היא מתריעה על שימוש לא חוקי בסמל העירייה בפרסומיו ודורשת את הסרתו מהם. על פי מכתבה, פרסומים אלה מביאים את האנשים לחשוב שקונינסקי מייצג את העירייה ואף יוצר מצג שווא שהוא ראש העירייה המכהן. במכתבה דורשת גרינברג להפסיק את השימוש בסמל העיר לאלתר ולהסיר סרטונים ופרסומים קודמים שבהם מופיע סמל העירייה. ממנכ״ל העירייה דורשת גרינברג לבצע בדיקה האם ישנם עיצומים שראוי להטיל על מועמד שפועל בניגוד לחוק ופוגע בעירייה ובשמה הטוב.

ממטה גרינברג נמסר: ״זו הפעם השנייה שקונינסקי רומס את החוק באופן בוטה. קשה להאמין שאדם הרואה את עצמו ראוי להנהגת העיר תופס את שמירת החוק ואת כללי המשחק הדמוקרטי באופן כה מזלזל. לא נראה שהוא בעל כשירות לכהן בתפקיד ציבורי כלשהו״.

רינה גרינברג (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
רינה גרינברג (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

נזכיר, כי לאחרונה קבעה ועדת הבחירות, כי קונינסקי עבר על החוק, כשעשה שימוש באותיות הרשימה שלו על חומרי תעמולה שפרסם. יו"ר הוועדה, השופט יצחק כהן, הוציא צו עשה וצו מניעה המורים לקונינסקי לחדול משימוש באותיות רשימתו וכן להסיר את כל הפרסומים הנושאים את האותיות מכל מדיה.

בנוסף, ביום שני השבוע דחה השופט כהן את העתירה שהגיש קונינסקי, שבה טען כי גרינברג עושה שימוש במתקני ציבור לצורכי בחירות.

משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי (צילום: אלכס הובר)

עו"ד אושרי שלוש, המייצג את גרינברג: "בית המשפט קיבל את עמדתנו כי מדובר  בעתירת סרק שאינה עומדת בהוראות נוהל בחירות. העתירה הוגשה בשיהוי רב, וכל תכליתה – להפחיד ולשתק את הפעילות התרבותית בעיר כרמיאל. קונינסקי טען,  כי אירועים שהתקיימו בעבר – כמו כנס שוטרים וכנס ליוצאי מולדביה וסרביה – קשורים לכאורה לקמפיין בחירות. אך אירועים אלה הם בתוכנית הרגילה והקבועה של עיריית כרמיאל בתקופת האביב.

ממטה קונינסקי נמסר בתגובה: "אנחנו מכבדים את ההחלטה ושוקלים את עמדתנו ואת תגובתנו בנדון, כולל ערעור על הפסיקה, כאשר בין הנימוקים: "אם ועדת הבחירות לא קבעה שפתיחת מטה בחירות של גרינברג שאורגן במקום ציבורי אינו אירוע פוליטי, אז מה כן? יחד עם זאת, אנחנו משוכנעים שביום הבחירות,  הציבור יאמר את דברו וייתן אמון במשה קונינסקי, שיצור מנהיגות חדשה ומקצועית אל מול הסגנון המיושן של גרינברג".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות